بازدید 3950

وزیر بهداشت: مشکل کمبود دارو نخواهیم داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارز مورد نیاز برای دارو تأمین شده است، گفت: در سال جاری مشکلی برای کمبود دارو نداریم.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 27 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین اللهی بعد از ظهر چهارشنبه در آبیک و در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: وضعیت ارز دارو نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با بانک ملی، اعتباراتی که در این حوزه پیش بینی شده که امیدواریم در سال جاری با مشکل کمبود دارو مواجه نباشیم.

وی افزود: از طرف دیگر با تأمین مواد اولیه و تولید دارو شاهد افزایش چشمگیر قیمت دارو نخواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در خصوص داروهای ضروری مشکلی در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: با اقدامات انجام شده ۲۰۰ داروی جدید مجوز پوشش بیمه‌ای دریافت کردند که این امر گامی مهمی در مسیر حمایت از مردم در تأمین دارو است.

وی گفت: از سوی دیگر طرح‌هایی برای تأمین داروی بیماران مزمن به‌صورت پیک در حال اجرا است و ما در تلاشیم تا دارو به‌صورت آنلاین برای این افراد سفارش گیری و ارسال شود.

این مسئول تصریح کرد: میزان تخت‌های بیمارستانی در استان قزوین نسبت به جمعیت آن کمتر از متوسط کشوری است که با اجرای طرح‌های در نظر گرفته شده و استفاده از ظرفیت خیرین امیدواریم به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی در پایان گفت: حدود ۸۰ پروژه بهداشتی با تأمین اعتبارت لازم در قزوین اجرایی شده و مشکلات مرتبط با تخت‌های بیمارستانی نیز در جلسه شورای اداری استان و با حضور

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها