بازدید 4259

افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالا از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالاهای اساسی و رشد بیش از ۴ برابری صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 23 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بهروز آقایی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار، توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور، اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، تامین و واردات کالاهای اساسی از طریق بندر، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و افزایش عملکرد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار را در دستور کار خود قرار داد.

وی بیان کرد: در این راستا این اداره کل با انجام بازاریابی منسجم و پیگیری‌های مستمر و ارائه تخفیفات هدفمند بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر چابهار نسبت به برنامه‌ریزی جذب کالا و کشتی اقدام کرد؛ به‌طوری‌که از ابتدای سال جاری، واردات کالاهای اساسی علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و سایر موضوعات، نسبت به مشابه سال قبل، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته که این میزان افزایش باعث ارتقای جایگاه بندر چابهار مقام سوم در بین بنادر کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار نسبت به ۱۱ ماه مشابه سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

آقایی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به صورت شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی جهت حمل، تخلیه و حمل یکسره کالاها به مقاصد مصرف در کمترین زمان ممکن از اقدامات قابل توجه در تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تن کالا طی یک سال برای اولین بار در بندر چابهار است. ارائه خدمات مناسب مطابق با نُرم‌های تخلیه و بارگیری و کسب رکوردهای عملیاتی از قبیل بارگیری کالاها تا ۲۵ هزار تن در روز از اقدامات شاخص اداره کل در ۱۱ ماه گذشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار