بازدید 4084
۲

رنگ قرمز از نقشه کرونایی مازندران خارج شد

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ قرمز کرونایی پس از گذشت حدود یک ماه از مازندران خارج شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 23 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور ، شهرستان رامسر که در تاریخ پنجم فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود از وضعیت بسیار پر خطر کرونایی خارج شد و در حال حاض رنگ کرونایی آن از قرمز به نارنجی تغییر یافت.

براساس همین ارزیابی شهرستان های گلوگاه، قائمشهر، سوادکوه و چالوس که پیش تر در محدوده نارنجی کرونایی قرار داشتند نیز از این وضعیت خارج و به رنگ زرد کرونایی در آمدند و در حال حاضر تنها شهرستان رامسر در مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق اعلام وزرات بهداشت هم اکنون ۱۷ شهرستان مازندران در محدوده زرد کرونایی به معنای خطر متوسط واقع شدند. رنگ کرونایی شهرستان های گلوگاه،نکا، بهشهر، میاندرود، ساری ، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، فریدونکنار، نور، چالوس، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن زرد اعلام شده است.

همچنین بر اساس این گزارش رنگ آبی کرونایی که هفته پیش از مازندران خارج شده بود بار دیگر به این استان بازگشت و در حال حاضر رنگ کرونایی شهرستان های بابل، بابلسر، محمودآباد و نوشهر آبی می باشد.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفراز میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

کاهش ۲۸ درصدی بیماران بستری کرونایی

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل طی ۲ هفته اخیر آمار بیماران بستری کرونایی در مازندران سیر نزولی داشته است به گونه ای که تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از ۲۱۹ نفر در تاریخ ۱۹ فروردین ماه به ۱۴۱ نفر در حال حاضر کاهش یافته است و میزان فوتی ناشی از کرونا نیز در طول هفته ای که گذشت به ۲ نفر کاهش یافت و برای سومین روز متوالی نیز هیچ مورد فوتی در استان ثبت نشد.

افزایش ابتلا در کودکان باوجود ثبات نسبی کرونا

باوجود اینکه بنابر آمارهای علوم پزشکی بابل و مازندران تعداد بیماران بستری در دو هفته اخیر یک روند کاهشی داشته است و از لحاظ رنگ بندی نیز رنگ قرمز کرونایی با تغییر وضعیت رامسر از مازندران خارج شد و بار دیگر شاهد ورود رنگ آبی در سیطره کرونایی مازندران هستیم اما بنابر گفته مسئولان علوم پزشکی مازندران تعداد مراجعه کنندگان با علائم کرونا به خصوص در سنین ۵ تا ۱۷ سال در بیمارستان های استان روند افزایشی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:با وجود ثبات نسبی در روند شیوع کرونا در گروه‌های مختلف سنی، اما در روزهای گذشته روند ابتلای کودکان و نوجوانان که به طور عمده دانش آموز هستند به کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

قاسم علیپور افزود: در حال حاضر از مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از افراد مراجعه کننده مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان حدود ۴۰ درصدشان کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۸ سال هستند.

وی با بیان اینکه تنها دلیل شیوع کرونا در بین کودکان و نوجوانان مازندرانی در روزهای گذشته بازگشایی مدارس و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کلاس‌های درس بوده است ، تاکید کرد: زنگ خطر شیوع کرونا در مدارس مازندران به صدا درآمده و باید آموزش و پرورش هر چه سریع تر نسبت به رفع مشکلات زیرساختی از جمله نصب تهویه برای گردش هوا در کلاس‌های درس و تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان در کلاس های درس اقدام کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : حدود ۷۰ درصد از گروه هدف سنی هفت تا ۱۲ سال در مازندران واکسن کرونا تزریق نکردند و در کنار آن نقض مکرر دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس باعث شده است تا این روزها کلاس‌های درس به عنوان کانون شیوع کرونا در مازندران قلمداد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ملت رو سفیه فرض کردید.. وقتی مبلغ 500 600 تومان بابت پی سی ار میگیریذ معلومه کسی مراجعه نمیکنه و خیلی از بیماران با علامت تو امار نمیان...
بخاطر قدس و شبهای قدر باز هم ماژیک قرمز کمیاب شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی