بازدید 11288

وزیر بهداشت: رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است

سیاست های جمعیتی یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت بهداشت است و مقام معظم رهبری نیز اخیرا فرمودند اگر در حوزه جمعیت فکری نشود ۱۵ سال آینده نتایج آن را می بینیم.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 05 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است. در کرونا رنگبندی شهرها شامل قرمز، نارنجی، زرد و آبی است اما در رشد جمعیت در وضعیت قرمز قرار داریم و رشد جمعیت به پایین ترین حد رسیده است.

بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان های آزادشهر و رامیان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت بهداشت حتما برای رشد جمعیت، تسهیلاتی را ارائه می کنیم. قول می دهیم که هزینه های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی افزود: خطر آینده کشور، کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی است. نیروی انسانی پیشران توسعه و شکوفایی کشور است. سیاست های جمعیتی یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت بهداشت است و مقام معظم رهبری نیز اخیرا فرمودند اگر در حوزه جمعیت فکری نشود ۱۵ سال آینده نتایج آن را می بینیم.

وزیر بهداشت گفت: در سفرهای مختلف هر منطقه یک اقلیم خاص دارد و خدا نعمت های زیادی به شهرستان های آزادشهر و رامیان داده است. مقام معظم رهبری فرمودند که شکر نعمت با عمل میسر می شود. یکی از نکات مهم این دو شهرستان، وحدت بین اقوام و قومیت های مختلف است که یک نشان ملی است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: امروز مردم کشور ما در امتحانات بزرگ از ابتدای انقلاب تا کنون، سربلند و سرافراز بوده اند. دشمنان دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و از اوایل انقلاب، شاهد دسیسه های دشمنان از جمله گروه های جدایی طلب، دوران دفاع مقدس، شکل گیری داعش و تحریم های ناجوانمردانه هستیم.

وی تاکید کرد: نباید تصور کنیم که جنگ تمام شده بلکه جنگ پنهان و بدون سنگر همچنان وجود دارد و فشارهای اقتصادی دشمنان برای سرنگونی نظام است که با کار و تلاش بیشتر می توانیم این دسیسه ها را خنثی کنیم. در مقابله با کرونا با تحریم های زیادی در دارو و تجهیزات پزشکی روبرو بودیم. درست است که کرونا یک پدیده جهانی بود اما امروز ایران علیرغم همه تحریم ها و فشارها، سربلند است و تمامی سازمان های بین المللی، عملکرد ایران در پیشگیری و درمان کرونا، موفقیت آمیز می دانند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز کشورهای مدعی پیشرفته، مرگ و میرهای بالای کرونایی دارند و بسیار ناتوان شده اند اما ایران با همت دولت و مردم، عملکرد موفقی داشته و تا امروز بیش از ۱۴۲ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است و واکسیناسیون با مشارکت مردم انجام شد.

عین اللهی گفت: پتانسیل بالا و طبیعت فوق العاده آزادشهر و رامیان می تواند موجب رونق گردشگری، خلق ثروت و اشتغال کند. باید از تاریخ درس بگیریم. تاریخ بعد از انقلاب ثابت کرد که باید به هویت خودمان برگردیم و به خودکفایی برسیم. تا وقتی وابسته باشیم هر روز در معرض تهدید و تحریم خواهیم بود.

وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده که پیشگیری مقدم و مهمتر از درمان است. در کرونا اثرات پیشگیری در واکسیناسیون عمومی به اثبات رسید. در شهرستان آزادشهر سایت پسماند در محل نامناسبی قرار دارد و جابجایی آن از همه نظر به ویژه توجه به سلامت عمومی لازم و واجب و به نوعی پیشگیری از بروز بیماری های مختلف در مردم است. در اسرع وقت باید شورای سلامت در آزادشهر و رامیان تشکیل و عوامل مداخله کننده در سلامت باید کنترل شود.

عین اللهی گفت: تقویت شبکه بهداشت، بهورزان و واحدهای بهداشتی یک ضرورت است که می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک بزرگی کند.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم شرایطی ایجاد شده که وزرا و مدیران دولت با حضور در مناطق مختلف مستقیما با مشکلات مردم آشنا شوند که یک کار ارزشمند است و بجای اینکه پشت میز و دور از محیط تصمیم گیری شود، مسئولان از نزدیک با مشکلات آشنا می شوند و در جهت حل آنها تلاش می کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در استان گلستان استعداد کاشت گیاهان دارویی وجود دارد و وزارت بهداشت در حوزه تقویت طب ایرانی و توجه به کاشت گیاهان دارویی با استفاده از متخصصان و روش های علمی برنامه دارد چون موجب خودکفایی و خروج ارز از کشور می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۵
یک قوطی شیر خشک چند؟
تا زمانی که حمایت از خانواده فقط در حد حرف و شعار باشد وضعیت همینه که هست بدتر هم میشه
با کدوم کار؟ حالا بر فرض که کار هم گیر بیاد با در آمد یک دهمی زیر خط فقر مطلق ؟ بر فرض که درآمد هم خوب باشه با کدوم آینده ؟ لطفاً حرف های پوچ نزنین.
من که دو فرزند دارم چه گلی به سرمون زدن دولت و ... که به سر بقیه میخواد بزنه... نه خونه دارم نه ماشین ... کارم هم با حقوق ۸ تومن سپاه چکار میشه کرد ... با مدرک فوق لیسانس
اگر کار درست و خونه مناسب ندارید دنبال بچه دار شدن نباشید
خدا کنه بفهمید که فرزندآوری و افزایش جمعیت با طرح و لایحه و سفارش و سخنرانی و نگرانی محقق نخواهدشد.

این امر فقط و فقط با بهبود زندگی و معیشت مردم و خلاصی آنان از تنگناهای مالی و فشارها و مشکلات روحی و روانی که نصیبشان کرده اید میسر می شود
میخواهید با جمعیت بیشتر چکار کنید ؟؟؟؟؟؟؟!!!!! چه گلی به سر این جمعیت فعلی زدید که میخواهید آیندگان هم از آن بی نصیب نمانند
این برنامه دلخواه آقایون در هر کجای این مملکت که شهروندان اطلاعات شون بروز و‌‌ از برنامه ریزان بیسواد بیشتر است هرگز عملی نخواهد شد. باید بروند در کوره دهاتها این برنامه را پیدا کنند. به عقیده خیلی از متأهلین و حتی مجردین، در این دور و زمونه یک بچه هم زیاد است
جمعیت کم = زندگی بهتر برای همه
تو این دنیای کثیف شما دنبال افزایش جمعیت هستن ؟برای چی؟
...
زمان افزایش جمعیت برا توسعه گذشته، در آینده خیلی از کارها کاملا رباتیک میشه، در ضمن شما الان همه جوانان با استعداد را فراری ندید افزایش جمعیت پیش کش.
هیچ چیز جلودار طبیعت نیست. گنجشک با مغز اندازه عدسش؛ تا محل امن پیدا نکنه؛ بچه بدنیا نمیاره. از آدم که مدعی هستین عقل داره چه انتظاری دارید؟ در آستانه جنگ جهانی سوم؛ کمبود آب ؛ کمبود غذا ؛ شما به فکر مرزهای جغرافیایی و پیشرفتین؛ ؟ یه کاری بکنین که جمعیت از دست رفته برگرده به کشور.
راست میگه رشد جمعیت بحرانیه و مسئولان توان اداره این جمعیت به لحاظ غذا و مسکن و اشتغال و آموزش و رفاه رو ندارند.و مردم خودتون آنچه صلاح خودتونه رو انجام بدید....
همه چیز مملکت بحرانی است فقط جمعیت نیست. شما بقیه رو‌حل کن جمعیت خودش درست میشه.
اتفاقا داره نشون می ده که ملت می فهمه. بحران نیست نعمت است
بخدا اینقدر که وزیر بهداشت رو اعصاب و روان مردم راه میره توروم و تحریم ها راه نمیره
احتمالا شما هم در یکی از کاخ های دولت مثل وزیر سابق ( رحمانی فضلی) نشسته اید و همه چیز برایتان فراهم هست که اینگونه فقط حرف میزنید
بیمه درمانی خیلی کار درستی است اما مهمتر از آن، تغذیه مادر باردار است. کمبود ویتامین و پروتئین و املاح بسیار شایع است. قرص های ویتامین ها و املاح را به رایگان از طریق شبکه بهداشت تحت نظر متخصص تغذیه توزیع کنید کوپن گوشت قرمز (یارانه یا پول نه) هم بسیار ضروری است. نه تنها عوارض دوران بارداری کاهش می یابد (تاثیر فوری بر هزینه بیمه درمانی) بلکه نوزادان سالم و توانمند تبدیل به جوانان سالم و توانمند می شوند.
مشاوره های روانی و بهداشتی هم مفید هستند
پیشنهاد میکنم جوجه کشی هارا سرمشق قرار بدهید.
با کدام امنیت. کشوری ساختید که آدم از فردای خودش مطمئن نیست و هر لحظه احتمال داره هوس کنیم بمیرونند مارو . اونوقت فرزن آوری چه معنی میده. لطفا اون امنیتی که تو سوریه و ونزوئلا ایجاد کردید رو به ایران هم برگردونید تا شاید یه فکری بکنیم. ضمنا شما منظورتون فرزن آوری برای حاکمیت هست نه برای کشور پس لطفا شفاف و با وجدان و شرف در این خصوص صحبت کنید.
من که همین یه دونه رو قصد دارم بفرستمش اون ور آب . شما عرضه مملکت داری ندارین .
به همین تعداد مردم خدمات بدید باقیش طلبتان فقط حرف حرفد حرف عمل صفر
طبق آمارها 60 درصد جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می کنند . رشد جمعیت یعنی افزایش بدبختی و فقر و بیکاری.
همین جمعیت فعلی را هم نمی‌توانید اداره کنید خجالت خوب چیزیه با یارانه صدقه 45 قرون افزایش جمعیت بشه با وجود این همه ذخایر معادنی نتوانستید برای هر فرد ایرانی یک حقوق مشخص کنید البته از دست عربستان بر میاد نه شما. شما حرف بلدید فقط هیچی نیستید از کنترل قیمت مللکت داری تون مشخصه ثابت شد
وقتی پسرها رو دو سال می‌فرستید علافی سربازی و دختران رو تو اولویت استخدام قرار میدید ، (الان هفتاد درصد کارمندان ادارات زن هستند) ، پس انتظار ازدواج هم نداشته باشید چه برسه به افزایش جمعیت .
به نظر من با این وضعیت اقتصادی اصلا ازدواج اشتباهه چه برسه به این که فرزند هم بیاریم اشتباه نکنید با این در امد کم دختر مردم رو بیاری بدبخت کنی که چی بشه اونم با هزار ارزو میاد خونه تو ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
دمت گرم داداش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار