بازدید 16421
۱
لطیفی بار دیگر با تصادف ترند شد

جنجال جهانی راننده معروف ایرانی در استرالیا

تصادف جدید راننده ایرانی-کانادایی که به‌نوعی یادآور تصادف چند ماه گذشته‌اش که قهرمانی تاریخی همیلتون را در آخرین دور مسابقات فرمول یک سال 2021 گرفته بود، بیشتر از موفقیت راننده فراری مورد توجه دوستداران این رشته در جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ 09 April 2022

در روزی که چارلز لکلرک از فراری موفق شد در جایگاه نخست مسابقه تعیین خط گرندپریکس استرالیا قرار گرفته و به طلسم 15 ساله پایان دهد، این نیکولاس لطیفی بود که با یک تصادف، ترند توئیتر شد. کار لکرک از آنجایی مهم بود که هیچ راننده‌ای از فراری طی پانزده سال اخیر (بعد از کیمی رایکونن نامدار) در خط اول، مسابقه را شروع نکرده بود. ولی تصادف راننده ایرانی-کانادایی که به‌نوعی یادآور تصادف چند ماه گذشته‌اش که قهرمانی تاریخی همیلتون را در آخرین دور مسابقات فرمول یک سال 2021 گرفته بود، بیشتر از موفقیت راننده فراری مورد توجه دوستداران این رشته قرار گرفت.

جنجال جهانی راننده معروف ایرانی در استرالیا

در جریان مسابقه تعیین خط گرندپریکس استرالیا شاهد تصادف شدیدی بودیم. در جریان این حادثه، اتومبیل‌های نیکولاس لطیفی (ویلیامز) و لنس استرول (استون مارتین) باهم برخورد کرد تا هر دو از دور مسابقات کنار بروند. چند ثانیه بعد از اینکه استرول کانادایی از نیکولاس لطیفی که او هم با ملیت کانادا در مسابقات حضور پیدا می‌کند، سبقت گرفت در این لحظه سپر جلوی خودروی استرول با چرخ عقب خودروی لطیفی برخورد کرد تا این چرخ جلوتر از نیکولاس مسیر را پیش رفته و او به‌همراه خودروی خود متوقف شود! در این لحظه پرچم قرمز بالا رفته و هر دو راننده در حالی‌که خودروهایشان آسیب جدی دیده بود از دور مسابقات حذف شدند.

در حالی‌که لطیفی پس از این تصادف به‌شدت از دست استرول عصبانی بود و او را عامل این تصادف می‌دانست، راننده استون مارتین در ارتباط رادیویی‌اش به هم‌تیمی خود گفت: "پسر! لطیفی داره چیکار می‌کنه؟ او منو زد...!" این سوتفاهم زمانی به‌وجود آمد که لطیفی ابتدا اجازه داد تا استرول از او سبقت بگیرد ولی وقتی سرعت خودروی استون مارتین را دید تصمیم گرفت تا جلو برود و این جا لحظه‌ای بود که تصادف صورت گرفت...

روز 21 آذر سال 1400 و در فاصله 5 دور مانده تا پایان آخرین دور مسابقات فرمول یک 2021 در حالی‌که همیلتون با وجود لاستیک فرسوده خود پیشتاز بود و 11 ثانیه با مکس فاصله داشت، ناگهان نیکولاس لطیفی راننده ایرانی ـ کانادایی تیم ویلیامز از مسیر خارج شد و به گارد ریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و به این‌ترتیب فاصله زمانی راننده‌ها از میان رفت و فقط ترتیب خودروها حفظ شد. خودروی ایمنی تا دور 58 یعنی دور آخر درون پیست بود و همیلتون تنها یک دور تا قهرمانی فاصله داشت اما با خروج خودروی ایمن، دوباره رقابت آزاد شد و مکس فرستپن به دلیل استفاده از تایر نرم توانست پیچ‌های باقی‌مانده را سریع‌تر از لوئیس همیلتون طی کند و در حالی‌که تیم مرسدس و ردبول از شدت تعجب دهانشان باز مانده بود، از خط پایان بگذرد. این اتفاق باعث شد تا لطیفی به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و با توجه به اینکه تاریخ سازی همیلتون را حداقل یک سال به تعویق انداخته بود، با بیش از بیست توئیت در 24 ساعت، به ترند ورزشی آن روز تبدیل شد.

حال بعد از چند ماه دوباره یک تصادف عجیب دیگر لطیفی را سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی کرد. در ادامه چند توئیت جالب در این مورد را مرور می‌کنیم:

پیشنهاد پکیج ویژه برای لطیفی بعد از تصادف‌های اخیر! این توئیت‌ قبل از این حادثه و بعد تصادفی دیگر از راننده ویلیامز منتشر شده بود که به نظر می‌رسد باید آن را جدی گرفت!

 
 

اگر لطیفی خلبان هلیکوپتر بود.

استرول و لطیفی در حال تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی بدترین راننده ‌گرید است.

 

یک توئیت اغراق آمیز/ تعمیرکاران لطیفی در حال تماشای داغون شدن ماشین در این فصل برای 4657876 بار

تصادف دو راننده کانادایی به این عکس تشبیه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیلی جالب بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر