بازدید 5789
۳
وزارت دفاع روسیه؛

تعداد ۲ فروند جنگنده «میگ-۲۹» اوکراینی سرنگون شدند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به خسارات شدید وارد شده به ارتش اوکراین در منطقه دونباس، از سرنگونی دو فروند جنگنده، ۱۱ فروند پهپاد و یک فروند بالگرد اوکراینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 08 June 2022

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور تعداد دو فروند جنگنده «میگ-۲۹» و یک فروند بالگرد «میل-۸» اوکراینی را در نزدیکی منطقه «میکولایف» سرنگون کرده اند.

کوناشنکوف همچنین گفت که تعداد ۱۱ فروند پهپاد اوکراینی، ۳ فروند موشک «توچکا-یو» و ۵ پرتابگر سامانه پرتاب چندگانه راکت «اسمرچ» رهگیری و سرنگون شده اند.

وی همچنین گفت که نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس متحمل خسارات بسیاری شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: گروه های اوکراینی در دونباس متحمل خسارات قابل توجهی از نظر نیروی انسانی، تسلیحات و تجهیزات نظامی شده اند. تنها در جریان آزادسازی «سویاتوگورسک» در جمهوری خلق دونتسک در سه روز نبرد، تلفات نیروهای اوکراینی به بیش از ۳۰۰ ملی‌گرا، شش دستگاه تانک، ۱۵ دستگاه انواع مختلف خودروهای جنگی، ۳۶ عراده توپ و خمپاره‌انداز و همچنین چهار سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» نابود شده اند.

کوناشنکوف همچنین در ادامه و با اشاره به عملیات های نیروهای موشکی و توپخانه ارتش روسیه، گفت: نیروهای موشکی و توپخانه ارتش روسیه ۶۸ پست فرماندهی، ۱۷۲ موقعیت شلیک توپخانه نیروهای مسلح اوکراین، از جمله دو سامانه پرتاب چندگانه راکت «اسمرچ» و یک سامانه پرتاب چندگانه راکت «اوراگان» در نزدیکی منطقه خارکیف و همچنین ۲۶۱ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین مورد هدف قرار گرفتند.

وی در پایان نیز گفت که هوانوردی ارتش روسیه یک مقر فرماندهی، ۸ دستگاه تانک، دو سامانه پرتاب چندگانه راکت، یک سامانه توپخانه و یک سامانه جنگ الکترونیک ارتش اوکراین را هدف قرار دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
دستگاه تبلیغاتی مسخره روسیه در همان روز اول تجاوز به اوکراین مدعی شد که کلیه نیروی هوایی و پدافند هوایی اوکراین را منهدم کرده است. از آن روز تا کنون اقلا 10 بار این ادعا را تکرار کرده است ولی هنوز به سلطه هوایی بر آسمان اوکراین دست نیافته، به رغم اینکه نیروی هوایی اوکراین بسیار کوچکتر از روسیه است. بعد به زلنسکی میگن «دلقک»! دلقک ها در کاخ کرملین هستند.
مرگ بر روسیه
اینطوری که تلفات اوکراینیها رو مینویسین تلفات روسها رو هم مینویسین؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست