بازدید 5364
۱

وزیر بهداشت: هجمه امیکرون به خوبی کنترل شده

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به واکسیناسیون خیلی خوبی که در کشور انجام شده هجمه‌ای که کرونا و امیکرون در کشور داشت، خیلی خوب کنترل شده و فکر می‌کنیم در چند هفته آینده وضعیت بهتر نیز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 24 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه پس از ورود به فرودگاه بین المللی بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: اکنون موج اول اومیکرون که ورود بیماران سرپایی به مراکز درمانی است سپری شده و کاهش یافته است و در زمان حاضر بیشتر در مرحله دوم (کم کردن شمار بستری ها) هستیم که با موفقیت در این مرحله در هفته های آینده شمار مرگ و میر که مرحله سوم بیماری است نیز کاهش خواهد یافت و وضعیت بهتر خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با تلاش‌هایی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد واکسیناسیون خیلی خوب و با سرعت انجام گرفت و امروز به آمارهایی دسترسی پیدا کردیم که فکر نمی کردیم به آنها برسیم.

وی بیان کرد: هم اکنون ۹۲ درصد مردم کشور یک دز، ۸۵ درصد ۲ دز و ۳۵ درصد نیز سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و با توجه به واکسیناسیون خیلی خوبی که در کشور انجام شده هجمه کرونا و اومیکرون خیلی خوب کنترل شده است.

عین اللهی اظهارداشت: هم اکنون در مراکز درمانی مشکل خاصی وجود ندارد و با مراقبت های لازم که انجام می گیرد، شدت ورود بیماران سرپایی کم شده و بیشتر در مرحله بستری هستیم و فکر می‌کنیم که در چند هفته آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق مصوبه ای که دیروز در نشست ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور و مسئولان این ستاد انجام گرفت در ایام نوروز سال آینده محدودیت های سال های گذشته را نخواهیم داشت و وضعیت بهتر خواهد شد اما معیار واکسیناسیون برای کسانی که می‌خواهند با وسایل نقلیه هواپیما، قطار، وسایل نقلیه عمومی و حتی شخصی مسافرت کنند و بخواهند از هتل استفاده کنند، مهم است.

وی افزود: وضعیت واکسیناسیون افراد ( مسافران ) در سامانه "ایران من" چک می‌شود و بطور حتم باید واکسن زده باشند و با انجام واکسینایون می‌توانند ایام عید و نوروز خوبی داشته باشند.

عین اللهی یادآورشد: با وجود شیوع موج ششم کرونا ( اومیکرون ) در کشور وضعیت دارو در شرایط کنونی خوب است و کمبود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
لابد تنهایی کنترلش کردی! عین الله جان! مردم رو رها میکنید تا مبتلا بشن و هر کی خوب شد که شده و هر کی هم جانش را از دست داد که داده! بعد میگی کنترلش کردیم؟! بابا تو دیگه کی هستی!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل