بازدید 6887

کارگرانی که بر اثر تندباد فوت شدند بیمه نداشتند

نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند و بگویند پشت پرده مجلس چه خبر است که طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی دو بار به صحن علنی مجلس رفته و متاسفانه مافیای مجلس اجازه تصویب آن را نداده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 10 June 2022

به گزارش تابناک، چنگیز عمری در گفت و گو با ایلنا، سربازرس سامانه رفاهی کارگران ساختمانی استان آذربایجان غربی گفت:۲ کارگری که چند روز گذشته بر اثر تند باد در ارومیه جان خود را از دست دادند بیمه نداشتند.

 با بیان اینکه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در ارومیه بیش از سه سال است در لیست انتظار بیمه قرار دارند گفت: متاسفانه ۲ کارگری که چند روز گذشته بر اثر تند باد در ارومیه فوت شدند بیمه نداشتند.

عمری با اشاره به اینکه آمار حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان در استان زیاد است گفت: طی سه روز گذشته ۳ کارگر بر اثر همین حوادث در ارومیه جان خود را از دست داده اند.

سربازرس سامانه رفاهی کارگران ساختمانی استان گفت: نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند و بگویند پشت پرده مجلس چه خبر است که طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی دو بار به صحن علنی مجلس رفته و متاسفانه مافیای مجلس اجازه تصویب آن را نداده است.

وی با بیان اینکه این طرح در پانزدهم فروردین ماه با ایرادات کوچک در مجلس به کمسیون اجتماعی بازگشت داده شدگفت از آن روز تاکنون ایرادات این طرح برطرف شده ولی تاکنون مجلس هیچ اقدامی برای تصویب این طرح انجام نداده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در استان در صف انتظار بیمه قرار دارند گفت: از این تعداد ۱۰ هزار کارگر در ارومیه هستند.

عمری با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان مجلس بیشتر در مواردی که در حوزه اختیار آنها نیست اظهار نظر کرده و رگ گردنشان باد می کند گفت: چرا در مورد بیمه کارگران ساختمانی هیچ اقدامی انجام نمی دهند؟

وی افزود: چرا باید پشت نماینده کارفرمایان بیشتر از کارگران گرم باشد؟

سربازرس سامانه رفاهی کارگران ساختمانی استان تصریح کرد: متاسفانه در ماجرای مرگ این دو کارگر ساختمانی ناظر ومجری پروژه کوتاهی کرده اند و این کارگران از لوازم ایمنی لازم برخوردار نبودند.

وی با بیان اینکه،طبق مصوبه دولت تمامی کارگران ساختمانی می توانند ازمزایای بیمه استفاده کنند گفت: قرار بود ۲۰درصد از حق بیمه کارگران ساختمانی توسط شهرداری و از محل پروانه ساختمانی که برای کارفرمایان صادر می کند، کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود ۳درصد توسط دولت و ۷ درصد هم توسط کارگران ساختمانی واریز شود که این مورد به سرانجام نرسیده و همین موضوع موجب شده که تعداد زیادی از کارگران ساختمانی از مزایای بیمه تامین اجتماعی بی بهره بمانند.

وی در خاتمه با بیان اینکه در مسئله بیمه کارگران ساختمانی نمایندگان مجلس مقصر هستند گفت: چرا که اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی چندین دوره است که در مجلس پاس‌کاری می شود و هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان