بازدید 4732

اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 02 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید علیرضا ناجی گفت: تزریق واکسن به ویژه دوز یادآور از ۱۲ سال به بالا توصیه می‌شود که همه باید اقدام کنند و از والدین هم می‌خواهیم در این فرصت طلایی حتماً برای تزریق واکسن کودکان بالای ۵ سال خود برنامه‌ریزی کنند زیرا تزریق واکسن به همه ما نشان داد که در درگیری با این ویروس مقاومت خوبی داشت و افراد واکسینه شده کمتر گرفتار شدند.

وی افزود: من معتقدم دوز چهارم واکسن کرونا باید برای افراد چاق، دارای بیماری زمینه‌ای، مزمن و متابولیک تزریق شود تا در صورت شیوع واریانت جدید درگیری آنها با این ویروس کمتر باشد.

ناجی گفت: اومیکرون در همه دنیا شیوع بالایی داشت اما میزان مرگ و میر آن نسبت به دلتا پایین بود و علت اصلی آن به این موضوع بستگی داشت که درصد زیادی از مردم کشور واکسینه شده بودند اما دوز یادآور بسیار مهم‌تر از دوز اول و دوم است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: واکسیناسیون می‌تواند از بیماری شدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در برابر انواع سویه‌های ویروس کرونا جلوگیری کند که این یک نکته مثبت است به همین منظور اصرار داریم که هرچه سریع‌تر تکمیل دوز یادآور را در کشور داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل