بازدید 4027

سران امارات، روز ملی سوریه را تبریک گفتند

رئیس امارات، حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی با ارسال پیامهای تبریک جداگانه به رئیس جمهور سوریه، روز ملی این کشور را تبریک گفتند.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 17 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده، امروز یکشنبه به مناسبت روز ملی سوریه، به بشار اسد رئیس جمهور این کشور پیام تبریک فرستاد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد، محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس امارات و حاکم دبی و «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی نیز پیامهای مشابهی به رئیس جمهور سوریه ارسال کردند.

آخرین سرباز فرانسوی از سوریه در ۱۷ آوریل ۱۹۴۶ خارج شد و مردم این کشور، هرساله این روز را به عنوان روز استقلال و روز ملی خود جشن می‌گیرند.

رئیس جمهور سوریه بیست و هفتم اسفند ماه گذشته، به امارات سفر و با سران این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. بن راشد در این دیدار، ضمن استقبال از بشار اسد و هیأت همراه وی، ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح در سراسر سوریه برقرار شود و ثبات در این کشور و منطقه حکمفرما گردد.

در این دیدار، روابط بین دو کشور و افقهای گسترش همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری بررسی شد. این نخستین سفر اسد به یک کشور عربی پس از ۱۱ سال بود.

این در حالی است که عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات شامگاه هجدهم آبان ماه گذشته در دمشق به دیدار بشار اسد رفت. در هیأت اماراتی، خلیفه شاهین وزیر مشاور در امور خارجه نیز حضور داشت.

در این دیدار روابط دوجانبه، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و مشترک‌المنافع، افزایش تلاش‌ها برای کشف افق‌های جدید این همکاری‌ها به ویژه در بخش‌های مهم به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور سوریه بر «روابط برادرانه و مستحکم سوریه و امارات» از زمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تاکید و از مواضع واقعگرایانه و صحیح امارات قدردانی کرد.وی گفت که امارات همواره در کنار ملت سوریه بوده است.

بن زاید نیز با تاکید بر حمایت امارات از تلاش‌های ثبات‌ساز در سوریه، گفت که آنچه در سوریه رخ داد، همه کشورهای عربی را تحت تأثیر قرار داد. این مسئول اماراتی ابراز اطمینان کرد که سوریه تحت رهبری بشار اسد و تلاش های مردم این کشور قادر به غلبه بر مشکلات ناشی از جنگ است.

روابط امارات متحده عربی و سوریه با سفر بن زاید به دمشق بعد از یک دهه تنش عربی-سوری، آغازگر همکاری‌ها بین دو کشور بوده است. وزارت فرهنگ سوریه نیز اخیراً با حضور فعال در نمایشگاه‌های فرهنگی و ادبی، تلاش‌های خود را در جهت گسترش همکاری‌ها و تبادلات با کشورهای عربی منطقه نشان داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر