بازدید 239150

حکم اعدام ضارب روحانیون حرم مطهر رضوی اجرا شد

حکم اعدام «عبداللطیف مرادی» ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر رضوی صبح امروز اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 20 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حکم اعدام «عبداللطیف مرادی» ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر رضوی صبح امروز در محل زندان وکیل آباد مشهد اجرا شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به گردش کار این پرونده، گفت: پس از وقوع حادثه ناگوار تروریستی علیه سه تن از روحانیون جهادی در شانزدهم فروردین سال جاری، مصادف با ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی که منجر به جانبازی یک تن و شهادت ۲ تن دیگر از این عزیزان شد، پرونده قضائی با فوریت تشکیل و تحقیقات همه جانبه و گسترده در این زمینه آغاز شد.

غلامعلی صادقی افزود: پس از انجام تحقیقات دامنه دار قضایی– امنیتی، پرونده به صورت ویژه در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت و پس از صدور کیفرخواست، جهت ادامه رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی مشهد ارسال شد.

وی گفت: در این مرحله از دادرسی، دادگاه پس از بررسی کلیه اسناد و مدارک مربوط به این حادثه، به صورت فوق العاده اقدام به برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهم عبداللطیف مرادی فرزند محمد طاهر مبنی بر محاربه از طریق کشیدن (تجرید سلاح) بر روی مردم به قصد ازهاق نفس و ایجاد رعب و وحشت که موجبات ناامنی در محیط حرم و حتی خارج از آن را فراهم نموده است، تفهیم اتهام شد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در این جلسه علنی خانواده شهدا و وکلای آنها به طرح شکایت خود علیه متهم پرداخته و متهم و وکیل وی نیز به دفاع از اتهام انتصابی پرداختند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: پس از اتمام فرایند رسیدگی به اتهامات متهم و صدور رأی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پرونده جهت فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال و رأی صادر شده توسط دادگاه انقلاب مشهد مبنی بر اعدام نامبرده، توسط شعبه نهم دیوانعالی کشور تأیید و پس از مراحل تشریفات قانونی، جهت اجرا به دادستانی مرکز خراسان رضوی ارسال شد.

وی افزود: براین اساس و با هدف اجرای سریع و دقیق این رأی، جلسات هماهنگی و شورای تأمین برگزار و حکم اعدام عبداللطیف مرادی به اتهام محاربه، صبح امروز یعنی ۳٠ خردادماه ۱۴٠۱ در حضور جمعی از شهروندان و مسئولان از طریق چوبه دار در محل زندان وکیل آباد مشهد به مرحله اجرا در آمد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این پرونده تمامی جهات شرعی و قانونی مورد توجه بود و کلیه فرایندهای قانونی و مراحل دادرسی به طور کامل و با رعایت سه اصل صحت، دقت و سرعت و در مدت زمانی برابر با ۷۷ روز (از زمان حادثه، تشکیل پرونده، انجام تحقیقات در شعبه ویژه بازپرسی، رسیدگی و برگزاری جلسه علنی در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، فرجام خواهی در دیوانعالی کشور، بررسی درخواست عفو نامبرده در کمیسیون مربوطه، آماده سازی شرایط اجرای حکم و اجرای حکم) صورت پذیرفت.

غلامعلی صادقی افزود: از شعبه ویژه بازپرسی، دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، کلیه نیروهای امنیتی و انتظامی و سایر مراجع ذیربط از جمله آستان قدس رضوی، حوزه علمیه، ستاد و فعالان حاشیه شهر، شورای تأمین استان و شهرستان و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تقدیر می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۴۵
انتشار یافته: ۲۹
راستی دلیلش چی بود؟
همچنین پرونده ای اگر برای یک آدم عادی بود 12 سال طول می کشید.
آیا حکم قاتل پرسنل نیروی انتظامی فارس اجرا شده
اینکه قتل انجام شده و باید قصاص گردد صحیح
ولی یه سوال ذهنم را مشغول کرده و آن اینکه چرا وقتی قتل برای افراد عادی اتفاق می افتد می گیم عفو کن و لذتی که در بخشش هست در عفو نیست ولی در این گونه موارد سریع حکم اجرا می شود
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
فرقش اینه که این یک تروریست بوده که از یک کشور خارجی وارد شده به جهت ترور. یک ایرانی یک ایرانی رو از روی خشم و جنون آنی نکشته، متوجه شدی مجید جان یا درکش برات سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اون برای عوام است نه برای علما
اي كاش حكم اعدام فاسدين حكومتي هم به اين سرعت اجرا مي شد
دست مریزاد امید انکه بقیه پرونده های اینچنینی با سرعت و قاطعیت منتج به رای و اقدام شود.
ماشاالله سرعت عمل!به امید روزی که اسید پاشان اصفهان هم فقط دستگیر شوند که مردم حداقل بدانند اینجا یک بام و دو هوا نیست!
تا حالا دیدید یک روحانی یا منصوب به او از حق خود بگذرد یا گذشت کند؟
بهترین خبری که شنیدم
خدا رو شکر در این موارد در طی 77 روز ضارب اعدام میشه. اما در مورد فساد اقتصادی 77 سال هم جواب نخواهد داد. خاوری در کانادا زندگی می کنه دست هیچکس هم بهش نمی رسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
روحش شاد
همین اعدام شد !!
خوب انگیزه قاتل چی بود و چرا دست به چنین کاری زده ؟


بازم سکوت خبری...
خداوند عذابش رو بیشتر کنه خدا لعنتش کنه
والا آدم عادی کشته شده بود پرونده قاتل ۵ سال طول میکشید
چرا اصلا مشخص نشد كه انگيزه اين فرد چي بوده؟
ادم عادی هم بود اینطور به دادش می رسیدند؟
روحش شاد
چرا متهم دست به چنین جنایتی زده؟ انگیزه او چه بوده؟ چرا کسی آنرا واکاوی نمیکند و سر به مهر می ماند!!!!! هزاران اتفاق در کشور می افتد و سر به مهر میماند!!!! چرا باید بیل مکانیکی روی ریل آهن توقف کند و فاجعه بیافریند؟؟ نه رسانه ها خبری میدهند و نه مسئولین مربوطه!!! این چرکها در جایی سر باز خواهد کرد
وحالا اگر یک هم وطن بیگناه کشته میشد ؛ قاتل را مدتی زندانی و سپس آزادش میکردند- ایکاش قانون برای همه یکسان بود
زود تند سریع
چرا قوه قضا به دنبال رضایت از شاکیان نبود در پرونده های قتل پدر خانواده متوفی رو در میارن تا گذشت کنه
یک بام و دو هوا
تشکرازسرعت عمل ودقت درفرایندرسیدگی خاصه تاییدحکم اعدام ملعون کافرصفت بی رحم درودبرقضات باصلابت ابن پرونده
توو این موارد خوب زرنگین و زود حکم اجرا میکنین ولی برای بقیه موارد، مردم و خون به دل میکنین تا یه پرونده به سرانجام برسه
پرونده قتل دو طلبه اهل تسنن که قبل از این اتفاق کشته شدند به کجا رسیده است ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دنبال گرفتن رضایت از خانواده مقتولین هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
قاتلش کی بوده؟
درود بر شرف هر قاضی مسئول این پرونده بود خدا کنه قوانین سر جای خودش اجرا بشه واین پرونده قتل در حرم امن وبانیت قبلی ودر ملا عام بود وباید همان ساعت اولیه به درک واصل میشد توسط خود مردم ،خدا کنه کسانی که درک این مسائل رو ندارن خودشون دچارناامنی وسو قصد بشن
فرق بین اختلاس با قتلی که تو حرم امام رضا اتفاق افتاده یکی میکنین؟
خواهشا اگه سواد ندارین بخونین فقط چیزی نگین
اختلاس اسمش روشه اگه نمیدونین جستجو کنین یعنی طرف پول رو یه طوری برمی‌داره که هیچ راه شکی و ظنی توش نباشه نتونن ثابت کنن
کسی که چنین غلطی بکنه تو حرم زودتر از اینام باید به سزای اعمالش میرسید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار