بازدید 8205
۳

کلید پیشگیری از آلزایمر

محققان در در تازه‌ترین پژوهش خود به یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر دست یافتند.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 06 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کلید پیشگیری از آلزایمر می‌تواند در روده افراد و نه مغز آنها باشد.

محققان انگلیسی داده‌های به دست آمده از دو آزمایش را ارائه کردند که باکتری‌های روده را با آلزایمر مرتبط می‌کند؛ اولین آنها نشان داد که چگونه افراد مبتلا به این بیماری میکروبیوم متفاوتی دارند.

دهه‌ها مطالعه از سراسر جهان با هزینه میلیاردها پوند تاکنون نتوانسته‌اند راهی را برای مقابله با این بیماری کشف کنند، اما متخصصان می‌گویند روده یک هدف جایگزین را نشان می‌دهد که ممکن است با داروها یا تغییرات رژیم غذایی راحت‌تر تحت تأثیر قرار گیرد.

مجموعه‌ای از آزمایش‌ها که روده را با ایجاد آلزایمر مرتبط می‌کند، قرار است در این هفته در یک کنفرانس پزشکی ارائه شود. محققان همچنین در پژوهش خود با بررسی نمونه خون بیماران متوجه شدند پروتئین های خاصی که توسط گونه های مشخصی از باکتری‌های روده ای ساخته و ترشح می شود، در خون بیماران آلزایمری وجود دارد. این پروتئین‌ها با تحریک سیستم ایمنی و عصبی تولید و رسوب هر چه بیشتر پلاک های آمیلوئیدی را پیش می‌برند. دقیقا مشخص نیست که چه باکتری‌هایی و با چه مکانیسمی فرایند رسوب پلاک‌های آمیلوئیدی را تسریع می‌کنند. تغییر جمعیتی فلور نرمال میکروبی باعث جایگزین شدن گونه‌های نادر باکتری که معمولا بیماری زا نیز هستند می‌شود. علاوه برآن، تنوع این باکتری‌های هم زیست در بیماران آلزایمر در مقایسه با افراد سالم کاهش معنا داری دارد.ضمن اینکه باکتری‌های روده بیماران بر سطوح التهاب در بدن و سپس از طریق خونرسانی بر مغز تأثیر می‌گذارند. التهاب یکی از عوامل کلیدی در ایجاد آلزایمر در نظر گرفته می‌شود.

این بیماری شایع ترین نوع زوال عقل و یکی از علل اصلی مرگ و میر درانگلیس است. موسسات خیریه تخمین می‌زنند که تقریباً ۹۰۰ هزار نفر در انگلیس و ۵ میلیون نفر در ایالات متحده با این اختلال زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام. درد را گفته ای درمان کجاست؟
ما که راه حلی تو این نوشته ندیدیم .
کلید پیدا نشد؟ راهش کلونوسکوپیه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها