بازدید 18761
۱
عدالت آبی در همه استانها اجرایی شود

هشدار خطر جدی فرونشست در اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس گفت: در مسئله آب همه ملزم به قانون هستند و باید در این راستا شفافیت صورت بگیرد، نباید اجازه دهیم وحدت و همدلی جامعه بهم بریزد ولی باید طبق سه اصل قانون، شفافیت و عدالت عمل کنیم به نوعی که اگر آب کم باشد باید کمبود آب روی دوش همه مصرف کنندگان و نه بخشی از جامعه باشد.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 06 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین از اصفهان، امیرحسین بانکی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضع نمایندگان استان در راستای آب، اظهار کرد: موضع نمایندگان کاملاً روشن است و بیان شد که در مسئله آب همه استان‌ها ملزم به اجرای قانون باشند و باید در این راستا شفافیت وجود داشه باشد چراکه طبق قوانین شورایعالی آب ایجاد مصرف جدید برای زاینده رود بدون در نظر گرفتن منبع جدید ممنوع است اما متأسفانه طی سال‌های گذشته تاکنون این موضوع تسوط وزارت مربوطه رعایت نشده است از این رو تاکید کردیم که باید منابع روشن شود و بارگذاری جدیدی برای زاینده رود ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان اصفهان موضع‌گیری خود را نسبت به طرح بن - بروجن اعلام کردند که مخالف مصوبات شورای عالی آب مبنی بر بارگذاری جدید است، افزود: طبیعی است که باید آب شرب به تمام استانها از جمله خوزستان، یزد، چهارمحال و بختیاری برسد اما گاهاً حجم آب پیش بینی مربوط به آب شرب نیست که در این خصوص گلایه‌های متعددی اعلام کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبحث عدالت را از دیگر موارد مرتبط با مسئله آب دانست و اضافه کرد: اعلام کردیم در مساله آب همه ملزم به قانون هستند و باید در این راستا شفافیت صورت بگیرد، اکنون تابلوی منابع و مصارف آب روشن است اما تابلوی تحقق این مصارف بیان نمی‌شود و بسیاری از ذهنیت‌ها و ناراحتی‌ها بین مردم به دلیل عدم شفافیت است.

وی ادامه داد: همچنین عدالت باید رعایت شود ما انتظار نداریم در سال خشکسالی مصرف پیش بینی شده به ما برسد اما این انتظار را داریم اگر امسال آب نصف شده برای همه تابلوی مصارف نصف شود نه اینکه بالادست استفاده کند و به پایین دست آبی نرسد.

مردم اصفهان ملی فکر می کنند

به گفته بانکی‌پور، اگر آب کم باشد باید کمبود آب روی دوش همه مصرف کنندگان باشد نه بخشی از جامعه، آنچه برای اصفهان می‌خواهیم نگاه شهری و یا استانی نیست؛ مردم اصفهان ملی فکر می‌کنند و نمی‌خواهند حق استان دیگری به این استان بیاید.

وی اضفه کرد: ما انتظار داریم در سال‌های خشکسالی مصارف به صورت عادلانه نصف شود چراکه ملت امام خمینی (ره) یاد گرفتند که نه ظلم کنند و نه ظلم بپذیرند؛ البته تنش بین مردم نباید وارد شود و اتحاد را از بین ببرد.

و افزود: تنش‌ها بین مردم، وحدت ملی را خدشه‌دار کند؛ نباید اجازه دهیم وحدت و همدلی جامعه بهم بریزد ولی باید طبق سه اصل قانون، شفافیت و عدالت عمل کنیم از این رو جلوی قانون‌گریزی می‌ایستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید در لایحه‌های تصمیم گیری و فنی با توجه منافع مشکلات را حل کرد؛ قطعاً با درگیری و کشمکش مشکل حل نمی‌شود. متأسفانه درک متقابل وجود ندارد؛ ما نمایندگان استان‌های همجوار را به اصفهان دعوت کردیم تا از نزدیک وضعیت این استان و نیز فرونشست زمین را مشاهده کنند زیرا معتقدیم برای حل مسائل و مشکلات باید فهم مشترک وجود داشته باشد اما با درگیری مخالف هستیم زیرا طی ۲۰ سال آینده با درگیری راه به جایی نرسیده است.

اصفهان در محرومیت ردیف بودجه

وی در ادامه در ارتباط با ردیف بودجه اصفهان گفت: ایرادی که از دیرباز در ردیف‌های بودجه اصفهان وجود داشته این است که این استان در منابع در ردیف بالا و در مصارف در ردیف پایین دیده شده و گاهاً اصفهان را برخوردار می‌دانند و این نگاه اصفهان را در محرومیت فرو برده است.

بانکی‌پور گفت: متأسفانه سال گذشته و امسال در تلفیق بودجه یک نماینده بیشتر از اصفهان نداشتیم و این ایراد به مجمع نمایندگان وارد است که چرا به خوبی برنامه ریزی نمی‌کنند. البته اعضای تلفیق در کمیسیون مشخص می‌شوند اما مجمع نمایندگان استان نیز توانستند برای حضور تعداد بیشتری در تلفیق بودجه، برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: اصفهان ستیزی در میان برخی افراد وجود دارد، در فضای سیاسی حساسیت‌هایی وجود دارد و زرنگ نمایی‌هایی که داریم کار دستمان داده است. ما باید مشخص کنیم یک نماینده در بین نمایندگان به آب بپردازد و بقیه به دنبال آن حرکت کنند نه اینکه هر یک نظری برای خود بدهند. تفرق آرا کار را با مشکل مواجه می‌کند.

اولویت استان اصفهان موضوع آب است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه در بین مجموعه کنشگران فعال در استان از جمله استانداری و نمایندگان به یک وحدت کلمه در خصوص راهکار آب نرسیدیم، اینکه اولویت اساسی استان آب است بین مسئولان وحدت کلمه وجود دارد اما برای راهکار آن این چنین نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
خدایا به دادمون برس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی