بازدید 5282
۱

چرا طراحی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است؟

تجربه‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهند که مخاطبان به شرکت‌هایی با لوگوی جذاب و استاندارد بیشتر از بقیه‌ی برند‌ها اعتماد می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از یک لوگوی مناسب، به عنوان رمز موفقیت برای روابط تجاری شرکت‌ها در مقایسه با رقبایشان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 26 February 2022

امروزه لوگو به یکی از تاثیر‌گذار‌ترین بخش‌های یک کسب و کار تبدیل شده است و طراحی اصولی لوگو برای انتقال اطلاعات و ماندگاری در ذهن مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از لوگو‌ی مناسب، رمز دستیابی شما به یک کسب و کار موفق و رشد آن نیز محسوب می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب خواهیم گفت که چرا سفارش طراحی لوگو برای استارتاپ‌ها و کسب و کارها ضروری است و نکاتی کاربردی را در این رابطه بیان خواهیم کرد.

لوگو چیست؟

چرا طراحی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است؟

به طور کلی لوگو شامل یک نشانه گرافیکی است که می‌تواند به صورت یک نوشتار، علامت، سمبل و یا ترکیبی از آن‌ها باشد که در نهایت به عنوان معرف و مشخصه‌ی یک برند نیز شناخته می‌شود. طراحی لوگو باید به گونه‌ای باشد که در عین سادگی، حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه‌های تصویری باشد.

لوگوها نماد و معرفی کننده برند شما هستند. بنابراین طراحی لوگوی حرفه ای برای شروع یک کسب‌وکار اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افراد معتقدند که یک برند قوی نیازمند یک لوگو خاص است و اینجا است که نقش طراحی پررنگ می‌شود. در ادامه انواع لوگوها و راه‌های طراحی آرم یا لوگو را معرفی می‌کنیم.

تاثیر‌گذاری فوری لوگو‌ بر روی بیننده، از دیگر عواملی است که در طراحی یک لوگوی مناسب، اهمیت زیادی دارد. یک لوگوی حرفه‌ای باید ضمن تاثیر‌گذاری بر روی بیننده در چند ثانیه، بتواند مفهومی را در ذهن مشتریان ثبت کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

در نهایت هرچه طراحی لوگو حرفه‌ای‌تر باشد، میزان ماندگاری آن در ذهن مخاطبان نیز بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید که در طراحی لوگو، کوچک‌ترین عناصر نیز باعث ثبت جذابیت، زیبایی و انتقال مفاهیم به افراد می‌شوند. پس از آن‌ها غافل نشوید!

چرا به لوگو نیاز داریم؟

چرا طراحی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است؟

تجربه‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهند که مخاطبان به شرکت‌هایی با لوگوی جذاب و استاندارد بیشتر از بقیه‌ی برند‌ها اعتماد می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از یک لوگوی مناسب، به عنوان رمز موفقیت برای روابط تجاری شرکت‌ها در مقایسه با رقبایشان محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که از لوگو‌هایی با طراحی بیش از حد معمولی یا بیش از حد پیچیده استفاده نکنید زیرا ممکن است بسیاری از مشتریان بالقوه شما مفهوم برند شما را درک نکرده و با آن ارتباط برقرار نکنند. به یاد داشته باشید که مواردی مانند طراحی لوگو، طراحی UX و UI امروزه بخشی مهم از بازاریابی محسوب شده و می‌توانند تاثیر زیادی روی فروش شما داشته باشند.

بررسی انواع لوگو و سبک های مختلف آن ها

به طور کلی لوگو می‌تواند شامل هزاران ایده همانند رنگ‌ها، نوشتار، فونت‌های متفاوت و... باشد. اما در نهایت، لوگو در سه دسته‌بندی اصلی جای می‌گیرد که شامل تصاویر، کلمات و ترکیب این دو است. در ادامه به انواع متفاوت لوگو که همگی زیر‌مجموعه‌ای از این دسته‌بندی هستند، می‌پردازیم:

لوگوی تصویری

یکی از انواع لوگو‌ که از جذابیت بصری بسیار بالایی برخوردار است، لوگوی تصویری است. لوگوی تصویری با استفاده از اشکال گرافیکی و آیکون‌ها ساخته و طراحی می‌شود که این تصاویر معرف برند شما خواهند بود. در نتیجه اشکال مورد استفاده در این نوع لوگو باید در راستای نوع و سبک نام تجاری شما انتخاب شوند. از معروف‌ترین لوگوهای تصویری می‌توان به لوگوی اپل، توئیتر، نایک و... اشاره کرد.

لوگو تایپ یا نوشتاری

از دیگر انواع لوگو، آرم‌های نوشتاری هستند که شامل نوشته‌هایی از جمله نام برند، حرف اول نام آن و یا حروف اختصاصی می‌شوند. استفاده از فونت‌های خاص و یا ظاهری جذاب در لوگو‌تایپ، یکی از مواردی است که در این نمونه از لوگو‌ها دیده می‌شود.

نمونه‌هایی از معروف‌ترین لوگو‌های نوشتاری، لوگوی برند سامسونگ، گوگل، کوکاکولا و ... است.

لوگوی ترکیبی

از دیگر انواع لوگوها، نمونه‌های ترکیبی است که در طراحی آن‌ها از تلفیق کلمات و تصاویر استفاده شده است. علاوه بر این، لوگوهای ترکیبی می‌توانند از یک نماد و یا چند حرف نیز ساخته شوند. در نهایت این نوع از لوگو‌ها به دلیل استفاده از عناصر تصویری و متنی به طور همزمان، بسیار انعطاف‌پذیر بوده و کاربرد‌های بسیاری دارند.

لوگوی تک حرفی

لوگوی تک حرفی در واقع به عنوان یکی از کوتاه‌ترین انواع لوگوی نوشتاری شناخته می‌شود که تنها از یک حرف تشکیل شده است. لوگوی برند مک‌دونالد یکی از معروف‌ترین انواع لوگوی تک حرفی است که ضمن سادگی، مفهومی کامل را به مخاطب منتقل خواهد کرد. انتخاب فونت‌های بولد و زیبا از مواردی است که باید در طراحی لوگو تک حرفی رعایت شود تا ماندگاری آن در ذهن افراد، بیشتر شود.

لوگو چند حرفی

از دیگر انواع لوگو، نمونه‌های چند حرفی آن است که معمولا از حروف ابتدایی نام شرکت، موسسه و یا یک برند در آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین در صورتی که حرفه‌ای جدید را شروع کرده‌اید، انتخاب لوگو چند حرفی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سریع‌تر دیده شدن برند شما محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که در این نوع لوگو، انتخاب فونت مناسب و جذاب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث به یاد ماندنی شدن لوگوی شما و در نتیجه ارتباط بیشتر مخاطبان با شما می‌شود. لوگوی CNN نمونه‌ای از معروف‌ترین لوگوهای چند حرفی محسوب می‌شود.

نکاتی مهم برای طراحی لوگو حرفه‌ای

چرا طراحی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است؟

تا اینجا از ضرورت داشتن لوگو و انواع لوگو صحبت کردیم. حال اگر قصد طراحی لوگو ای حرفه‌ای را دارید، باید هنگام سفارش طراحی، این نکات را در نظر داشته باشید:

طراحی ساده

توجه داشته باشید که استفاده از پیچیدگی‌های بسیار زیاد و جزئیات فراوان در لوگو، نه ‌تنها طراحی آن را سخت می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا یک برند به سختی به یاد آورده شده و یا ماندگار شود. پس چرا وقت خود را با طراحی یک لوگو پیچیده و پر از جزئیات تلف کنیم، درحالی که همه‌ی ما می‌دانیم که جذابیت یک لوگو در طراحی ساده‌ی آن است. علاوه بر این نیز طرح‌های ساده‌ی موفق نتیجه‌ی ایده‌های پیچیده‌ای هستند که به درستی ساده‌سازی شده‌اند تا موجب انتقال مفهوم یک برند و یا کار تجاری به مخاطبان شوند.

انتخاب سایز صحیح لوگو

به یاد داشته باشید که یک لوگو باید در سایز‌های متفاوتی تهیه شود تا در سر‌برگ کمپانی، وب‌سایت، صفحات آگهی و دیگر بخش‌ها به راحتی قابل استفاده باشد. استفاده از طرح‌هایی پیچیده برای لوگو باعث می‌شود تا درک و تشخیص آن در سایز‌های کوچک به سختی انجام شود. پس تهیه‌ و طراحی لوگو در سایز‌های متفاوت را فراموش نکنید.

تناسبات طول و عرض در لوگو

لوگوهایی با جلوه‌ی پهن و کوتاه و یا باریک و بلند، طرح‌هایی هستند که از نظر بصری گیج‌کننده محسوب می‌شوند. ایجاد یک تعادل نسبتا مناسب و خوب بین طول و عرض لوگو، یکی از مهم‌ترین موارد برای طراحی آن است.

طراحی متناسب با مخاطب هدف

به طور کلی هنگامی که افراد احساس می‌کنند لوگوی فعلی به اندازه کافی قدرت تاثیر‌گذاری ندارد، درخواست لوگوی جدید خواهند کرد. رعایت اصول اولیه برای در نظر گرفتن و جذب مخاطبان هدف، یکی از مهم‌ترین عوامل برای بالا‌بردن فروش و در نتیجه موفقیت یک برند است. به همین منظور تا حد ممکن این مسئله را در هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید تا ضمن ارائه‌ی یک لوگوی مناسب، قابلیت‌های یک کمپانی را به مخاطبان آن معرفی کنید.

دقت در انتخاب رنگ‌

یکی از مهم‌ترین موارد در به یاد‌ماندنی شدن لوگو، رنگ به کار رفته در آن‌ها است. به همین منظور معمولا هر نام تجاری از یک رنگ برای شناسایی خود استفاده می‌کند. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند حسی از منحصر‌به فرد بودن را به لوگو منتقل کند. به‌عنوان مثال، رنگ آبی نمادی از دوستی و هوش است که در بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین و غیره نیز به کار رفته است.

بنابراین از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که متناسب با احساسات و مخاطبین هدف باشند تا بتوانید هدف و پیام مورد نظر را به درستی از طریق لوگو به مشتریان هدف خود منتقل کنید.

جمع بندی

طراحی لوگو یکی از گرایش‌های طراحی گرافیک است و از آنجایی که می‌تواند در چند ثانیه روی ذهن مخاطب ازبرند شما تاثیر بگذارد، طراحی آن اهمیت بالایی دارد. اگر شما هم قصد ساخت لوگو حرفه ای و ارزان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای سفارش طراحی لوگو، پروژه خود را در پونیشا ثبت کنید تا فریلنسرهای ماهر پیشنهادات خود را برای شما ارسال کنند.

پس از مطالعه‌ی این مقاله، قطعا به یک دید کلی از طراحی لوگو و اصول آن دست یافته‌اید. به یاد داشته باشید که امروزه ارتباط بصری با مخاطبان از طریق طراحی لوگو، طراحی UI و UX به اندازه‌ی سایر فعالیت‌های بازاریابی، برای یک کسب و کار مهم است. به همین منظور از خلاقیت و ایده‌های نو برای دستیابی به یک لوگوی موفق و تاثیر‌گذار غافل نشوید. در نظر داشتن ارز‌ش‌های نام تجاری و برند در کنار ایده‌های خلاقانه، از دیگر مواردی است که باید در ساخت یک لوگوی حرفه‌ای به آن توجه داشته باشید. در پایان اگر هنوز اقدام به طراحی لوگو برای کسب و کار خود نکرده‌اید، همین حالا دست به کار شوید و لوگوی انحصاری خود را به فریلنسر‌های ماهر که در سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا فعال هستند، بسپارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام، ممنونم از مقاله خوبتون ،
من برای کسب و کارم در استودیو مونس خواه طراحی لوگو و هویت بصری سفارش دادم
فکر کنم گزینه مناسبی کسب و کار های اینترنتیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی