بازدید 9026
۵

رد اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین

وکیل محمد حبیبی و ۳ تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین، از پیگیری قضایی این اتهامات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 09 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شوق، حسین تاج، وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت محمد حبیبی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی، فعالان صنفی معلمان که دهم اردیبهشت ماه در منزل بازداشت شده‌اند، اظهار کرد: «در طول این چند روز که از بازداشت این معلمان می‌گذرد، هنوز پاسخ روشنی به پیگیری‌ خانواده‌ها داده نشده‌است.

او ادامه داد: «متأسفانه امکان ورود وکلا به پرونده نیز به استناد تبصرهٔ مادهٔ ۴۸ از قانون آیین دادرسی کیفری وجود ندارد و فقط وکلایی که معتمد قوهٔ قضاییه هستند می‌توانند در این مرحله ورود کنند»

این وکیل دادگستری در بخش دیگری از اظهاراتش با رد برخی مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مبنی بر ارتباط معلمان بازداشتی با گروهک منافقین، اظهار کرد: «معدود اخباری در برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در این مورد مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد.»

تاج خاطرنشان کرد: «جای تأسف و تأمل است که برخی افراد مطالبی تا بدین پایه سخیف و بی‌پایه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. در این موارد اگر شکایتی از طرف شاکی خصوصی طرح نشود، متاسفانه موضوع از چشم‌ ریزبین و دقیق نهادهای نظارتی و قضائی دور می‌ماند. نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی که بی‌شمار رفتارها یا گفتارها در فضای مجازی را رصد و با تعیین مصادیق متعدد جرم‌انگاری می‌کنند، هیچ توجیهی در عدم‌برخورد قاطع با چنین افرادی ندارند.»

این وکیل دادگستری تصریح کرد: «باید این سؤال را از خود بپرسیم: در موقعیتی که متهمان در بند امنیتی بازداشت‌اند و در مرحلهٔ بازجویی در اختیار نهاد امنیتی هستند و هیچ‌کدام از خانواده‌ها، وکلا و خبرنگاران کوچک‌ترین دسترسی به پرونده ندارند، چگونه ممکن است برخی افراد با اطمینان اطلاعات پرونده‌ را منتشر ‌کنند. بی‌تردید حق تعقیب و پیگیری موضوع در مراجع صالحهٔ قضایی برای این معلمان شریف نسبت به اتهام‌های بی‌پایه و ناروا علیه این افراد محفوظ است و در اولین فرصت نیز مطرح خواهیم کرد.»

وکیل محمد حبیبی و دیگر معلمان بازداشتی همچنین تصریح کرد: «تا زمانی که پرونده به صورت کامل در اختیار وکلا قرار نگیرد و مطالعه نشود، نمی‌توان راجع به آن اظهارنظر دقیقی کرد اما تلقی و تحلیل منطقی این است که دلیل بازداشت ۴ تن از معلمان، مربوط به تجمع‌های اعتراضی سراسری فرهنگیان است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵
چرا موضوع را پیچیده می کنید؟ موضوع دودوتاچارتاست.
موضوع ساده است با برخورد امنیتی و مشت آهنین رفع نمی شود راه جل دیگر عدم اعتراض، آوارگی و بدبختی است.
حتی با حقوق های قبلی، اکثر معلمان دو یا چند شغله بودند. ارزش پول هفت برابر کاهش یافته است اما حقوق ها چندان تغییری نکرده است.
جای بسی تاسفه که مطالبه گران حق را با اتهام زنی خفه کنیم.
هرکس اعتراض کنه حتماً یه انگی بهش می چسبانند و الان ۸۰ میلیون همینطورند
معلم بازذاشت،كارگربازداشت،خبرنگار بازداشت،روشنفكربازداشت،دانشجوبازداشت،بازنشسته بازداشت و...
اختلاسگر آزاد ،رانت خوار آزاد،زمين خوار آزاد و...
خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل در كشور به اصطلاح اسلامي
قدیم به این کار میگفتن پا گن کندن (وقتی با یک نیروی نظامی دعوا میکردی سر دوشی خودشو میکند می انداخت گردن شما جرمش هم شش ماه زندان بود) آخه معلمی که صد تا فیلتر برای استخدام دارد جانباز و خانواده شهید و .... چطور این چنین تهمتی میزنید مثل اینکه چیزی در چنته ندارید زشته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار