بازدید 8638

طالبان پنج انگلیسی زندانی را آزاد کردند

طالبان دوشنبه شب یک فیلمبردار تلویزیون و چهار تبعه انگلیسی دیگر را که به مدت ۶ ماه در افغانستان زندانی بودند، آزاد کردند.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 21 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه گاردین، پنج شهروند انگلیسی از جمله پیتر جوونال تصویربردار سابق بی‌بی‌سی و کارشناس مسائل افغانستان که از دسامبر گذشته در اختبارطالبان بودند، روز دوشنبه پس از گفت وگو ها ی دیپلماسی وزارت خارجه انگلیس آزاد شدند.

براساس این گزارش، این پنج نفر تبعه انگلیسی جداگانه دستگیر شده اند و منابع انگلیسی گفته اند که در ازای آزادی آنها چیزی جز عذرخواهی آنها ارائه نشده است.

جوونال تصویربردار انگلیسی شش ماه پیش توسط طالبان در کابل دستگیر شد، پس از اینکه به این کشور سفر کرده بود تا در مورد سرمایه گذاری های معادن گفتگو کند.

آزادی تبعه انگلیسی در حالی انجام می شود که وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که نام هیچ یک از افراد دیگری که آزاد شده اند را اعلام نخواهد کرد، اما تایید کرد که هیچ بریتانیایی دیگری هنوز در بازداشت نیست.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در پیام توییتری نوشت: خوشحالیم که انگلیس آزادی ۵ تبعه بریتانیایی بازداشت شده در افغانستان را تضمین کرد. آنها به زودی به خانواده های خود می پیوندند. من از تلاش سخت دیپلمات های بریتانیایی برای تضمین این نتیجه سپاسگزارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست