بازدید 43826

ریزش زمین در پس اجرای طرح جامع فاضلاب شهری اهواز

با اجرای طرح جامع فاضلاب شهری اهواز، شاهد بروز مشکلاتی برای شهروندان از جمله ریزش زمین در برخی مناطق این کلانشهر هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 20 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، طرح جامع فاضلاب شهری اهواز به طول ۲۳۷ کیلومتر و در ۲۳۰ جبهه کاری از پارسال آغاز شد و قرار است خطوط فاضلاب تغییر کند و مشکلات دفع آب‌های سطحی در نقاط مختلف رفع شوند.

با وجود اینکه سرعت اجرای عملیات زیاد است، اما زیرساخت آسفالت معابر در برخی نقاط به خوبی انجام نشده است، به طوریکه خودرو در گودال به دلیل نشست آسفالت و ریزش زمین سقوط کرد.

همچنین ایجاد ترافیک سنگین در ساعت‌های مختلف روز در نقاط پرتردد، ناهموار بودن مسیرها، انتشار بوی نامطبوع، آسفالت نکردن معابر اصلی و فرعی، پایین بودن کیفیت عملیات‌های انجام شده و بروز مجدد مشکلات و ... از دیگر مشکلاتی است که شهروندان اهوازی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در یکسال اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب بازسازی شده است.

سعید دشتی زاده طول شبکه فاضلاب اهواز را ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: حدود یکهزار کیلومتر از این خط سنتی، قدیمی و مستعد ریزش است.

وی با بیان اینکه قبل از بارندگی‌های پارسال عملیات بهسازی شبکه فاضلاب با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف آغاز شد، اضافه کرد: با همکاری و مشارکت ۶۵ پیمانکار و قرارگاه خاتم الانبیاء عملیات بهسازی تا به امروز ادامه دارد.

دشتی زاده می‌گوید: ۴ طرح ۳۰ میلیارد تومانی ترمیم نوار حفاری و خط آسفالت فعال بوده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز؛ مسئولیت ترمیم نوار حفاری و آسفالت بر عهده شهرداری قرار دارد و اعتبار آن از منابع توسعه فاضلاب تامین شده است.

بیشتر بخوانید: ریزش زمین در بخشی از مرکز شهر اهواز

این مقام مسئول ادامه داد: همه جبهه‌های کاری فعال هستند و همه تلاش خود را برای عمل به تعهد‌های خود به کار گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم مشکلات را مرتفع کرده و رضایت شهروندان را جلب کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار