بازدید 7905

واکنش رئیس فیفا به وقایع اوکراین

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ابراز امیدواری کرد که بازی‌های پلی آف برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ طبق برنامه برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 25 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از خبرگزاری تاس، تیم های ملی فوتبال لهستان، جمهوری چک و سوئد با برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در روسیه مخالفت کردند اتحادیه های فوتبال لهستان، سوئد و جمهوری چک روز پنجشنبه به دلیل تشدید اوضاع نظامی-سیاسی در اطراف روسیه و اوکراین، مخالف برگزاری بازی های پلی آف در روسیه بودند.

جیانی اینفانتینو درباره اتفاقات اخیر گفت:‌ مثل بقیه، امروز صبح از خواب بیدار شدیم و از آنچه دیدیم شوکه شدیم. این موضوع امروز در شورای فیفا مطرح شد. ما نگران اتفاقاتی هستیم که در حال وقوع است و امیدواریم که صلح در اوکراین از طریق گفت وگو برقرار شود. فیفا به ابراز همبستگی خود با مردم آسیب دیده از این درگیری ادامه خواهد داد.

رئیس فیفا در پاسخ به سوال خبرنگار انگلیسی که چرا تایید نمی کند که بازی های آینده در روسیه برگزار می شود، ادامه داد: وضعیتی که امروز صبح با آن روبرو هستیم، آشکارا غم انگیز و ناراحت کننده است. ما باید این موضوع را جدی بگیریم و همه چیز را تحلیل کنیم. این یک موضوع فوری است. البته همه ما امیدواریم که این وضعیت هر چه زودتر حل شود. ما می‌خواهیم قاطعانه به این باور برسیم که این شرایط پایدار نخواهد بود. البته ما در فیفا شورایی داریم که می‌تواند در هر زمانی تصمیم بگیرد. ما شرایط را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و در زمان مناسب تصمیم خواهیم گرفت.

قرار بود تیم ملی روسیه برای جواز حضور در جام جهانی قطر در مسکو در ورزشگاه لوژنیکی بازی های پلی آف را انجام دهد که این بازیها را به ورزشگاه دینامومسکو انتقال داد. دیدار تیم های ملی روسیه و لهستان باید در ورزشگاه خانگی دینامو مسکو برگزار شود. برنده این دیدار در نیمه نهایی با برنده دیدار سوئد - جمهوری چک بازی خواهد کرد تا یک تیم از این ۴ تیم راهی جام جهانی شود.

جام جهانی از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در قطر برگزار می شود. انگلیس، آرژانتین، بلژیک، برزیل، آلمان، دانمارک، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، هلند، صربستان، فرانسه، کرواسی و سوئیس پیش از این به این مسابقات راه یافته اند. تیم ملی قطر به عنوان میزبان این رقابت ها در مسابقات جام جهانی شرکت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم