بازدید 3519

تداوم وزش باد در خراسان جنوبی و هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 09 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از اداره کل هواشناسی مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی، تا اوایل هفته آینده در بعضی ساعات افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ناپایداری جوی پیش از ظهر پنجشنبه شروع می‌شود و تا عصر شنبه هفته آتی وزش باد شدید تا خیلی شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در منطقه قابل پیش‌بینی است.

منطقه اثر این سامانه سراسر استان خراسان جنوبی است و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

این اخطاریه درباره خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و کهنسال، اختلال در رفت و آمد به دلیل کاهش دید افقی، خسارت به تابلوهای تبلیغاتی، سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی و محدودیت در انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمان‌سازی هشدار داد.

بازدید و اطمینان از سازه و پوشش گلخانه‌ها و محکم کردن سقف‌های موقت، قرار دادن قیم برای نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های ساختمانی در ارتفاع همچنین در خانه ماندن کودکان، سالمندان و افراد گروه‌های حساس از توصیه‌های هواشناسی است.

همچنین با افزایش محسوس دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه هوا گرمتر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان