بازدید 203794

توضیح وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹۴ درصد بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی شاهد رشد خوبی در حقوق‌شان بوده‌اند، گفت: عمده اعتراض‌ها مربوط افرادی است که بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ 08 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» در یک برنامه تلویزیونی با اعلام اینکه ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، برای ۹۴ درصد جامعه هدف رشد خوبی اتفاق افتاده است، البته عمده اعتراضات مربوط به کسانی است که به نسبت حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

وی افزود: طبق قانون تامین اجتماعی، مصوبه افزایش حقوق حداقل بگیران که ۵۷.۴ درصد بوده است، تغییر نمی‌کند، همچنین در هیچ جای قانون نداریم که مصوبه شورای‌عالی کار در سایر سطوح باید در نظر گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت ضامن حقوق بازنشستگی است، گفت: با این مصوبه افزایش حقوق به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و معیشت بازنشستگان با درآمد کم بوده‌ایم.

عبدالملکی ادامه داد: بازنشسته‌ای که در سال ۱۴۰۰، سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفت با اعمال مصوبه افزایش حقوق، دریافتی آن به حدود ۶ میلیون تومان رسید؛ همچنین بازنشسته‌ای که ۲۰ میلیون تومان می‌گرفت حقوقش به حدود ۲۲ میلیون تومان رسید.

وی تاکید کرد: این مصوبه افزایش حقوق، شکاف فاصله طبقاتی دریافتی و معیشت بازنشستگان حقوق حداقل بگیر، را جبران کرد ضمن اینکه مشکلات اقتصادی برای همه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار