بازدید 65601

حمله به کنسول گری ایران در هرات+فیلم /واکنش وزارت خارجه ایران: هدف ایران هراسی است/ نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال نزاع میان دو ملت هستند

در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسول گری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 11 April 2022

حمله به کنسول گری ایران در هرات+فیلم / نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال نزاع میان دو ملت هستند

بین‌الملل تابناک: در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسول گری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.

حمله کنندگان موفق به ورود به سرکنسول گری نشدند.

تعداد بازدید : 10838
 
پشت پرده حمله به کنسولگری ایران 

منبع آگاه در هرات اعلام کردند معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بوده که به صورت از قبل برنامه‌ریزی شده و با به همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته و در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند.

نیروهای محافظ نمایندگی کشورمان با شلیک تیرهوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد داشتند که در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت سرپرست افغانستان در هرات در مقابل نمایندگی سیاسی کشورمان، این قائله ختم شده است.

منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

پیش از این و در دوران اشغال افغانستان نظیر چنین تظاهراتی توسط برخی افراد و گروه‌های دیگر از جمله نجیب کابلی بارها در مقابل سفارت و نمایندگی‌های کشورمان اتفاق افتاده بود.

واکنش وزارت خارجه ایران 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسؤولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسؤولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال تلاش برای نزاع میان ایران و افغانستان هستند 
 
«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، در رابطه با مسائل پیش آمده اخیر میان دو ملت ایران و افغانستان اظهار داشت: از چند ماه قبل و هم‌زمان با بروز تحولات در افغانستان، دشمنان دو ملت ایران و افغانستان تمام تلاش خود را به کار بستند که دو‌کشور همسایه را وارد درگیری و نزاع کرده و همدلی میان دو ملت را به کدورت تبدیل کنند.
وی در ادامه افزود: در آن زمان با تدبیر تهران و کابل و همچنین هوشیاری هر دو ملت، فتنه دشمنان با مانع و شکست روبرو شد.
قمی گفت: اکنون نیز و پس از چند ماه فتنه جدید چندلایه دشمنان دو ملت با چهره‌ای جدید آغاز گردید. از چند هفته پیش با تصاویر و ویدئوهای ساختگی و سخیف و انتشار گسترده آنها در فضای مجازی احساسات مردم دو کشور را جریحه‌دار کرده و باعث برخی تحرکات شدند.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: استکبار البته به همین‌جا بسنده نکرد و دست به اقدام و ترور فیزیکی زد.حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) را در زیر لایه همین اقدامات می‌شود، تحلیل کرد. شک نداریم که این اتفاق نیز در همین پازل تکمیل شد و دشمن تلاش کرد علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی و بین مردم نیز اقدامات تخریبی خود را پی بگیرد.
قمی اظهار داشت: این اطمینان را می‌دهیم که اغلب تصاویر منتشر شده یا ساختگی‌ست یا تاریخ آنها مربوط به چند سال گذشته است و اکنون علی‌رغم سیل مهاجرت اخیر به کشورمان، اوضاع برای مهاجرین افغانستانی مطلوب است و دولت ایران نیز روند جدیدی را برای بهبود اوضاع مهاجرین در دستور کار خود قرار داده و ان‌شالله به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
کاظمی قمی بیان داشت: اتفاقاتی که مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و سفارت کشورمان در کابل اتفاق افتاد نیز دارای پشت‌صحنه بیرون از افغانستان است و تحرکاتی از بیرون وجود دارد. از حکومت سرپرست در افغانستان می‌خواهیم علاوه بر برخورد جدی با عوامل این تظاهرات، تلاش رسمی خود برای آرام کردن فضا را به کار بندد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸۱
کنسول گری ها و سفارت در افغانستان را تعطیل کنید، افغانی ها را هم اخراج کنید....
اینم نتیجه سالها میزبانی از مهاجران افغان حتی به قیمت خیلی از مشکلات برای هموطنانمان!!!!
ان شاالله گربه است
کار دشمن است
بابا بس کنید هم نون ایران می خورن هم از ایران طلبکارن .مثل کبک کله مون زیر برف کردیم که چی ؟
بابا هر افغانی کار من کارگر را می گیرد یارانه مفت که هیچ .معضلات اجتماعی بماند
شما بیرون از صحنه را نداشتید چی میکردید؟
امریکا اونقد بیکاره بیاد برای حمله به کنسولگری نقشه بریزه ؟
بابا بس کن اینقد کوته فکری
بهتر نسیت اول فکری به حال جوانان بیکار ایرانی بکنید بعد استین ها برای بهبود اوضاع مهاجرین افغان بالا بزنید
عالیه
حضور جمعیت عظیم مهاجران برای هرکشوری مشکل درست میکنه. اگر مثلا صدهزار مهاجر افغانستانی در ایران بودند مطمئنا برخورد خیلی بهتری باهاشون میشد. اما اگر قرار باشه چندین میلیون افغانستانی در ایران باشند و همینطور زیادتر بشوند، اونوقت ایران هم میشه افغانستان و ما باید از ایران فرار کنیم.
نهایت بی شرمی افغان ها با این همه مهمان نوازی
الان عملا شهر قم شهر افغان ها شده ولی ......
اگر ایران انقدر بده چرا افغانستانیها به کشورهای دیگه نمیرن؟ میان ایران؟ ما که دعوتنامه نفرستادیم براشون. خوب برن کشورهای دیگه. ما باید سقف تعیین کنیم و مثلا بگیم حداکثر 3 میلیون افغانستانی رو در کشور جا میدیم. بقیه باید به تدریج اخراج بشن.
این هم مزد مهمان نوازی
مهاجران غیر قانونی نباید راحت بچرخند تو این مملکت ....
سیاست هم جای تعارف نیست ...این برادر منه اون خواهر منه این حرفا معنی ندارد...
اشکالش چیه ؟!
مگه در ایران کم به سفارتخانه ها و کنسولگری ها حمله شده ؟!
خودجوشای ساندیسی آماده باشن برای بالا رفتن از دیوار سفارت طالبان در تهران
دشمنان دلار را گران کرده اند که دلارهایشان را بفروشند.
تبریک میگم به برادر حسین و همفگرانشون. امیدوارم تیتر روزی که طالبان سرکار میومد فراموش نکرده باشند.
اگر الان طالبان در نطفه خفه نشه یک روز در تهران و مشهد خواهیم دید پرچم افغان ها
مسئولین در خواب غفلتن و دودش به چشم همه خواهد رفت
محمود افغان و پایان تلخ سلسه صفوی را فراموش نکنید
حمله اعراب و ارتش ساسانی را فراموش نکنید
وقتی مردم ایران به این مسئولین اعتمادی نداند، سپاه و ارتش چه جور در مقابل هجوم اینهمه همسایه
که مثل کفتار منتظر فرصت حمله به ایران هستن....
توهم دشمن بندازین دور ، دشمن کجا بود کار خود طالبان به طور غیر مستقیم است ، این تفکر که هر اتفاقی میوفته در کشورهای اطراف کار دشمنه و عراقی و آذربایجانی و افغانستانی گناهی ندارن کلا مردوده بفهمین ، برخورد عراقی ها با زائر ایرانی ببینین ،
کسی که مارو ندیده بود کلاغ ورپریده بود
بشکنه دستی که نمک نداره.....
نمی‌فهمم مسئولین ما این همه خدمات به افاغنه میدن حالا هم که بهشون توهین میشه میگن ما بررسی می‌کنیم!!!!
آقای مسئول آبروی خودت برات مهم نیست، آبرو و غرور ملت بزرگ ایران را جریحه دار نکن
احمد نادری: طالبان از جنبش های اصیل منطقه است. برای همین لشگر فرستاده ایران!!!
نماینده ویژه اگه دختر دوازده ساله تو رو افغانی پلید سر بریده بود همینطوری زرزر می کردی ؟ سرتونو کردین تو برف و خطر را نمی بینید ؟
این اولشه . صبر کنید تا ببینید در داخل چکار می کنند.
ما باید یک سقف بذاریم برای پذیرایی از افغانی ها در داخل کشور. مثلا حداکثر 3 میلیون. بقیه که بطور غیرقانونی وارد میشن رو مثل ترکیه در اردوگاههای مرزی اسکان بدیم.
خوب شد این واژه " دشمن " اختراع شد !!!!
حالا هر اتفاقی میوفته آقایون میندازن گردن کلمه دشمن :-)
فقط ابلهان از یک سوراخ چند بار گزیده می شوند
افغانیاهم رگ خواب مارو بدست اوردند . ازاینکارا میکنند تاایرانوو ایرانی رو بترسون تا هفت هشت میلیون افغانیرو ازایران اخراج نکنیم .هرخانواده ای دوسه تا بچه تو ایران دارند یا خیلیها پدراشون تو ایرانن و تو ایران دارند کارمیکنند و پولشونو میفرستند تو افغانستان .
وکیل ها تو سایت ها که وعده های سی ین گرفتم اقامت در ایران را به افغان های بیچاره میدهند
سفارت و کنسولگریهای ایراد در افغانستان را جمع آوری و کلیه اتباع افغانستان را از ایران اخراج کنید
(دولتهای بی عرضه ایران)
رفتار فارس زبانان کشور با برادران افغانشان اصلاً خوب نبوده و نیست
شبيه حمله افراد خودسر به سفارت عربستان در تهران ، نه مقاومتي و نه ممانعتي ،
افغانستانی ها از همین حالا خود را صاحب ایران می پندارند و بزودی اون هشت ملیون نفر ادعای مالکیت بر مردم ایران را اعلام خواهند کرد.
نمک نشناسی
یک عمر پذیرایی و این هم نتیجه
افغان ها را به کشور خودشون برگردونید
افغان ها را به کشور خودشون برگردونید
تنها کسانی که در جهان افغانی رو آدم حساب می کنند آشیخ های مایند
کار کار انگلیس است
افغان بدرد ايران نميخورد
وقتی مملکت رابی دروپیکردرمقابل ورود مهاجران می گذاری نتیجه اش بالا رفتن سطح توقعشان است بایدسقف تعیین کردمحوودیت مناطق اسکان واشتغال ومالکیت تعیین کرد ومثل کشورهای دیگرنظم وانظباط داد
امان از دست غربگراها و غربگداها!!!
حالا میان ماله کشی برای همفکران خود در افغانستان!!
۲۰ میلیون افغانی تو ایرانند همینطور هم زادو ولد میکنند ایران شده افغانستان آقا اصلا نخواستیم این رابطه را بریزیدشون بیرون مملکت شده افغانستان
باید دولت افعان تحریم کرد مثال کاری امریکا برسر دولت ایران اورد
کاش سرکنسولگری ایران رو بگیرن تا یخورده هم مسئولای ایران بفهمن حمله به سفارت و سرکنسولگری یه کشور و گروگانگیری چه حسی داره!!
اینم آخر و عاقبت ارسال کامیون کامیون مواد غذایی برای کشور دوست افغانستان اونوقت کشور خودمون هزاران هزار زباله گرد داره شرم بر مسئولین بیفکر
بی ارزشترین کنسولگری و وظیفه شناس ترین سفیر شبها هم خواب ندارن می‌ره سرکار که یه افغانی پیشتر بفرسته تو ایران خوب مردک یه ماه هم بگو سیستم ریخته گذرنامه صادر نمیشه
چرا انقدر ازافغانها میترسید؟ منفعت مگه دارند برای ما ؟
اتباع غیر مجاز افغانستانی را اخراج کنید
رهن و اجاره و خرید خانه را به اتباع افغانستانی ممنوع کنید
نان و بنزین و دیگر کالاهای یارانه ای را به اتباع افغانستان ندهید
سفارت ایران را در افغانستان تعطیل و دیپلمات‌های افغانستان را از ایرا اخراج کنید
در صورت هر گونه حمله انتحاری و یا خرابکاری در مرزهای کشور شهرهای بزرگ افغانستان را بمباران کنید
آقایی که ادعای مرزبانی از کشور رو داری اینا چطوری وارد کشور شدن؟
اینم خوبی که در حق افغانیها میکنید تحویل بگیرین
به درخواست روسیه ایران سختگیری مرزها را برای افغانی ها برداشته تا موج مهاجران از طریق ایران به اروپا بروند تا بحران مهاجرت برای کشورهای غربی بوجود بیاید مشابه دوران شروع جنگ سوریه. اما متاسفانه افغانی ها علاقه ای به مهاجرت به اروپا ندارند و این چند میلیون مهاجری که ظرف مدت کوتاهی وارد کشور شده اند تقاضای خوراک و سایر کالاهای اساسی را که یارانه دولتی دارند بشدت بالا برده اند که باعث افزایش شدید قیمت این کالاها و حتی سایر کالاها شده است. بدون شک این مهاجران آسیب ها اقتصادی و اجتماعی بسیار وخیمی برای کشور ما خواهد داشت که هنوز نتایج اولیه آن را میبینیم و چند ماه آینده اوضاع بسیار وخیم تر و متشنج تر خواهد بود.
انقلابی ها میلیاردها تومان در دویست کشور دنیا خرج شیعیان میکنند
و خود را محبوب این جماعت قلیل میکنند

و آنها را در کشورشان به جان حکومت هایشان میاندازد

در عوض ملت ایران را از چشم ملتهای دنیا میندازند.خود محبوب جمعیت اندک میشوند و ملت ایران مورد تنفر جامعه جهانی
دشمن ، دشمن ، خسته نشدید ؟!
چقدر میگفتید آمریکا فرار کرده!! حالا ببینید طالبان و نیروهایش در ایران چه بلایی سر ایران خواهند آورد
حالا کم کم دارید میفهمید که چرا امریکا یکباره از افغانستان رفت ....یادتونه شما میگفتید امریکا با افتضاح فرار کرد....این مهاجران بعضی هاشون بدبخت بیچاره هستن ولی بعضی هاشون هدایت شده از طرف طالبان و عربستان و پاکستان وارد ایران میشن برای اجرای برنامه های اینده....
بله فرق بین مغز خارجی ها با مغز فندقی و اختلاس زده بعضی ها..
.محمود افغان تکرار میشود...!!!
حکومت جعلی طالبان در ایند ه نزدیک مشابه اسراییل برای بقایش راهی جز جنگ و تهدید برای همسایگانش بویژه ایران ندارد باید از حالا برای بر چیدن بساط طالبان برنامه ریزی کنید
باید دسیسه انگلیس خبیث و آمریکای جنایت کار را با دستگیری عوامل آنها را هر چه زودتر خنثی کرد
اب که سر بالا بره قورباغه اباعطا میخونه همینه
اینام شاخ شدن
نه خجالت نكش بگو طالبان، حكومت سرپرست ديگه يعنى چه؟!
بعد هم شما اگر مرديد، شرف و غيرت داريد به فقراى خودمان برسيد، دنبال رفاه افغانى ها هستيد؟ به جاى اينكه اينها را بيرون كنيد دنبال اختصاص بودجه كشور و بيت المال مردم به اينها هستيد؟ من فوق ليسانس بيكارم چرا به من كار نميدهيد چرا خبر خوش به من نميدهيد؟

انشالله هرگونه ضرر و عواقب خطرناك اشغال كشور از سوى افاغنه دامن خود مسئولانش را بگيرد نه ايران را ...
با سلام
چرا ماله می کشید کارای افغانها رو ؟! آب هیرمند رو به رومون بستند میگیم کار دشمنان است ، به سفارت ما که خاک ایران محسوب می شود تعدی کردند می گویید کار دشمن است ! چشماتون رو وا کنید اینها افغان هستند و مردم افغانستان اونوقت ما اینجا برادر برادر می کنیم ، افغانها باید از ایران بروند و تمام
افغانی ها باید بیرون برن از ایران خیلی زیاد و پرو شدن
اینها را ما در هرات دیدیم همه منافق بودند نه افغانی
این مطلب را از قول کیهان نوشتم
چون کیهان هر که را مخالف باشد همجنس‌باز
نوکر آمریکا
و یا منافق می داند
انقلابی ها تندرو میلیاردها تومان در دویست کشور دنیا خرج شیعیان میکنند
و خود را محبوب این جماعت قلیل میکنند

و آنها را در کشورشان به جان حکومت هایشان میاندازد

در عوض ملت ایران را از چشم ملتهای همان کشور میندازند.خود محبوب جمعیت اندک میشوند و ملت ایران مورد تنفر آن کشور

به عنوان مثال خود را محبوب جمعیت شیعه لبنان میکنند اما مردم لبنان و ایران را به جان هم میندازن

خود را محبوب شیعیان سوریه میکنند اما مردم سوریه د و ایران را به جان هم میندازن
.خود را محبوب شیعیان عراق میکنند اما مردم ایران و عراق را به جان هم میندازن .
خود را محبوب شیعیان بحرین میکنند اما مردم بحرین و ایرن را به جان هم میندازن

..خود را محبوب شیعیان افغانستان میکنند اما مردم افغانستان و ایران را به جان هم میندازن .

بعد همه اینها را به آمریکا ربط میدهند .آخر این چه دوستی و برداری است که کینه دشمنی عده آیی دیگر را روشن میکنیم


ما چه نیاز به این همه دوستی عمیق و دشمنی عمیق داریم؟?؟؟؟؟



راست گفتن که انگلیس با شیوه تفرقه بینداز و حکومت کن حکومت میکرد در جهان اما این شیوه دیگر جواب نمی‌دهد و آخرش به جنگ و خشونت می‌کشد چون عصر عصر ارتباطات است این شیوه برای زمانهای قدیم بود
ما قطعا در ارتباط با نقش مخرب طالبان از سوی مرزهای

شرقی مان دچار یک گرفتاری بسیار بسیار بزرگی خواهیم شد

و ایکاش با درایت و جدیت نسبت به بستن مرزها در شرق و

شناسایی و استرداد افاغنه غیر مجاز از کشور اقدام موثر و

فوری و جدی کنیم .
مسولان جمهوری اسلامی به ملت ایران توضیح بدهند ما چه نیازی به این همه دوستی عمیق و دشمنی عمیق با ملتهای جهان داریم ؟؟؟؟؟ که این همه بذر دوستی افراطی و دشمنی افراطی میکارید
حالا حالا با این جنبش اصیل منطقه کار داریم!!!!!
چرا در برابر طالبان اینطور قد افراشته نکردند تا نخوان آواره بشن. مردمان ضعیف پر توقع
امریکایی ها از افغانستان فرار کردند. بخاطر این، نه طالبان یا داعش... دایم طلبکارند!
سیاست دولت در قبال افغانستان و پذیرش نا محدود و بی حساب پناهندگان از اساس اشتباه بوده و هست. قبل از این که به معضلی لاینحل تبدیل شود باید اقدام کرد. اگر در ایران با افغانها بد رفتاری می شود چرا اصرار دارند به اینجا بیایند؟؟؟ تشریف ببرند آنجا که ازشان خوب پذیرایی می شود
خراب کردین با این مملکت داریتون .....بزنین صافشون کنید خلاص
ای کشور بزرگ ایران به کجا رسیدیم که این همه باج دادن به افغانستان حالا برایمان شاخ شده ؟..
فقط هدف گذاری دولت برای ساخت 4 میلیون مسکن است این در حالی است حداقل 7 میلیون افغانی داخل ایران هستند که با سرانه هر خانوار سه یا چهار نفر حدود 2 تا 3 میلیون خانه تحت استفاده این مهاجران می باشد مصرف مرغ و نان و برنج و ... جای خود دارد
وقتی به کنسولکری امریکا حمله میشود میگوییم ملت حمله کرده ولی اگر به مال ایران حمله بشه کار دشمن است



عجب دو روین این خبرنگارها
از دیوار مردم بالا نروید تا از دیوارتون بالا نروند
این سوراخ های روی دیوار نشانه به گلوله بستن سفارتخانه هست
بعد بقدرت رسیدن طالبان‌ در افغانستان‌ ایران باید مرزهای خودش را بروی افغانستان می بست و شدیدترین‌ مراقبتها را در مرز برقرار میکرد‌ تا عبور و مرور صورت نگیرد‌ ! نه اینکه هی برای افغانیها روادید صادر بشه که گروهی وارد ایران بشوند‌ !
بایستی منتظر تحولات در افغانستان‌ می موندیم‌ بعد‌ بتدریج‌ به برقراری روابط‌ اقدام میکردیم‌ نه اینکه دست و پاچه بشیم که ؛ چی نُته اید که آمریکا رفت و حالا بیائید ما در افغانستان فعالیت راه بیندازیم‌ !!!
چکار داریم با مردم و کشوری که اینهمه مشکل داره‌ ؟!!
وقتی اجازه می دید هفت هشت ملیون افغان وارد کشور شوند. نتیجه می شود همین. بنده مخالف مهاجران نیستم اما نه به این تعداد!!!! خیلی چیزها قابل پیش بینی است اما حیف از مدیریت
درست است که عده ای قصد ایجاد اختلاف بین دو کشور داشته اند و در حال حاضر نیاز به آرامش در روابط بین دو کشور است ولی چشمها را بروی واقعیتها نبندیم. اتباع افغانی اینهمه سال آزاد و رها و بی قانون در کشور ما تردد کردند و ساکن شدند و موقعیت شغلی را از جوانان ایرانی گرفتند و تشکیل خانواده دادند و زاد و ولد کردند و آمار جمعیتشان بصورت انفجاری افزایش یافت. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ما با مشکلات اقتصادی و امنیتی زیادی مواجه خواهیم شد. اینکه انتظار داشته باشیم جمعیت آنها کنترل شود و تابع قوانین کشور ما باشند نژادپرستی نیست بلکه عزت ملی کشور ماست. تمام کشورها حتی خود افغانستان که درگیر جنگ داخلی است برای اتباع بیگانه قوانین سختگیرانه ای دارد. اگر امروز اقدام موثری برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی و برنامه کنترل جمعیت خانوارهای افغانی صورت نگیرد خسارات جبران ناپذیری به کشور و مردم ما وارد می شود.جمعیت افغانیها در ایران که الان 8 میلیون نفر تخمین زده می شود در زمان کوتاهی بحدی میرسد که دیگر در اقلیت نخواهند بود. بهتر است با یک برنامه حساب شده زمینه بازگشت افغانیها به کشور خودشان را فراهم کنیم.بعضی از افغانیها که کارفرما هستند تنها نیروهای افغانی را بکار میگیرند و جوان ایرانی بیکار می ماند و هیچکس هم اتهام نژاد پرستی به آنها نمی زند!
كي ميخواهيد افغانها را از ايران بيرون كنيد ديگر در افغانستان جنگ و جود ندارد و دولت مطلوب آنها حاكم است امريكا هم از آنجا خارج شده چه دليلي داريد كه ميلويونها افغان را بيرون نميكنيد والله براي آينده ايران اينها معضل خواهند بود
یعنی کشور و مردم ما درهیج جای دنیا دیگه نه اعتبار دارن نه امنیت به لطف مسئولین
بعضی از حضرات بعد از خروج آمریکا از افغانستان در بطنشان عروسی بود و صدای ساز و دهل آن به گوش می‌رسید.
دقیقا مثل حمله به سفارت عربستان،
چه بودیم چه شدیم، نظام کلی هزینه برای مسلمانان کل دنیا می کنه و حالا همه با ما دشمن شدند. کاش این هزینه برای ملت و پایه های تولید و اقتصاد می شد....
عاقبت طالبانی گری در مسؤولین کشور همینه!یک مشت تروریست برای ما شاخ و شانه می کشند.
فقط اين قسمت ازحرفهاش جاي تفكرداره،دشمن ميخواهدبين دوكشوراختلاف بندازد،!چرامتوجه نيستيدمردم أفغانستان ازهمكاري شماباطالبان دلخورهستن.!؟
اقایان ایمیل های تندی دادند..حق دارند ولی نباید فراموش کرد که شیعیان افغانستان هم در دفاع مقدس وهم در فتنه سوریه وعراق ..شهدای زیادی دادند .خون شهدا نباید پامال شود ..اما دولت ایران خیلی خیلی مراقب باشد .تروریست های زیادی وارد کشور شده .جانیات بسیاری .در طرح دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست