بازدید 14954
۱
نحوه انتخاب کارگزار، مرجع نرخ گذاری و قیمت واگذاری نامعلوم است

ابهام جدید؛ واگذاری تبلیغات محیطی تیم ملی فوتبال در بازی فردا شب با الجزایر!

کارگزاری که در باشگاه پرسپولیس هم طی دوره فعالیت خود حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرد، چگونه و از کدام مسیر فراقانونی به تیم ملی راه پیدا کرد؟ تبلیغات محیطی تنها مسابقه تدارکاتی تیم ملی با چه قیمتی به این شرکت سپرده شد و چرا فراخوانی منتشر نشد؟
کد خبر: ۱۱۲۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 11 June 2022

از ساعت ۲۲:۳۰ فردا شب (یکشنبه ۲۲ خرداد) تیم‌های ملی ایران و الجزایر در دوحه به مصاف هم می‌روند. این تنها بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در فیفادی طولانی خردادماه است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازی ایران و الجزایر در حالی قطعی شده است که هزینه‌های میزبانی و برگزاری این مسابقه در استادیوم دوحه به احتمال زیاد برعهده فدراسیون فوتبال ایران است، چون تیم ملی ایران دعوت کننده این مسابقه خواهد بود. به همین دلیل در کنار مخارج اجاره ورزشگاه و سایر هزینه‌ها، تبلیغات محیطی این مسابقه و درآمدهایش هم نصیب فدراسیون کشورمان می‌شود.

ابهام جدید؛ واگذاری تبلیغات محیطی تیم ملی فوتبال!

فدراسیون فوتبال که مدت هاست کارگزار مخصوص برای تیم‌های ملی ندارد و در آستانه جام جهانی فاقد قرارداد اسپانسری است، قاعدتا باید برای واگذاری فرصت‌های تبلیغاتی هر مسابقه یا چند مسابقه یکجا، اقدام به برگزاری مراسم مزایده نماید.

اما در کمال تعجب، چهارشنبه هفته گذشته ۱۸ خرداد، شرکتی که پیش از این به عنوان کارگزار پرسپولیس شناخته می‌شد، با ارسال نامه‌ای برای بیشتر شرکت‌هایی که غالبا در تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر حضور دارند، اعلام کرد هزینه تیزر ال‌ای دی تبلیغات محیطی بازی ایران و الجزایر ۶۰۰ میلیون تومان در ازای ۳۰۰ ثانیه (۵ دقیقه) است!

این شرکت که روابط حسنه‌ای با صادق درودگر مسئول بازاریابی سازمان لیگ داشته و این مسئول بار‌ها با مثال زدن عملکرد آن مقابل اصرار باشگاه استقلال ایستاد، لابد مجوزی از سوی رئیس موقت یا دبیرکل فدراسیون فوتبال دریافت کرده که تعرفه تبلیغات برای مشتریان ارسال کرده است. نحوه ارتباط گیری این شرکت و راهیابی آن به لایه‌های بالایی فدراسیون به چه صورت رخ داده است؟


از آنجایی که هیچ گونه فراخوانی برای انتخاب شرکت مجری تبلیغات محیطی بازی ایران و الجزایر منتشر نشده بود، بسیاری از فعالان عرصه تبلیغات از این کار کارگزار پرسپولیس متعجب و شوکه شدند.

واگذاری یک فرصت درآمدی میلیاردی بدون تشریفات قانونی، قطعا برای مسئولان فدراسیون عواقبی خواهد داشت. مشخص نیست میرشاد ماجدی و حسن کامرانی فر، چگونه با این اقدام موافقت کرده و اگر شرکت مذکور به دروغ خود را دارنده امتیاز تبلیغات محیطی بازی فرداشب معرفی کرده، چرا از او شکایت نمی‌کنند؟

آیا اگر فدراسیون فرصت کافی برای انتخاب قانونی کارگزار را نداشت، فاقد توان حداقلی برای ارسال دعوتنامه از طریق کمیته بازاریابی به شرکت‌های متقاضی حضور در تبلیغات دور زمین تنها مسابقه دوستانه تیم ملی بود؟

چرا دبیرکل فدراسیون به عنوان پست محوری و اجرایی فدراسیون، از ایجاد هماهنگی و دادن ماموریت در این مورد ساده هم عاجز و ناتوان است؟

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در جواب این ابهام، نامه‌ای برای تمامی شرکت‌های تبلیغاتی ارسال کرد و موضوع واگذاری فضا‌های تبلیغاتی بازی ایران و الجزایر را با آن‌ها درمیان گذاشت.

این نامه که به امضای حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون موقت رسیده، تاریخ پنجشنبه ۱۹ خرداد را روی سر برگ خود دارد، اما شرکت‌های تبلیغاتی مدعی هستند نامه را صبح شنبه دریافت کردند و این نامه نگاری فرمالیته است، چون صاحبان آگهی اطلاعیه اعلام قیمت را قبل از نامه دبیرکل رویت کرده‌اند.

حالا پرسش اینجاست که قیمت گذاری تبلیغات در این بازی با چه فرمولی انجام شده است و این شرکت با پرداخت چه عددی این فرصت تبلیغاتی را تصاحب کرد؟ آیا پیش قرارداد یا تضمینی دریافت شده است؟ درآمد فدراسیون و تیم ملی از این بازی چقدر خواهد بود و آیا مخارج را پوشش می‌دهد؟

در همین حال هیچ گونه فراخوانی در مورد بازی ایران و الجزایر روی سایت فدراسیون فوتبال دیده نمی‌شود و آخرین باری که فدراسیون فوتبال برای بازی‌های تیم ملی فراخوان داد، هیچ نتیجه‌ای از سرنوشت پاکت‌های رسیده به اطلاع افکار عمومی نرسید.

در ابن میان سکوت اعضای هیات رئیسه هم در نوع خود سوال برانگیز و شائبه ساز است. چرا بالاترین مرجع اجرایی فوتبال ایران خاموش است و از مدیران پاسخ قانع کننده و مستند نمی‌خواهد؟

آیا باید ابتدا منتظر برگزاری مسابقه و ایجاد ابهام باشیم و سپس نهاد‌های نظارتی برای شناسایی دست‌های پشت پرده ورود کنند؟ کارگزاری که در باشگاه پرسپولیس هم طی دوره فعالیت خود حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرد، چگونه و از کدام مسیر فراقانونی به تیم ملی راه پیدا کرد؟

نویسنده: مجید کوهستانی 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باسلام ودرود در مورد راهیابی تیم ملی به بازیهای جام جهانی بسیار خوشحال هستم وبا دیدن اولین بازی تدارکاتی فهمیدم تیم ملی برای رسیدن به بازی های جام ابتدا باید روحیه سازی واعتمادسازی در میان مجریان وبازیکنان باشد واز محتوی این خبر امروز فهمیدم اگر بدین ترتیب باشد که ابتدا کارها همگی اعلام کنند ماهستیم وبعد کارها به خوبی برنامه ریزی نشود باید گفت این ره که می روی به ترکستان است خواهشا با یک برنامه ومشارکت گروهی تیم ملی را همراهی تا در جام جهانی تاریخ ساز شود .با ارزوی پیروزی تیم ملی
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی