بازدید 13786
۷

سه عضو یک خانواده براثر تصادف با شوتی کشته شدند

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم از فوت یک زن و ۲ دختر نوجوان (۱۱ و ۱۶ ساله) در اثر تصادف با یکدستگاه خودرو شوتی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 23 May 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدرضا اسلامی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در اثر وقوع این سانحه رانندگی هفت نفر از اعضای یک خانواده دچار جراحت و مصدومیت شدند که متاسفانه سه نفر از آنان به علت ضربه مغزی در اثر شکستگی جمجمه فوت شدند.

وی ادامه داد: این حادثه رانندگی چهار مصدوم سرپایی نیز داشته است.

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم تاکید کرد: با توجه به انجام رانندگی نامتعارف از سوی این خودروهای شوتی و رانندگان آنها و تهدید جان و مال قشموندان و گردشگران برخورد جدی‌ با خودروهای شوتی در جزیره محور برنامه‌های پلیس باشد.

دکتر اسلامی توضیح داد: متاسفانه راننده این خودروی شوتی فراری است که تحقیقات بیشتر برای یافتن آن از سوی پلیس و دستگاه قضایی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: متاسفانه استفاده برخی از جوانان از مشربات الکلی، مواد روان گردان و داروهای خواب آور موجب کاهش تمرکز و کاهش سرعت واکنش راننده هنگام رانندگی می شود و ادراک خطر او را مختل می‌کند که این موارد نیز سهم قابل توجهی در تصادفات رانندگی شهری و جاده ای دارد و نیازمند بررسی و پیگیری بیشتر از سوی مسوولین است.

به گزارش ایرنا، «شوتی» لفظی محلی و بومی به خودروهای حامل قاچاق است، همان سواری هایی که با تغییر وضعیت کمک فنرهای چرخ های عقب خودروها و بالا آوردن آنها اقدام به بار زدن کالاهاق قاچاق، قاچاق سوخت و مشارکت در قاچاق انسان می‌کنند.

در بیشتر موارد پلیس برحسب وظیفه این خودروها و بارهای آنها را توقیف می‌ کند، اما شوتی ها نیز با هدف فرار از دست پلیس در جاده‌های فرعی و روستایی با سرعت بالا تردد کرده و در بسیاری از مواقع حوادث و تصادف هایی را برای دیگر خودروهای در حال تردد و مردم روستاهای حاشیه راه‌ها رقم می‌زدند.

سرعت بالا، مخدوش کردن پلاک، تقویت موتور خودرو و بالا بردن کمک فنرهای عقب برای تحمل سنگینی بار از مشخصه‌های خودروهای شوتی است، خودروهایی که بیشتر تویوتا تک کابین و دو کابین، سمند، پژو ۴۰۵ و پارس و رانندگان آنها نیز افراد فاقد شغل هستند.

خودروهای شوتی که همواره تحت تعقیب پلیس هستند و با سرعت‌ و حرکت‌های خطر آفرین در جاده‌های اصلی و فرعی و غیرمجاز تردد می‌ کنند، این اقدام آنها منجر به بروز حوادث جاده‌ای خطرناکی می‌شود، طوریکه به گواه آمار سالانه چندین خانواده در جزیره قشم جان عزیز خود را به دلیل شوتی بودن و یا برخورد با این ارابه های مرگ از دست می دادند.

رانندگان خودروهای شوتی برای اینکه بار بیشتری جابه جا و از چنگ پلیس فرار کنند از لحظه ای که در مبدا پای خود را روی پدال گاز می گذارند همه مسیر را با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر و بدون توقف طی می‌کنند تا به مقصد برسند، بار را تحویل دهند و کرایه خود را بگیرند و باز دل به جاده بزنند.

شاید در نوشتن ساده به نظر برسد اما شوتی سواران پیوسته در اضطراب رویارویی با پلیس مبارزه با قاچاق کالا و در معرض خطر بروز حوادث جاده ای وحشتناک هستند به تعبیری این افراد برای تامین معاش خانواده همواره جان خود و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ همین شرایط باعث ایجاد دلهره و وحشت در دل قشموندان و بروز حوادث دردناک و فاجعه باری شده به نحوی که مردم سرزمین آب و آفتاب در حال تردد در جاده های این جزیره زیبا همواره کابوس شوتی ها را به همراه دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷
چرا جلوی شوتی ها را نمی گیرند؟! میخوای لقمه نون بخوری ؟ خودت به درک که بمیری؟ چرا جان خانواده ای که شاید بعد از چند ماه فرصت یک تفریح پیدا کرده اند را به خطر می اندازی؟ الکل خورده اند یا نخورده اند یا مواد مخدر و روانگردان مصرف کرده باشند یا نباشند هیچ تفاوتی ندارد. اینها برای جان و مال و زندگی دیگران هیچ ارزشی قائل نیستند. شوتی ها برای امنیت جاده خطرناک هستند.
درمواردي شاهديم كهاين شوتي ها بدون پلاك وباسرعت نامتعارف از جلوي پليس مي گذرند ودريغ ازيك تذكر واقعا عدم برخوردپليس با آنها بايد ريشه يابي شود
تو همین جاده تهران قم که برید , یک عالمه پژو و سمند با کمک فنرهای تقویت شده در حد پیکاپ میبینید که مثل جت از کنارتون رد میشن. کو پلیس؟
قانونی نیروی انتظامی و قوه قضائیه را بابت ترک فعل مواخذه نمی کند. چرا؟
قانون ضعف دارد. تفکیک قوا بدرستی صورت نگرفته است. دادستانی باید از بدنه قوه قضائیه جدا شود.
خیلی حکومت با اراده و باعرضه ای داریم
نمی دانم مجازات اعدام و مرگ برای جنایتکاران چرا اجرا نمی شود؟
مگر این حکومت اسلامی نیست؟؟؟
وقتی پلیس ضعیف عمل می کنه همین اتفاق می افته، متاسفانه پلیس منفعل عمل می کنه و نقش چندانی ندارد، این سازمان به اصلاحات عمیق یعنی خیلی عمیق و اساسی نیاز دارد با جریمه ای که معادل یک لقمه ساندویچ هم نیست نمی توان انتظار چندانی داشت، نمایندگان مجلس که هزار جو از جیب ملت برداشت می کنن چرا در این قلم کوتاهی می کنند خیلی جای تعجب داره، !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر