بازدید 5976

آمادگی روسیه برای شروع دوباره مذاکرات با اوکراین

دفتر مطبوعاتی کرملین از گفتگوی تلفنی پوتین با رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 28 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کرملین روز شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از آمادگی مسکو برای ادامه مذاکرات صلح با کی‌یف خبر داده است.

در این بیانیه آمده است: مذاکرات صلح با وجود مخالفت روسیه از سوی طرف‌های اوکراینی متوقف شده است ولی روسیه همچنان برای ادامه مذاکرات مذکور آمادگی دارد.

به گفته سرویس مطبوعاتی کرملین، پوتین در گفتگویش با رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان نگرانی دولت این کشور از سرازیر شدن سلاح‌های غربی به اوکراین را اعلام کرد. پوتین گفت: سرازیر شدن سلاح‌های غرب به اوکراین چیزی جز بی‌ثباتی و نا امنی در منطقه نتیجه دیگری نخواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه در این گفتگوی تلفنی با ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا و اروپا مبنی بر ارتباط عملیات نظامی روسیه در اوکراین با بالا رفتن قیمت مواد غذایی در سراسر جهان مخالفت کرد.

وی گفت: بر خلاف آن چیزی که در رسانه‌های غربی گفته می‌شود تحریم‌های ضد روسی و سایر اشتباهات غرب موجب قحطی و گرسنگی در سراسر جهان شده است.

کرملین خاطرنشان کرد: روسیه آماده کمک به یافتن گزینه هایی برای صادرات بدون مانع غلات، از جمله صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان