بازدید 9478

پرژکتور خورشیدی و دغدغه کاهش مصرف برق

پرژکتور خورشیدی، با تبدیل انرژی خورشید به انرژی الکتریکی بدون نیاز به سیم کشی و هزینه‌های جانبی، در کاهش هزینه مصرف برق برای روشنایی محوطه کمک می‌کند. اگر دغدغه شما کاهش مصرف برق و تغییر نورپردازی قدیمی با پرژکتور خورشیدی است، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 23 February 2022

پرژکتور خورشیدی و کاربرد آن

پرژکتور خورشیدی، در واقع توانایی این را دارد که انرژی حرارتی خورشید را توسط پنل خورشیدی دریافت و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. انرژی خورشیدی، یک منبع انرژی تجدیدپذیر جذاب و در دسترس از نور و گرمای تابشی خورشید است که بوسیله فناوری‌های نوین به الکتریسیته تبدیل می‌شود.

چراغ‌های خورشیدی یکی از انواع وسیله‌های دریافت انرژی پاک خورشید هستند که با هدف نورپردازی و روشنایی برای محوطه پارک‌ها، ساختمان‌ها، کارخانجات، شرکت‌ها، جنگل، معابر صعب العبور روستایی و کوهستانی کاربرد فراوانی دارند.

پرژکتور خورشیدی و دغدغه کاهش مصرف برق

تقسیم‌بندی پرژکتور‌های خورشیدی

به طور کلی پرژکتور یا چراغ‌های خورشیدی از سه بخش لامپ یا روشنایی، سلول خورشیدی و باتری تشکیل شده‌اند. انواع مختلف چراغ‌های خورشیدی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته‌ی اول چراغ‌های خورشیدی داخلی هستند که در محیط داخل ساختمان، انبار‌ها، اتاق‌ها و... نصب می‌شوند. بخش سلول خورشیدی این دسته برای دریافت انرژی خورشیدی و شارژ باتری­ها بر روی پشت بام نصب می­گردد.

دسته دوم چراغ خورشیدی بیرونی هست که از آن برای روشنایی و تزئین معابر، پارک، باغ، محوطه بازی و فضای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. از انواع این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پرژکتور خیابانی خورشیدی

پرژکتور خیابانی خورشیدی بدون نیاز به سیم کشی، پست انتقال برق و صرف هزینه‌های جانبی برای تأمین روشنایی تمامی خیابان‌ها و جاده‌ها قابل استفاده هستند. این نوع چراغ خورشیدی مقاوم در شرایط جوی مختلف، ضد گرد و غبار و ضد آب و بارش باران است. علاوه بر قدرت نوردهی بالا و تأمین روشنایی و امنیت، نیازی به زیر ساخت خاصی ندارد. به همین منظور مناسب جاده‌های کوهستانی، جنگل‌ها و مکان‌های صعب العبور هست.

چراغ پارکی خورشیدی

چراغ‌های پارکی خورشیدی یا سولار، در روشنایی فضای سبز شهری، جنگل، باغ‌ها، ویلا‌ها، حیاط و محوطه ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در چنین فضا‌هایی می‌توان به جای استفاده از چراغ‌های پر هزینه که مصرف برق بالایی دارند، از چراغ پارکی خورشیدی استفاده کرد.

در این مدل، صفحات خورشیدی بالای چراغ‌ها بر روی میله‌های بلند فلزی در مکانی که تابش نورخورشید مناسب است، نصب می‌شوند. هنگام روز باتری داخلی از طریق پنل خورشیدی شارژ شده و پس از تاریکی هوا و کاهش میزان نور خورشید سنسور پرژکتور خورشیدی فعال شده و به صورت اتوماتیک چراغ را روشن می‌کند. با روشن شدن هوا نیز چراغ خورشیدی خاموش می­شود و فرآیند شارژ باتری آغاز می­گردد.

با نصب این مدل پرژکتور خورشیدی در ارتفاع 6 الی 9 متری، می توان نوردهی تا شعاع 20 الی 25 متری را دریافت نمود. پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در این چراغ‌ها دارای طول عمر بالا و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب هستند، که از شرکت سولار آریو می توانید تهیه نمایید.

پرژکتور خورشیدی و دغدغه کاهش مصرف برق

چراغ خورشیدی دیوارکوب

نصب دیوارکوب خورشیدی بر روی دیوار حیاط، ورودی ساختمان‌ها، دیوار باغ و دیوار پارکینگ‌های روباز و مکان‌های مشابه دیگر زیبایی خاصی در هنگام شب خواهد داشت.

این مدل چراغ خورشیدی دارای سنسور تشخیص روز و شب و سنسور حرکتی داخل پنل هست تا هنگام شب وقتی کسی به فا صله‌ی ۵ متری آن می‌رسد، روشن شود و ۱۰ ثانیه پس از دور شدن عابر، خاموش می‌شود با این کار ذخیره باتری آن حفظ می‌گردد.

چنانچه قصد تهیه پرژکتور خیابانی خورشیدی، چراغ پارکی خورشیدی و خرید چراغ خورشیدی دیوارکوب برای معابر، ساختمان، فضا‌های سبز، باغ و یا باغچه دارید، می‌توانید از وب سایت سولار آریو کمک بگیرید.

پرژکتور خورشیدی مناسب چه مکان‌هایی است؟

یکی از اهداف تبدیل انرژی از طریق پنل‌های خورشیدی، ایجاد روشنایی توسط پرژکتور‌های خورشیدی است. به طور کلی در هر مکانی که نور خورشید می‌تابد، پرژکتور خورشیدی قابل استفاده است. در برخی مناطق هزینه انتقال برق و کابل کشی خیلی بالاست و توجیه اقتصادی ندارد. روستا‌های دور افتاده و معابر کوهستانی از جمله مکان‌هایی هستند که بهره بردن از چراغ‌های خورشیدی در آن مقرون به صرفه است.

پرژکتور خورشیدی و دغدغه کاهش مصرف برق

مزایا و معایب پرژکتور‌های خورشیدی

در دسترس بودن انرژی رایگان و بی‌پایان خورشید در اکثر مناطق کره زمین، از مزایای اصلی استفاده از انرژی خورشیدی به شمار ‌می‌روند. کشور ما ایران از مناطقی است که بیشترین تابش نور خورشید در طول سال را دارد که این پتانسیل قابل توجهی در این صنعت هست. میزان آلودگی مراحل ساخت پنل‌های خورشیدی در مقایسه با آلودگی استفاده از سوخت‌های فسیلی بسیار ناچیز است.

از مزایای پرژکتور‌های خورشیدی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • طول عمر بالای پنل‌های خورشیدی
  • ضد گرد و خاک و رطوبت باران
  • بدون نیاز به برق شهری و سیم کشی
  • کاهش مصرف انرژی برق
  • مجهز به سنسور حرکتی برای حفاظت از باتری
  • دارای قابلیت روشن و خاموش شدن به صورت خودکار
  • سازگاری با محیط زیست
  • دسترسی به منبع نامحدود و رایگان نور خورشید
  • خدمات نگهداری کمی نیاز دارند

در مقابل تنها عیب این صفحات خورشیدی قیمت گران آنهاست. البته در مقابل صرفه‌جویی در مصرف برق در مدت زمان، قابل چشم پوشی است.

نکات مهم در انتخاب پرژکتور خورشیدی

پرژکتور خورشیدی یا سولار، از سه بخش ماژول خورشیدی، چراغ و باتری تشکیل شده‌اند. چراغ‌های خورشیدی دارای صفحات خورشیدی جهت تأمین روشنایی هستند که از سلول‌های خورشیدی بسیاری تشکیل می‌شوند. این صفحات در طول روز در معرض نور خورشید قرار گرفته و باتری پرژکتور را شارژ می‌کند. در طول شب انرژی درون باتری سبب روشن شده چراغ می‌شود. با روشن شدن آسمان چراغ‌ها خاموش شده و باتری‌ها مجدد شارژ می‌شوند.

نکته مهم در خرید پرژکتور خورشیدی توجه به قطعات استفاده شده در آن است. طول عمر باطری از مؤلفه‌های مهم انتخاب چراغ خورشیدی هست. هر چه طول عمر باطری بالاتر باشد تعداد دفعات شارژ و دشارژ آن بیشتر است.

با توجه به این که از چراغ‌های خورشیدی معمولاً در فضا‌های باز استفاده می‌شود. نکته دیگر ضد آب و ضد حرارت بودن پرژکتور خورشیدی است که باید با آن دقت شود.

چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟

از آنجا که هر روز هزینه تولید برق از طریق سوخت‌های فسیلی رو به افزایش است. بنابراین بهای برق مصرفی توسط مشترکین نیز افزایش می‌یابد، در نتیجه استفاده از روش‌های مقرون به صرفه تولید برق از انرژی تجدید پذیر و رایگان، مورد توجه قرار می­گیرد.

در مقابل انرژی پاک و بی‌پایان نور خورشید را داریم که برای تأمین روشنایی توسط پنل‌های خورشیدی می‌توان از آن استفاده کرد. برای وجود نور خورشید هزینه‌ای پرداخت نمی‌گردد بنابراین در مکان‌هایی که بتوان برق مورد نیاز آنجا را از انرژی خورشیدی تأمین کرد، بهترین انتخاب است.

استفاده از محصولات روشنایی خورشیدی مانند پرژکتور‌های خورشیدی سبب ایجاد صرفه‌جویی در انرژی برق می‌شوند.

از کجا پرژکتور خورشیدی تهیه کنیم؟

اگر به فکر تعویض روشنایی و وسایل نورپردازی قدیمی خود با پرژکتور‌های خورشیدی هستید. یا قصد دارید نورپردازی با برق خورشیدی برای محوطه و ساختمان خود انجام دهید. شرکتی را انتخاب کنید که از اصل بودن و کیفیت محصولات آن‌ها مطمئن هستید. همچنین خدمات نصب و نگهداری خوبی را ارائه ‌کنند.

شما می‌توانید برای خرید پرژکتور‌های خیابانی خورشیدی، چراغ‌های پارکی خورشیدی و دیوارکوب‌های خورشیدی یا اطلاع از قیمت پنل‌های سولار یا خورشیدی به سایت سولار آریو واردکننده، تأمین‌کننده و مجری سیستم‌های خورشیدی با برند‌های معتبر بازار مراجعه نمایید. تا هم اطلاعات لازم را کسب کنید و هم محصول مورد نظرتان را با اطمینان خریداری نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست