بازدید 11915

اوکراین تهدید کرد

روسیه و اوکراین یکدیگر را به صورت متقابل به خاطر متزلزل شدن و احتمال پایان مذاکرات صلح و پایان جنگ متهم می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 30 April 2022



به گزارش تابناک و به نقل از رویترز، در سایه تمرکز و تشدید حملات روسیه در مناطق شرقی اوکراین و همچنین خبر تصمیم قانونگذاران آمریکایی برای تدارک یک بسته کمکی حاوی تسلیحات سنگین برای اوکراین، شرایط گفت‌وگوهای صلح بسیار متزلزل شده است.

پایگاه خبری اینتر فاکس در گزارشی آورده که زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، در گفت‌وگو با خبرنگار لهستانی اعلام کرده، احتمال پایان مذاکرات صلح که همین حالا حدود یک ماهی می‌شود که متوقف شده، بسیار بالا است. زلنسکی دلیل آن را ادامه کشتار مردم توسط روسیه عنوان کرده است.

نیروهای روسیه شهر خرسون در جنوب اوکراین را تصرف کرده و بخش عمده‌ای از شهر بندری ماریوپل در جنوب شرقی را نیز به اشغال خود در آوردند. جایی که سازمان ملل در حال تلاش برای تخلیه غیرنظامیان و جنگجویان مستقر در یک کارخانه بزرگ فولاد است.

بریتانیا و ایالات متحده حمایت خود را از اوکراین در مذاکرات صلح تاکید کرده‌اند، اما بر ضرورت تداوم تسلیح کی‌یف نیز دقت نظر دارند. جو بایدن روز پنجشنبه از کنگره ایالات متحده یک طرح متضمن کمک ۳۳ میلیارد دلاری از اموال توقیفی الیگارش‌ها کرده که بیش از ۲۰ میلیارد دلار آن صرف تسلیحات است.

ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه برای حمله به مناطق لیمان در دونتسک و سیویرودونتسک و پوپاسنا در لوهانسک آماده می‌شود و در جنوب هم مشغول تجدید قوا، افزایش اثربخشی حملات و بهبود موقعیت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی