بازدید 8055

بازداشت یک فیزیکدان روس به ظن خیانت به کشور

دادگاهی در جنوب روسیه مجوز بازداشت یک فیزیکدان به ظن خیانت به کشور را صادر کرد جایی که گفته می‌شود وی مظنون به تحویل اطلاعات محرمانه به چین است.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 01 July 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، دادگاه منطقه «سووتسکی» در شهر «نووسیبیرسک» در جنوب این کشور با صدور حکمی، اجازه داد «دیمیتری کولکر»، فیزیکدان و رئیس آزمایشگاه فناوری‌های کوانتومی و اپتیکال دانشگاه دولتی این شهر، به ظن خیانت به کشور بازداشت شود.

در این حکم آمده است: دادگاه منطقه سووتسکی در نووسیبیرسک در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (پنج شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱)، اجازه بازداشت کولکر دیمیتری بوریسوویچ، مظنون به ارتکاب جرم و گذاشتن وی در بازداشتگاه موقت تا ۲۹ آگوست ۲۰۲۲ را داد.

دادگاه منطقه سووتسکی در حکم خود عنوان کرده که کولکر متهم به ارتکاب جرمی بر اساس ماده ۲۷۵ قانون مجازات‌های کیفری روسیه است که به خیانت به کشور مربوط می‌شود، بدین معنی که یک شهروند روس مرتکب جرم جاسوسی شده یا اطلاعات دولتی محرمانه را تحویل یک کشور خارجی و یا یک سازمان بین المللی یا خارجی داده در حالی که در قانون نیز برای ارتکاب چنین جرایمی از ۱۲ تا ۲۰ سال زندان در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که رئیس آزمایشگاه فناوری‌های کوانتومی و اپتیکال دانشگاه دولتی نووسیبیرسک دارای مدرک دکترای علوم فیزیک و ریاضیات است و بنا بر برخی گزارش‌های رسانه‌ای نیز، وی مظنون به تحویل اطلاعات محرمانه به چین است.

 

شفقنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار