بازدید 6013

مادورو: ما و ایران قربانی تحریم هستیم

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که ایران و ونزوئلا قربانی تحریم‌های غیرقانونی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 16 June 2022

به گزارش تابناک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگو با الجزیره با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: «ونزوئلا دیپلماسی صلح و گفتگو را پیشنهاد می‌دهد، ما و ایران قربانی اقدامات یکجانبه و تحریم‌های غیرقانونی هستیم.»

مادورو در ادامه به جنگ روسیه و اوکراین پرداخت و اظهار کرد که غرب با به راه انداختن جنگ اقتصادی و تحریم روسیه، اشتباه بزرگی را مرتکب شد و همه این‌ها باعث بی ثباتی در جهان شد. او همچنین از مقامات کشور‌ها خواست تا مسیر گفتگو و روش‌های دیپلماتیک را برای حل بحران اوکراین پیش گیرند.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با اشاره به مسئله فلسطین، حمایت خود را از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل اعلام کرد و گفت که هیچ فشاری درباره فلسطین قابل قبول نیست و به زودی همه جهان شاهد پیروزی مردم فلسطین خواهند بود.

مادورو در سفر خود به ایران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب در ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ نیز گفته بود: «آمریکایی‌ها یک جنگ تدریجی و چند بُعدی را علیه کشور ما آغاز کردند، ولی ما توانستیم با ایستادگی و استفاده از فرصت‌هایی که تحریم‌ها در اختیار ما قرار داد، مقابله همه‌جانبه را با تهاجم آمریکا آغاز کنیم و اکنون شرایط ونزوئلا بهتر از چند سال قبل است.»

او همچنین از حمایت‌های ایران در مبارزه سخت ملت ونزوئلا با آمریکا قدردانی کرد و گفت هنگامی که شرایط ونزوئلا بسیار سخت بود و هیچ کشوری کمک نمی‌کرد ایران به یاری آن‌ها آمد و کمک کرد تا از آن شرایط خارج شوند.

در سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران، ایران و ونزوئلا علاوه بر سند جامع همکاری‌های راهبری ۲۰ ساله، اسنادی را برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی امضا کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل