بازدید 2830

اذعان عضو کنست به عمیق بودن بحران در این رژیم

رئیس فهرست مشترک عربی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: بحران در اسرائیل یک روند گذرا نیست، بلکه عمیق و ساختاری است.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 01 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، "ایمن عوده" رئیس فهرست مشترک عربی در کنست رژیم صهیونیستی درباره تازه‌ترین تحولات سرزمین‌های اشغالی و خبر‌های مربوط به انحلال کنست گفت: صلح و امنیت تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: نفتالی بنت از حمایت بین المللی برخوردار بود، اما او نیز سیاست نتانیاهو را با خشونت و انعطاف ناپذیری بیشتر در پیش گرفت. این در حالی است که احتمال بازگشت نتانیاهو برای تشکیل دولت راست گرا همچنان وجود دارد.

عوده تصریح کرد: بحران در اسرائیل یک روند گذرا نیست، بلکه عمیق و ساختاری است. نقشه سیاسی در اسرائیل بر اساس اصول نژادپرستانه استوار است. همچنین نهاد حاکمیتی در اسرائیل بر اساس خودخواهی افراطی و منفعت طلبی عاری از هر گونه ارزشی شکل گرفته است.

این عضو کنست رژیم صهیونیستی درباره سفر بایدن به منطقه گفت: بایدن دروغگو است و با سفر به منطقه قصد دارد در تقویت ائتلاف بین اسرائیل و برخی کشور‌های عربی مشارکت کند. او تلاش می‌کند توافق بین اسرائیل و عربستان را علنی کند این در حالی است که این توافق عملا وجود دارد و روابط بین عربستان و اسرائیل عمیق و مستمر است؛ ولی بایدن قصد دارد اعلام علنی این روابط را به عنوان دستاوردی برای خود ثبت کند به ویژه که ترامپ توانست عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های حاشیه خلیج فارس را به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: هدف دیگر سفر بایدن به منطقه این است که بگوید آمریکا قصد ترک منطقه را ندارد و به متحدان خود اطمینان دهد که در منطقه و کنار آن‌ها علیه ایران ایستاده است. سفر بایدن، دیپلماتیک و در راستای برقراری روابط عمومی نیست بلکه سفری سیاسی برای تقویت روابط اسرائیل و کشور‌های عربی و تقویت نقش آمریکا در منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل