بازدید 8998
۲

واکنش وزارت خارجه روسیه به کشته شدن رهبر داعش

وزارت خارجه روسیه بر حمایت مسکو از تمام تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد و خواهان تحقیقات درباره کشته شدن احتمالی غیرنظامیان در جریان عملیات آمریکا برای کشتن رهبر داعش در حومه ادلب شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 04 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر داعش توسط آمریکا در سوریه گفت: روسیه نقش سرنوشت سازی در از بین بردن کانون تروریسم بین المللی در خاک سوریه داشته است و این موضع ما درباره لزوم مبارزه با این پدیده جهانی بسیار شناخته شده است.

وی افزود: ما از تلاش‌های کشورهای دیگر از جمله اعضای ائتلاف آمریکا برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم و آماده همکاری با تمام کشورها برای مقابله با این خطر مشترک هستیم.

زاخارووا تاکید کرد: در عین حال باید درباره اهدافی که قرار است مورد حمله قرار گیرند و حین برنامه‌ریزی برای عملیات دقیق برای ممانعت از کشته شدن غیر نظامیان اطمینان حاصل کرد و ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم این کار را بکنند. درصورتی که درباره کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات آمریکا اطمینان حاصل شود باید تحقیقات دقیقی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مخفی شدن رهبر داعش در ادلب دلیل دیگری برای این مسئله است که این منطقه که تحت سیطره نیروهای دولتی سوریه نیست همچنان از سوی تروریست‌های بین المللی به عنوان یک پناهگاه امن استفاده می‌شود. این نشان می‌دهد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن مخفیگاه تروریست‌ها در ادلب براساس توافقی که با ترکیه در این باره داریم از بین برود. ادامه وضعیت کنونی به نفع گروه‌های تروریستی است. تنها راه برای تضمین امنیت در سوریه این است که دولت این کشور کنترل تمام خاک سوریه را در دست بگیرد.

از سوی دیگر یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور برای برنامه‌ریزی جهت عملیات شمال غرب سوریه برای کشتن رهبر داعش از قبل با نیروهای روسیه هماهنگ کرده بود.

این مسئول اعلام کرد آمریکا به روسیه اطلاع داده بود که برای یک مدت مشخصی در منطقه وسیعی از شمال غرب سوریه فعالیتی را خواهد داشت و نیروهای روسیه باید از آن منطقه دور شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
آخه کشوری که از طالبان حمایت میکنه و هیچ حرکتی هم بابت جلوگیری از تروریسم انجام نمی دهد همچنین تمامی سلاح انها را نیز تامین میکنه اجازه اظهار نظر ندارد اگر هم اظهار نظر کرد باید در رسانه های ایران محکوم بشه در ضمن باید تحقیق بشه سلاح و مهمات طالبان و داعش بخصوص اسلحه کلاشنیکف چه جوری به دستشون میرسه
دم آمریکا گرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل