بازدید 4263

علائم اخیر آبله میمونی با نوع قبلی فرق دارد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که علائم بیماران مبتلا به آبله میمونی در بریتانیا با علائم شیوع قبلی این ویروس متفاوت است.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴ 07 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث دی نیوز، گفته می‌شود گزارش‌های کمتری از تب و خستگی گزارش شده است در حالی که گزارش‌هایی از ضایعات پوستی در ناحیه تناسلی و مقعدی شایع‌تر بوده است.

محل ضایعات حاکی از انتقال در طی تماس نزدیک است.

دکتر «نیکولو گیرومتی» از بیمارستان چلسی انگلیس، گفت: «در حال حاضر، بریتانیا و چندین کشور دیگر شاهد افزایش سریع موارد آبله میمون در میان افرادی هستند که به کلینیک‌های سلامت جنسی مراجعه می‌کنند، بدون اینکه ارتباطی با کشورهایی که این بیماری در آنها بومی است، داشته باشند. آبله میمون یک تشخیص جدید در محیط سلامت جنسی است.»

این مطالعه شامل ۵۴ مورد جمع آوری شده از چهار مرکز بهداشت جنسی لندن است. هر کدام یک عفونت تأیید شده آزمایشگاهی داشتند.

هیچ یک از بیماران به کشورهای جنوب صحرای آفریقا، جایی که این بیماری شایع است، سفر نکرده بودند. بسیاری به تازگی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کرده بودند.

حدود ۹۴ درصد از بیماران حداقل یک ضایعه در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد داشتند. اکثر آنها بیماری خفیف داشتند، اگرچه پنج نفر به دلیل درد یا ضایعات پوستی عفونی در بیمارستان بستری شدند.

علائم رایج ضایعات پوستی در ناحیه مقعد و آلت تناسلی و این واقعیت که یک چهارم بیماران همزمان با عفونت آبله میمون از نظر سوزاک یا کلامیدیا مثبت بودند، نشان می‌دهد که انتقال ویروس آبله میمون در این گروه از پوست به پوست نزدیک، برای مثال از طریق فعالیت جنسی است.

وی گفت: «عفونت آبله میمون با این علائم ممکن است شبیه عفونت‌های رایج مقاربتی مانند تبخال و سیفلیس باشد.»

مهم است که پزشکان و بیماران بهداشت جنسی از علائم آبله میمون آگاه باشند زیرا تشخیص اشتباه عفونت ممکن است از فرصت مداخله مناسب و پیشگیری از انتقال بعدی جلوگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان