بازدید 5538

برق جان سفالگر همدانی را گرفت

سخنگوی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: یک جوان حین فعالیت در کارگاه سفالگری واقع در لالجین از توابع شهرستان بهار بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 09 July 2022

به گزارش «تابناک»، «علیرضا صارمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان هنگام آغاز فعالیت به علت رطوبت و نمناک بودن زمین و اتصالی تابلو برق سه فاز موجود در کارگاه دچار برق گرفتگی شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲ نفر سه ماه نخست سال جاری بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که این آمار فصل بهار سال ۱۴۰۰ پنج نفر بوده است.

سخنگوی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان یادآوری کرد: همچنین سال گذشته ۱۹ نفر بر اثر برق گرفتگی در استان همدان جان خود را از دست دادند که براساس آمارهای موجود بیشترین میزان برق گرفتگی مربوط به فصل تابستان است.

صارمی گفت: با شروع فصل گرم سال و ورود به فصل تابستان به علت راه اندازی دستگاه های برودتی و سرویس کولرها تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جداول آماری این اداره کل افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که بیشتر برق گرفتگی ها به دلیل ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست