بازدید 10917

ظرفیت اسکان مسافران اصفهان نصف سالیان قبل است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: طرح اسکان مسافران نوروزی امسال دیر آغاز شد و توانستیم با ظرفیت نصف سالیان گذشته وارد طرح شویم.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 20 March 2022

به گزارش «تابناک»، رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره ظرفیت خانه‌های استیجاری در طرح اسکان مسافران نوروزی، اظهار کرد: اتاق اصناف اصفهان بیش از ۱۷ سال سابقه طرح اسکان مسافران نوروزی در خانه‌های استیجاری را دارد، اما متاسفانه امسال با توجه به اینکه میراث فرهنگی متولی این کار بود، به سبب برخی تغییرات مدیریتی، این طرح دیر آغاز شد و همین امر باعث شد که اتحادیه‌های املاک ما را لحاظ نکنند.

وی افزود: ۱۰ روز مانده به شروع طرح با دستور معاون سیاسی استاندار، ما را نیز مانند گذشته وارد طرح کردند، زیرا متوجه شدند که هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به تنهایی پاسخگو مسافران نیست.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: در سنوات قبل حدود ۱۱۰ محل با ۵۰۰ پرسنل آماده خدمت بودند. اما امسال نصف این تعداد با حدود ۱۰۰ پرسنل وارد طرح شدند.

جهانگیری همچنین وضعیت بازار در شب‌ عید را مساعد دانست و افزود: در بحث کالاهای شب عید به خصوص میوه فراوانی وجود دارد که باعث خوشحالی است. گرانی سایر کالاها نیز متاسفانه مربوط به گذشته است و امسال شاهد موج هیجانی خرید شب عیدی و بالا رفتن قیمت کالاهایی مانند آجیل نبودیم.

وی یادآور شد: اتاق اصناف با فروش‌های ویژه و تخفیف در تلاش است که تقاضا را تحریک کند تا کسبه از رکود خارج شوند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین با اشاره به افزایش قیمت شیرینی و گز در شب‌های عید که با شکایت مردم همراه بود، توضیح داد: بالارفتن قیمت شیرینی به دلیل گرانی شکر است که از ۱۳ به ۲۳ هزار تومان افزایش یافت و این افزایش قیمت مواد اولیه ناچاراً در فرآورده تاثیرگذار است.

وی درباره شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان نیز، گفت: درحال آنالیز و بررسی قیمت زولبیا و بامیه هستیم. در تهران صحبت از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان بود، اما برای اصفهان در تلاشیم که نرخ هر کیلو بیشتر از ۶۰ یا ۷۰ هزار تومان نشود.

جهانگیری، دلیل افزایش قیمت زولبیا و بامیه را افزایش نرخ مواد اولیه اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست