بازدید 3733

جنایتکاران علیه زنان نباید از مصونیت برخوردار باشند

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: آنها که در جنگ ها و اشغال ها و عملیات های تروریستی، علیه زنان خشونت و جنایت روا می دارند نباید از مصونیت برخوردار باشند.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 14 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: آنها که در جنگ ها و اشغال ها و عملیات های تروریستی، علیه زنان خشونت و جنایت روا می دارند نباید از مصونیت برخوردار باشند و ما خواهان محاکمه جنایتکاران و برقراری عدالت هستیم.

خانم زهرا ارشادی در شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به تبعات ناگزیر جنگ که زنان و کودکان راهدف قرار می دهد یادآور شد: زنان و کودکانی که از جنگ می گریزند ممکن است هدف قاچاقچیان تبهکار قرار گیرند.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: خشونت علیه زنان در قطعنامه های متعدد سازمان ملل محکوم شده و عملی غیر انسانی است و البته راهکار اصلی مبارزه با آن پایان درگیری های مسلحانه و تروریسم و اشغال است.

زهرا ارشادی با اشاره به وضع زنان در خاورمیانه از جمله در فلسطین اظهار داشت: انواع خشونت علیه زنان، جنایتی فجیع است که اغلب به عنوان تاکتیک جنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارشادی با اشاره به وضع حقوق زنان در افغانستان گفت زنان باید از حقوق انسانی و اجتماعی خود همچون تحصیل و کار و مشارکت سیاسی برخوردار باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار