بازدید 10142
سرپرست وزارت خارجه طالبان:

طالبان: افغانستان به مرکز ترانزیت تبدیل خواهد شد

سرپرست وزارت خارجه طالبان با برخی از مقامات حکومت پیشین که تازه به کشور بازگشته‌اند وضعیت افغانستان را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 09 June 2022

به گزارش تابناک، وزارت خارجه طالبان ویدیویی از دیدار امیر خان متقی با حسن مبارک عزیزی، وزیر ترانسپورت حکومت پیشین، انتظار خادم، عضو شورای امنیت حکومت پیشین و امان الله غالب، رئیس پیشین شرکت برشنا را نشر کرده است.

متقی در این دیدار گفته است پالیسی طالبان این است که بعد از چهار دهه تحولات، حالا زمینه برای همه افغانستانی ها مساعد شود بدون در نظر گرفتن همه مسائل، بدون کدام ترس و تشویش در کشور خود کار کرده و زندگی و رفت آمد داشته باشند.

متقی گفت در چهار دهه تحولات، افغانستان کشور مسئولان حکومتی بود نه از مردم حالا ما می‌خواهیم که افغانستان کشور مردم باشند، اینکه در حکومت باشد نباشد باید در خانه و قریه خود زندگی آرام داشته باشد

متقی گفت:" ما ۴۰ میلیون نفوس داریم؛ به همه که چوکی(مقام) و قدرت واقعا نمی‌رسد اما این امر نباید منجر به ترک خانه و قریه شان شود، من امیدوارم که از طریق شما به کسانیکه در بیرون هستند پیام خوبی فرستاده شود و برای آنها اطمینان داده شود که به اندازه تبلیغات وضعیت در افغانستان خراب نیست".

سرپرست وزارت خارجه گرفتاری‌های نظامیان پیشین توسط نیروهای طالبان را تبلیغات منفی خواند.

متقی با اشاره به وضعیت ولایات پنجشیر و اندراب گفت:" در بیرون تبلیغات گسترده جریان دارد که در این ولایات کوچ اجباری جریان دارد و مردم زخمی و کشته می‌شوند اما در حقیقت یک ثبوت(تأیید شده) هم نداریم".

متقی گفت: عفو عمومی برای کارمندان حکومت گذشته بوده هرچه که شده عفو شده، اما در آینده که امکان ندارد نه شریعت اجازه می‌دهد و نه هم قانون، حالا هر کسی جرم می‌کند و گرفتار می‌شود رنگ و بوی اینکه او کارمند حکومت پیشین بوده، داده می‌شود ولی حقیقت چنین چیزی نیست، ما در هیچ زندان افغانستان زندانی سیاسی نداریم.

به گفته متقی کسانیکه در خارج زندگی دارند می‌دانیم زندگی‌شان سخت است آرامی و خوشحالی ندارند، پس چرا نمی‌آید؟ چرا از فرصت پیشین برای آبادی کشور استفاده نمی‌کنند؟ در حالیکه هیچ مشکل در کشور متوجه آنها نیست.

متقی گفت: با سیاست متوازن، طالبان امروز با هیچ کشور همسایه مشکل ندارد و با همه کشور‌های همسایه تجارت آغاز شده است افغانستان به زودی به مرکز ترانزیت تبدیل خواهد شد.

این گفته‌‎های در حالی مطرح می‌شود که با گذشت بیش از ۹ ماه از حکومت طالبان در افغانستان تا هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی