بازدید 9319

تصاویر ناسا از ۳ شهر حاضر در لیگ برتر بیسبال

ناسا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود از کاربران پرسید: آیا می‌توانید حدس بزنید کدام سه شهر از شهرهای لیگ برتر بیسبال در میان این عکس‌های ثبت شده از فضا قرار دارند؟
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 09 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ناسا در ادامه نوشت: این تصاویر تنها بخش کوچکی از تصاویر ثبت شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط فضانوردان ناسا برای جشن گرفتن روز افتتاحیه هستند.

تصویر اول توسط "راجا چاری" از استادیوم تیم مورد علاقه‌اش ثبت شده است و دو تصویر دیگر توسط "تری ویرتز" (Terry Virts)، فضانورد سابق ناسا به عنوان بخشی از مجموعه "ISSPlayBall" گرفته شده‌اند. "ویرتز" که یک هوادار مادام‌العمر بیسبال بوده است، در حالی که در مدار حدود ۲۵۰ مایلی بر فراز زمین می‌چرخید، از تمام ۲۸ شهر با استادیوم لیگ برتر بیسبال (MLB) در طول حضور خود در فضا طی ماموریت‌های اکسپدیشن ۴۲ و ۴۳ عکس گرفت.

ثبت این نماهای فوق‌العاده از زمین به لطف اتاقک دیداری ایستگاه فضایی بین‌المللی موسوم به "کوپولا" (Cupola) امکان‌پذیر شده است. "کوپولا" یک پنجره‌ی ۳۱ اینچی (۷۹ سانتی‌متر) ‌و بزرگ‌ترین پنجره در فضا تا کنون است که "ویرتز" از آن برای ثبت این تصاویر استفاده کرده است.

"کوپولا" تنها برای ثبت تصاویر جذاب از فضا استفاده نمی‌شود. خدمه ایستگاه فضایی با استفاده از دوربین‌های دستی از این پنجره برای گرفتن تصاویری برای تحقیقات "Crew Earth Observations" استفاده می‌کنند که تغییرات سیاره ما در طول زمان را ثبت می‌کند و از تحقیقات علمی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن به نظارت بر رویدادهای پویا مانند طوفان، سیل و فوران‌های آتشفشانی کمک می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل