بازدید 8743

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا

شهردار اتاوا در بحبوحه اعتراضات ضد کرونایی کامیون داران موسوم به «کاروان آزادی» وضعیت اضطراری اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 07 February 2022

‌به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «جیم واتسون»، شهردار اتاوا، پایتخت کانادا، همزمان با ادامه اعتراضات علیه محدودیت‌های کووید -۱۹ و دستورات واکسن اجباری، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرده است.

مقامات شهرداری اتاوا روز یکشنبه با انتشار پیامی اعلام کردند: «اعلام وضعیت اضطراری نشان دهنده خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان ناشی از تظاهرات‌های مداوم است و نیاز به حمایت سایر حوزه‌ها و سطوح دولتی برای کنترل اوضاع وجود دارد.»

بر اساس این گزارش، «جیم واتسون»، روز یکشنبه وضعیت اضطراری را اعلام کرد تا انعطاف پذیری و زمینه قانونی کنترل بیشتر اداره شهر اتاوا برای حفظ کار خدمات ضروری و کمک به خرید تجهیزات لازم برای نیروهای خط مقدم مقابله با معترضان و کارگران فعال در سطح پایتخت کانادا فراهم شود.

موج کنونی اعتراضات علیه اقدامات محدودکننده کرونا در کانادا از اواخر ژانویه آغاز شد، زمانی که هزاران کامیون‌دار و دیگر تظاهرکنندگان در اتاوا تجمع کردند و مخالفت شدید خود را با دستورات واکسن اجباری برای کامیون‌دارانی که از مرز ایالات متحده و کانادا عبور می‌کردند، اعلام کردند. تظاهرات موسوم به «کاروان آزادی» عموماً مسالمت آمیز بوده است، اما ده‌ها تحقیقات جنایی در مورد یک سری حوادث آغاز شده و حداقل هفت نفر در اتاوا و مرتبط با این اعتراضات دستگیر شده‌اند.

روز جمعه نیز «داگ فورد»، نخست‌وزیر استان انتاریو کانادا، تظاهرات در اتاوا را «اشغالگری» توصیف کرد و از معترضان خواست به آن پایان دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار