بازدید 5924

مسئولین مرزی ایران و افغانستان دیدار کردند

مسئولین مرزی ایران و افغانستان به‌ منظور رایزنی درباره امور ترانزیتی و برطرف کردن مشکلات مسافرین در مرز اسلام قلعه در هرات با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 25 May 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، وزارت خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که مسئولین مرزی ایران و افغانستان امروز (چهارشنبه) به‌منظور رایزنی در ارتباط با امور ترانزیتی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

«رحمت الله فیضان» معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در هرات درباره محتوای این نشست گفت: «این نشست به دنبال مشکلات پیش آمده برای بازرگان و رانندگان و همچنین مالکان شرکت‌های خصوصی صورت گرفت.»

طی این دیدار طرفین ساعت ورود و خروج مسافرین و همچنین عبور وسایط باربری را مشخص کردند و دارندگان وسائط نقلیه مجاز می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۷ عصر و همچنین مسافران نیز تا ۵ عصر از مرز برای تردد استفاده کنند.

همچنین در این نشست بر حذف اخذ اضافه دریافت از رانندگان نیز توافق شده و قرار است تا این تصمیم جدید به زودی عملیاتی شود.

این در حالی است که چندی پیش نیز جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس ارکان ارتش افغانستان بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تاکید کرد و گفت: داعش دشمن مشترک هر دو ملت است و مبارزه و نابودی آنان نیز از اهداف مشترک هر دو کشور می‌باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر