بازدید 5521
۲

ماجرای نجات یک سرباز مرزبانی از رودخانه خروشان

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه جزئیات ماجرای نجات جان یک سرباز را از رودخانه خروشان زمکان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ 09 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نجات جان یک سرباز مرزبانی از سیل در کرمانشاهفرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: سرباز وظیفه "مهدی سنجابی" که در قالب اکیپ گشت به منظور حراست و تامین امنیت نوار مرزی از یگان خارج شده بود به علت بارندگی شدید و لغزندگی زمین و شرایط توپوگرافی سخت منطقه به پایین رودخانه "زمکان" سقوط کرد.

سردار کیاست سپهری گفت: بلافاصله اکیپ امداد و نجات هنگ مرزی ثلاث باباجانی به سرپرستی فرمانده هنگ به محل اعزام و همزمان با هلال احمر "شیخ صله" و کارکنان سپاه پاسداران مستقر در منطقه برای امداد رسانی اقدام شد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیب بسیار زیاد محل حادثه امکان امداد هوایی وجود نداشت و باید فرد مصدوم از رودخانه عبور داده می‌شد که این امر نیاز به ایجاد کارگاه راپل و اتصال طناب بر فراز رودخانه داشت.

وی افزود: پس از تلاش و فداکاری سرگرد "رهبر" یکی از تکاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نجات فرد حادثه دیده، در اقدام فداکارانه دیگر سرگرد مرزبانی "حسین پیری زرینی" از رودخانه خروشان "زمکان" عبور و سپس اقدام به طراحی و ایجاد کارگاه راپل جهت انتقال فرد آسیب دیده کرد.

سردار "کیاست سپهری" گفت: با رشادت و ایثارگری مرزبانان، کارکنان سپاه پاسداران، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها خوشبختانه سرباز حادثه دیده نجات یافت و با انتقال به بیمارستان اقدامات درمانی لازم برای وی به عمل آمد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با قدردانی از رشادت سرگرد "حسین پیری زرینی" و همه کسانی که در این عملیات موجب نجات و امدادرسانی به سرباز مرزبانی شدند، گفت: خوشبختانه روحیه ایثار و از خودگذشتگی همواره در بین نیرو‌های مسلح ایران اسلامی وجود داشته است و در برهه‌های مختلف زمانی شاهد اقداماتی اینچنین بوده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
پس اصلا ارتش حضور نداشته
خدا خیرشان دهد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم