بازدید 6248
۱

قطع گسترده اینترنت در کانادا

هنوز مشخص نیست که قطعی خدمات اینترنتی در کانادا به دلیل نقص تجهیزات مخابراتی و یا یک حمله سایبری رخ داده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 09 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، قطعی گسترده اینترنت در کانادا سبب اختلال در خدمات رسانی در این کشور شد.

این گزارش می افزاید، شرکت راجرز که شرکت اصلی ارائه دهنده خدمات اینترنتی و مخابراتی در کانادا به شمار می آید، تحت تاثیر این قطعی گسترده در روز جمعه قرار گرفته و باعث اختلالات در سراسر کانادا از جمله در سیستم بانکی، تماس تلفنی، پرداخت‌های غیرنقدی و حتی پلیس کانادا شده است.

شرکت راجرز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در حال حاضر قطعی شبکه‌های کابلی و بدون سیم را تجربه می‌کنیم و تیم‌های فنی ما به شدت برای بازگشت هر چه سریعتر خدمات تلاش می‌کنند.» طبق داده‌های وبسایت نت بلاکس، یک چهارم اتصالات اینترنتی کانادا قطع شده اند.

شرکت راجرز، بزرگترین شرکت خدمات تلفنی با بیش از ۱۱ میلیون مشترک مخابراتی و نزدیک به سه میلیون مشترک اینترنتی، به همراه شرکت‌های بزرگ دیگری مانند بِل (Bell Inc) و شرکت تلوس (Telus Corp) تقریبا ۹۰ درصد از بازار خدمات مخابراتی و اینترنتی کانادا را کنترل می‌کنند. هنوز مشخص نیست که قطعی خدمات شرکت راجرز به دلیل نقص تجهیزات مخابراتی و یا یک حمله سایبری رخ داده است. ایوان کرونفسکی، سخنگوی اداره امنیت ارتباطات که نهادی دولتی مسئول امنیت سایبری است اعلام کرد، به شرکت راجرز «پیشنهاد کمک» داده است.

در همین راستا پلیس کانادا در چندین شهر از جمله اتاوا و تورنتو هشدار داده است که مردم به دلیل قطعی نمی‌توانند با شماره اورژانسی ۹۱۱ تماس بگیرند. شهر مونترال نیز اعلام کرد، خدمات شهری از کار افتاده است. مشتریان راجرز در سراسر کانادا درباره ناتوانی در برقراری تماس تلفنی یا استفاده از اینترنت شکایت کرده اند. همچنین چندین بانک بزرگ اعلام کردند، انتقال پول و پرداخت‌های غیرنقدی امکان پذیر نیست. به دلیل قطعی بانکداری تلفنی و آنلاین، عابربانک‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. بانک RBC در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «تمام موسسات مالی در کانادا تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته اند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
شاید هم دارند طرح صیانت اجرا می کنند . هر کاری ما کردیم فوری این غربی ها فوری از ما تقلید کردند . باید این طرح صیامت را ثبت جهانی بکنیم که اگر آمریکا یا کانادا خواستند آن را تقلید کنند مبلغی بابت اخذ محوز به ما پرداخت کنند . البته آمریکا که مورد تحریم ماست و اجازه نمی دهیم از طرح صیانت ما تقلید کند . اگر هم قاچاقی این کار را بکند کلا اینترنتش را قطع می کنیم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار