بازدید 8508

نفتکش یونانی توقیف شده از سوی ایران عازم آمریکا بود

ان بی سی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: یک نفتکش یونانی که ایران توقیف کرده است، حامل ده‌ها هزار گالون نفت به ارزش بیش از یکصد میلیون دلار بود که عازم تگزاس بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 11 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی ان بی سی به نقل از یک مقام کنونی و یک مقام سابق دولت آمریکا اعلام کرد، در حالی که قیمت بنزین در آمریکا در حال افزایش است، یک نفتکش یونانی که ایران توقیف کرده است حامل ده‌ها هزار گالون نفت به ارزش بیش از یکصد میلیون دلار بود که عازم تگزاس آمریکا بوده است.

ان بی سی افزود: اواخر ماه مه، نفتکش پرودنت وارییر از عراق عازم آمریکا بود که ایران آن را در آب‌های بین المللی در خلیج فارس توقیف کرد و به سمت آب‌های سرزمینی خودش هدایت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: ما هیچ توضیحی درباره مقصد نفتکش یا نفت آن نداریم؛ و ما درباره تعامل دیپلماتیک در این خصوص نیز توضیحی نداریم. او افزود واشنگتن اقدام سپاه پاسداران را در توقیف دو نفتکش که پرچم یونان را داشتند، محکوم می‌کند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو هفته پیش، ۲ نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات صورت گرفته در آب‌های خلیج فارس نزدیک عسلویه و بندر لنگه توقیف کرد. اواخر فروردین، یونان هم نفتکش «لانا» با پرچم ایران، را در سواحل خود توقیف کرد و در چند روز گذشته دادگاه تجدیدنظر یونان رای اولیه دادگاه این کشور مبنی بر توقیف کشتی ایرانی را لغو کرد و کشتی حامل نفت ایران رفع توقیف شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار