بازدید 3633

هشدار درباره تندباد و بارش رگباری در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از امروز (دوشنبه) به صورت وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ 07 March 2022

به گزارش «تابناک»، رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از عصر امروز تا عصر فردا (سه‌شنبه) در این استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ناپایداری جوی در نیمه شمالی به‌ویژه مناطق شمال غربی استان شدت بیشتری دارد و وقوع روان‌آب لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به ناپایداری‌ها بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای را شاهد خواهیم بود و تغییرات دما در ۴۸ ساعت آینده محسوس نیست.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: با توجه به ناپایداری‌ جوی در این مدت از جابه‌جایی و چرای دام در مراتع، اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود و با توجه به احتمال لغزندگی جاده‌ها رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

هشدار سطح زرد هواشناسی به معنای "آگاهی و اقدام در صورت نیاز" است و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای را مطرح می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار