بازدید 6240

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس باقی ماند

با وجود برگزاری جلسه استیضاح نخست وزیر انگلیس، اما بوریس جانسون توانست باردیگر رای اعتماد از پارلمان این کشور بگیرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 07 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از گاردین، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس توانست باردیگر در مقام خود به کارش ادامه دهد.

در همین ارتباط نیز اعلام شده است که بوریس جانسون با ۲۱۱ رأی موافق در برابر ۱۴۸ مخالف موفق به اخذ دوباره رأی اعتماد در پارلمان انگلیس شده است.

از سوی دیگر، نتایبج رأی گیری درباره ادامه کار بوریس جانسون حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد از هم حزبی‌ها و نمایندگان حزب محافظه کار به او رأی نداده اند.

پس از اعلام رأی اعتماد به جانسون، او این نتیجه را یک «خبر خوب» عنوان کرد و گفت که این رأی گیری به دولت اجازه می‌دهد تا از انتقادات مخالفانش بر سر به راه انداختن مهمانی در دوران کرونا عبور کند.

جانسون همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس را رد کرد و گفت که علاقه‌ای به انجام چنین کاری ندارد.

با این حال تعداد آرای موافق برای ادامه کار بوریس جانسون بسیار کمتر از زمانی است که او برای اولین بار به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شد و خبرنگار گاردین اعلام کرد که اگرچه بوریس جانسون ممکن است پیروز شده باشد، اما به اندازه کافی خوب عمل نکرده تا آشفتگی رهبری خود را مدیریت کند.
در عین حال برخی مخالفان دولت جانسون از جمله «سر راجر گیل»، از منتقدان برجسته کابینه محافظه کار گفته است که به مخالفت خود با رهبری جانسون ادامه خواهد داد و همچنان بر عقیده مخالف خود تاکید خواهد کرد. این نماینده مخالف جانسون گفت: «همچنان دو انتخابات میان دوره‌ای دیگر در راه است و من فکر می‌کنم که نخست وزیر محترم به نتایج نگاه کند تا این واقعیت را بپذیرد که با وجود ادامه کار؛ اما حمایت بخش قابل توجهی از حزب خود را از دست داده است.»

موضوع رأی گیری برای ادامه یا عدم ادامه کار نخست وزیر انگلیس پس از رسانه‌ای شدن رسوایی موسوم به «پارتی گیت» آغاز شد. وی در پی این رسوایی اعلام کرد که عذرخواهی می‌کند، اما حاضر به استعفا نیست. سپس رئیس محافظه کار پارلمان انگلیس با اشاره به اینکه درخواست نمایندگان جهت برکناری نخست وزیر به حد نصاب رسیده است، از برگزاری جلسه رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» خبر داد که این جلسه برگزار شد و در نهایت بوریس جانسون توانست دوباره رأی اعتماد برای ادامه کار کابینه اش را بدست آورد.

پارتی گیت به مجموعه میهمانی‌هایی گفته می‌شود که دفتر نخست وزیر انگلیس طی سال گذشته و در اوج بحران کرونا، در حالی برگزار کرد که تحت تدابیر شدید قرنطینه، دیدار بیش از دو نفر حتی در فضای باز هم مجاز نبود. همچنین بر ملأ شدن برگزاری مهمانی دیگری نیز همزمان با خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس بر وخامت این رسوایی‌ها افزود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست