بازدید 18920
۲
مهم‌ترین جست و جو‌های کاربران ایرانی در اینترنت در  دی ۱۴۰۰

دوباره ماجرای هواپیمای اوکراینی ترند شد/ تهدید رئیسی علیه ترامپ در کانون توجهات قرار گرفت/ حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا داغ شد/ کنعانی زادگان و مهدوی کیا در دی ماه حاشیه ساز شدند

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «طرح آزمایشی افزایش قیمت بنزین»، «اومیکرون»، «تلسکوپ جیمز وب»، «حذف استقلال و پرسپولیس»، «مهدی مهدوی کیا»، «ماجرای اتوبوس تیم ملی»، «ماجرای هواپیمای اوکراینی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 30 March 2022

دوباره ماجرای هواپیمای اوکراینی ترند شد/ تهدید رئیسی علیه ترامپ در کانون توجهات قرار گرفت/ حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا داغ شد/ کنعانی زادگان و مهدوی کیا در دی ماه حاشیه ساز شدند

کاربران اینترنتی به صورت روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت‌های متفاوتی در موتور‌های جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم‌ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می‌تواند به ابزاری برای رصد دغدغه‌های مردمی از سوی مسولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

به گزارش «تابناک»، در دی ماه ۱۴۰۰ همانند سایر ماه‌های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت‌های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «طرح آزمایشی افزایش قیمت بنزین»، «اومیکرون»، «تلسکوپ جیمز وب»، «حذف استقلال و پرسپولیس»، «مهدی مهدوی کیا»، «ماجرای اتوبوس تیم ملی»، «ماجرای هواپیمای اوکراینی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

طرح آزمایشی افزایش قیمت بنزین

دی ماه سال گذشته خبری از سوی مسئولان اقتصادی دولت سیزدهم رسانه ای شد که ناظر بر تصمیم جدید برای افزایش قیمت بنزین و واریز یارانه ما به التفاوت آن به حساب شهروندان ایرانی بود.

                                                   جزئیات طرح افزایش قیمت بنزین در قشم و کیش

از آنجا که این طرح یک طرح ملی و احتمالاً دارای پیامدهای اقتصادی و اجتماعی زیادی باشد، قرار شد ابتدا در یک سطح کوچک مثل جزایر قشم و کیش و در صورت موفق بودن در دیگر نقاط کشور نیز اجرایی شود.

همزمان با افزایش خبرها در این رابطه، این طرح به یکی از موضوعات مهم و مورد توجه کاربران ایرانی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

اومیکرون

اومیکرون یکی از سویه های پیش رفته ویروس کروناست که در زمستان سال گذشته و به صورت مشخص در دی ماه فراگیر شد و بخش قابل توجهی از قربانیان کرونایی کشور به واسطه این سویه از دنیا رفتند.

علائم انحصاری اومیکرون را بیشتر بشناسید - تابناک | TABNAK

همزمان با گسترش این سویه در کشور عبارت اومیکرون نیز به یکی از عبارت های ترند گوگل تبدیل شد و به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب یک تلسکوپ فضایی چندمنظوره است که توسط ناسا با مشارکت آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا ساخته شده‌است. نام این تلسکوپ برگرفته از جیمز ئی. وب است که از ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ مدیر ناسا بود و نقش مهمی در برنامهٔ آپولو داشت.

چشم‌های جیمز وب به روی جهان ناشناخته باز شد - تابناک | TABNAK

این تلسکوپ قرار است جانشین تلسکوپ فضایی هابل به‌عنوان مأموریت فلگ‌شیپ ناسا در اخترفیزیک شود.

 تلسکوپ فضایی جیمز وب در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ با پرواز وی‌ای۲۵۶ آریان به سوی فضا پرتاب و همزمان با این اتفاق به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

حذف استقلال و پرسپولیس

دی ماه سال گذشته فوتبال دوستان ایرانی با شنیدن خبر حذف سه تیم استقلال، پرسپولیس و گهر سیرجان شوکه شدند. هر چند AFC از مدت‌ها قبل ایرادات اساسی از این باشگاه‌ها گرفته بود و حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا، محتمل به نظر می‌رسید اما خبر قطعی این اتفاق برای فوتبال ایران ناراحت کننده و تامل برانگیز بود.

ماجرا از این قرار بود که AFC برای حرفه‌ای کردن ساختار باشگاه‌های آسیایی، صدور مجوز حرفه‌ای برای آن‌ها را در دستور کار قرار داد. این مجوز شامل ۵ معیار اصلی و اساسی ورزشی، زیرساخت ها، پرسنلی، حقوقی و مالی هستند که روی هم رفته دارای حدودا ۶۰۰ آیتم هستند و تمامی بخش‌های یک باشگاه حرفه‌ای را شامل می‌شوند. متاسفانه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در هر ۵ معیار نتوانستند انتظارات AFC را برآورده کنند و حتی گل گهر که شرایط بهتری نسبت به تیم‌های پایتخت داشت نیز نتوانست از فیلتر‌های سخت گیرانه این نهاد عبور کند.

همین اتفاق سبب شد تا حذف تیم های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

مهدی مهدوی کیا

برگزاری یک دیدار دوستانه میانه ستارگان عرب و ستارگان جهان در دوحه قطر در اواخر آذرماه سال گذشته فوتبال ایران را حسابی درگیر حواشی عجیب و غریب کرد و در دی ماه برای مهدی مهدوی کیا دردسرهای فراوانی را ایجاد کرد.

مهدوی‌کیا از دسترس خارج شد! - تابناک | TABNAKحضور مهدی مهدوی‌کیا در ترکیب ستارگان عرب از یک سو و وجود پرچم رژیم صهیونیستی روی لباس تیم ستارگان عرب از سوی دیگر حواشی بودند که گریبان فدراسیون و ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی را گرفت و به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

ماجرای کنعانی زادگان

حسین کنعانی زادگان، بازیکن سابق تیم پرسپولیس تهران و نیز یکی از ملی پوشان ایرانی است که دی ماه سال گذشته و به واسطه انتشار یک فایل صوتی عجیب با حواشی فراوانی رو به رو شد.

در دی ماه مسائلی در فضای مجازی مطرح شد، مبنی بر اینکه حسین کنعانی‌زادگان به دنبال روابط خارج از عرف بوده که واکنش های مختلفی در محافل فوتبالی داشته است.

در فایل صوتی مورد اشاره کنعانی زادگان در یک مکالمه از یک دختر دعوت می کند که با او در اتوبوس تیم ملی قرار بگذارد و همین مسئله برای یک مدت نسبتاً  طولانی به شدت مورد توجه کاربران قرار داشت.

بیشتر بخوانید

تهدید ترامپ توسط رئیسی

در روز سیزدهم دی ماه و چهاردهم دی ماه سال گذشته، نام ابراهیم رئیسی- رئیس جمهور دولت سیزدهم و نیز تهدید ترامپ توسط رئیسی به یکی از ترندهای اصلی گوگل تبدیل شد.

این مهم از آن جهت رخ داد که در روز سیزدهم دی ماه و در مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) رئیسی سخنان تند و تهدیدآمیزی علیه مقام های سابق دولت آمریکا و آمران ترور شهید سلیمانی مطرح کرد.

رئیس جمهور در این مراسم تأکید کرد، یا باید آمران به ترور در یک دادگاه صالح محاکمه شوند و یا به زودی توسط امت اسلامی ایران مجازات اقدام جنایتکارانه خود را خواهند دید.

بیشتر بخوانید

ماجرای هواپیمای اوکراینی

هجدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ و در روز‌هایی که مردم ایران عزادار شهادت مظلومانه سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی بودند و در کنار حمله غرور آفرین موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی آمریکایی ها، اتفاق تلخ دیگری رقم خورد که قلب و دل میلیون‌ها ایرانی را بار دیگر عزادار کرد.

شلیک اشتباه پدافند هوایی ایران به هواپیمای اوکراینی که حامل مسافرانی از ایران و دیگر کشور‌های جهان به کیف، پایتخت اوکراین بود؛ حادثه‌ای بود که دی ماه سال گذشته نیز پس از دو سال دوباره در شبکه‌های اجتماعی مطرح و بحث پیرامون آن داغ شد.

در جریان این حادثه تلخ ۱۶۷ مسافر و 9 خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند. گفتنی است، در آن تاریخ و با کمی تأخیر نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران شلیک اشتباه به هواپیما را پذیرفتند و مسئولان ایرانی برای پرداخت هرگونه خسارت به خانواده های عزادار و کشورهای درگیر با حادثه اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
پدافند سپاه پاسداران نه پدافند ايران
دم رئیسی گرم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل