بازدید 4617
سخنگوی پیشین پلیس تاکید کرد:

اقتدار پلیس لازمه تامین امنیت و آرامش است

سخنگوی پیشین پلیس و مشاور عالی فرمانده انتظامی کل کشور اقتدار پلیس را لازمه تامین امنیت و آرامش مردم توصیف کرد و گفت: نباید تصور کنیم که امنیت به خودی خود ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵ 07 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به حادثه اخیر درگیری یکی از اراذل و اوباش با مامور پلیس که منجر به شهادت سرهنگ رنجبر شد، گفت: هر صاحب اندیشه و انصافی بر این واقعیت اذعان دارد که قوام و دوام و پویایی و بالندگی هر جامعه و کشور و ملتی بیش و پیش از هر چیزی، مبتنی و متکی به عوامل مختلفی از جمله تراز آگاهی و مدنیت شهروندان و از سوی دیگر به اقتدار و صلابت و مسئولیت پذیری متولیان حفاظت از نظم و امنیت جامعه است.

وی ادامه داد: اینک در جامعه ما سطح فرهیختگی و فرزانگی و تراز رفتار شهروندان و میزان مدنیت به صورت چشمگیری افزایش یافته است، همگان از پلیس به عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی نظم و امنیت انتظار دارند تا با صلابت، اقتدار و هوشمندی و در عین حال درایت و دوراندیشی مانع از ظهور و بروز هر نوع کجروی و هنجار گریزی شود و با بهره گیری از اختیارات قانونی، از ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه صیانت و انضباط و امنیت را در تمامی سطوح گسترش و برقرار کند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه پلیس نیز چنین انتظاری را معقول و مشروع می‌داند، گفت: نیروی انتظامی در هر شرایطی وظیفه و نقش و ماموریت خود را مسئولانه و مقتدرانه و در عین حال با رأفت به سامان می‌رساند و هیچ اتفاق مسموم کننده‌ای نمی‌تواند آنان را از تلاش روز افزون برای ارتقاء سطح امنیت باز دارد.

سخنگوی پیشین پلیس با بیان اینکه پلیس امروز به عنوان سازمانی پویا، باتمام قوا برای برقراری امنیت شب و روز نمی‌شناسد، افزود: مأموران پلیس از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. اما باید یادمان باشد امنیت به خودی خود و با یک سازمان و نهاد ایجاد نخواهد شد مگر اینکه همگان به میدان بیایند و هرکس سهم خود را برای ایجاد آن تقبل کند.

مشاور فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در واقع برای ایجادامنیتِ پایدار باید تمام سازوکار‌های مادی و معنوی و حقیقی و حقوقی به کار گرفته شود و صد البته مشارکت همگانیِ مردم در صدر و اولویت است. سازمان‌ها و نهاد‌های حقوقی و قضایی و صیانتی نیز باید تمام قد، برای ایجاد زمینه‌های امنیت، کماکان پیشگام و پیشتاز بوده و موانع موجود را برداشته و زمینه آرامش عمومی را با اقتدارِ پلیسی، بهینه و فراهم کنند.

به گفته وی، پلیس نیز با تمام توان و با مهم دانستن دوره‌های آموزشی لازم در به‌کارگیری تجهیزات و ادوات موثر دفاعی، این مهم را به فضل و کرم الهی به سرانجام خواهد رساند.


منتظر المهدی در پایان گفت: یادمان نرود هر آنگاه که اقتدار پلیسِ کشور شکسته و رو به کاهش و نقصان رود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این تنها پلیس نیست که متضرر شده بلکه همه کشور و مردم دستخوش آسیب می‌شوند. امنیت مثال زدنی جاری در بستر جامعه مرهون تلاش و زحمات دستگاه‌های متولی امنیت البته جانفشانی مردان بی ادعایی چونان مدافعان حرم در آن سوی مرز‌ها و مدافعان حریم (وطن) در سر حدات مرز‌ها و جای جای کشورمان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار