بازدید 15126
مرور روزنامه‌های یکشنبه دهم بهمن

خون قربانیان خودرو‌ها به گردن کیست؟ / اختلاف در امریکا بر سر توافق با ایران/ جای خالی بخش مهم درآمد‌ها در بودجه

تورم رام می‌شود؟ تصمیم نگیری برای حذف ارز ۴۲۰۰! سویه جدید کنکور، بحران اوکراین؛ تله پوتین برای بایدن؟ درآمد ارزی ۱۴۰۰ معادل سال اجرای برجام، حذف دلار از مبادلات تهران و مسکو، توافق با ایران چگونه به کمک اقتصاد امریکا می‌آید؟ میهمان‌کشی قوخوارها! تحریف سخنان رئیس‌جمهور از سوی اینترنشنال، مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با حذف ارز ترجیحی و اخراج استادان یا برکناری استثنا‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴ 30 January 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه دهم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که مخالفت با حدف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق و جزئیات موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی از یک سو، توقف یک هفته‌ای مذاکرات برای تصمیم نهایی؟ و آزاد سازی منابع ارزی در عراق کره جنوبی در صف از سوی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

خون قربانیان خودرو‌ها به گردن کیست؟


محمد بلوری روزنامه‌نگار پیشکسوت طی یادداشتی با عنوان خون قربانیان خودرو‌ها به گردن کیست، در جهان صنعت نوشت: حوادث رانندگی، عامل پرشمارترین کشتار انسانی در کشور است که در سال جاری هر ماه به طور متوسط ۱۵۰۰ نفر در تصادفات شهر‌ها و جاده‌ها کشته و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی یا ناقص‌العضو شده‌اند. در حالی که براساس آمار هر سال با افزایش تصادفات تا ۱۰ درصد بر تعداد مجروحان و کشته‌های حوادث رانندگی افزوده شده است. به تایید کارشناسان، عامل خونین‌ترین حوادث رانندگی همین خودرو‌های ساخت و مونتاژ داخل است که عاملان ساخت و تولید بر آن‌ها عنوان «خودروی ملی» داده‌اند، اما به تعبیر رییس پلیس راهور این خودرو‌های تولیدی ارابه‌های مرگ هستند که در جاده‌ها به راه می‌افتند و به خاطر نواقص فنی سبب‌ساز حوادث رانندگی هولناکی می‌شوند و آمار کشتار انسانی را در تصادفات شهر‌ها و جاده‌ها با روند نگران‌کننده‌تری افزایش می‌دهند.


در حالی که سرانجام دیروز در مجلس وزیر صنعت «کیفیت پایین» در ساخت خودرو‌ها را پذیرفت و به تعبیری قبول کرد چنین کیفیت نازلی سبب‌ساز افزایش حوادث ناگواری در رانندگی می‌شود! روندی مرگبار و خونین که به نظر می‌رسد با سکوت مجلس، حمایت ضمنی شریک دولتی از خودروسازان و مدارا یا بی‌توجهی برخی از نهاد‌های مسوول درباره خودرو‌های خطرساز، ادامه داشته است.
هرچند سرانجام مجلس به خود آمد و با توجه به نارضایتی گسترده مردمی وزیر مسوول را برای پاسخگویی درباره تولید خودرو‌های خطرساز فراخواند.


هرچند تاکنون با مسئولیت‌ناپذیری خودروسازان و با توجه به حمایت‌های ضمنی از آنان، این گروه به خاطر حمایت‌ها و سودجویی‌هایشان تن به رفع معایب خطرآفرین در امر خودروسازی نداده‌اند و در این میان افکار عمومی متعجب است که با توجه به خطرات مرگ‌آور خودروها، راهنمایی و رانندگی هم اقدام به شماره‌گذاری این خودرو‌ها می‌کرد که حتی «ایربگ»‌های نصب‌شده هم گویا برای ظاهرسازی روی این خودرو‌ها آن‌گونه که در حادثه رانندگی جاده بهبهان پیش آمد (روز بیستم دی‌ماه) ۵۰ خودرو پیاپی از راه رسیدند و لاشه‌های درهم کوبیده‌شان، چون تلی رو به هم انباشت. در این حادثه پنج تن از سرنشینان در میان آهن‌پاره‌ها کشته و ده‌ها نفر مصدوم شدند و «ایربگ» حفاظتی هیچ‌کدام از خودرو‌ها هم برای حفظ جان رانندگان باز نشد، در حالی که طی حوادث رانندگی بیشتر کشته‌ها به ویژه رانندگان بر اثر ضربه مغزی جان سپرده‌اند و رییس پلیس راهور این خودرو‌ها را ارابه مرگ خوانده است. چندی پیش در جریان تنظیم برنامه‌های توسعه کشور برای کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث رانندگی در جاده‌ها، دستگاه‌های مربوط و مسوول مکلف شدند اقدام‌های ضروری را انجام دهند و دولت مکلف شد تا سازوکار لازم را در این مورد در دستور کار خود قرار دهد. در حالی که امروزه تصادفات جاده‌ای هر سال با شمار بیشتری خون سرنشینان خودرو‌ها را بر زمین می‌ریزد بی‌آنکه تاکنون برنامه خاصی از طرف مسوولان برای کاهش حوادث رانندگی اجرا شود. آمار نشان می‌دهد که امسال طی هفت ماه گذشته در مجموع ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شده‌اند که نسبت به سال قبل در همین مدت، بیش از ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس آمار پزشکی قانونی طی هفت ماه گذشته ۶۹۶۶ تن از سرنشینان خودرو‌ها در حوادث رانندگی جاده‌ها کشته شده‌اند که تعداد قربانیان جاده‌ها ۱۱ درصد بیش از کشته‌های جاده‌ها در سال ۹۹ طی مدت مشابه بوده است.
رییس پلیس راهور با توجه به افزایش تعداد قربانیان جاده‌ها و نواقص در تولید خودرو‌ها می‌پرسد: در کشور این همه دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی داریم، اما چطور می‌شود یک نفر حتی نتواند به خودروساز‌ها بگوید: بالای چشم‌تان ابروست؟!


اختلاف در امریکا بر سر توافق با ایران

روزنامه جوان در مطلبی با تیتر اختلاف در امریکا بر سر توافق با ایران در شماره امروز خود نوشت: توقف موقت در مذاکرات وین در همان هفته‌ای اعلام شد که جدایی حداقل چهار دیپلمات امریکایی از تیم مذاکره‌کننده این کشور تأیید شد. نیویورک‌تایمز در این ارتباط گزارش داد که جدایی این دیپلمات‌ها از هیئت امریکا به دلیل اختلاف‌نظر بر سر چگونگی توافق با ایران بوده و آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌داد میان دیپلمات‌های امریکایی بر سر توافق با ایران هماهنگی و همسویی وجود ندارد.


از سوی دیگر، در واشنگتن نیز بر سر توافق با ایران اختلافات عدیده‌ای جریان دارد و در حالی که تیم مذاکره‌کننده این کشور در وین مشغول مذاکره بوده، سناتور‌های جمهوریخواه با ارسال نامه‌ای از بایدن خواستند اجرای تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی و خریداران نفت ایران را تشدید کند. سناتور‌های جمهوریخواه به رهبری کاتن در نامه خود به بایدن نوشتند: «رشد فروش نفت، خزانه ایران را که زمانی خالی بود، مجدداً پر کرده و اهرم مهم امریکا در قبال ایران را از بین برده است.» اختلافات در امریکا بر سر توافق با ایران در حالی است که نشریه «پولیتیکو» در گزارشی در خصوص مذاکرات وین نوشت در حالی که مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند تا راهنمایی‌های سیاسی در مورد اقداماتی که در روز‌های آینده باید انجام شود دریافت کنند، مقامات می‌گویند که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران در حال وارد شدن به مرحله نهایی خود است.


همچنین یک مقام امریکایی در همین خصوص به پولیتیکو گفته است: هیچ‌کس نباید تعجب کند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم و در سخت‌ترین مسائل به تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیاز داریم، بنابراین همه (مذاکره‌کنندگان) به پایتخت‌ها برمی‌گردند.
پولیتیکو به نقل از منابع امریکایی در گزارش خود گفته است که پیشرفت‌هایی در موضوعات کلیدی از جمله نحوه برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده مجدد و چگونگی محدود کردن دوباره برنامه هسته‌ای ایران و از همه مهم‌تر نحوه ترتیب‌بندی این مراحل به دست آمده است. اما طبق این گزارش، مسئله توالی هنوز به طور کامل حل نشده است. مشکل این است که روند توالی نیازمند این است که مذاکره‌کنندگان به طور دقیق گام‌هایی را که در صورت بازگشت به توافق باید دو طرف ایران و امریکا طی ماه‌ها بردارند، ترسیم کنند.

 

جای خالی بخش مهم درآمد‌ها در بودجه

محمود صادقی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان جای خالی بخش مهم درآمد‌ها در بودجه نوشت: مساله اقتصاد، امور مالی و بودجه نیاز به اصلاحات اساسی دارد و تا این مسائل حل نشود مشکلات حل نخواهد شد. در واقع در سیستم بودجه‌ریزی چه در نوشتن بودجه، چه تصویب در مجلس و چه هزینه کرد آن اصول و موازین مربوطه را رعایت نمی‌کنیم. یکی از این مسائل اصل خزانه‌داری متمرکز است که بودجه همه دستگاه‌ها باید در خزانه کل متمرکز شود. بسیاری از دستگاه‌ها خود را طی ۴ دهه گذشته از شمول این اصل مستثنی کردند. اصل ۵۵ که دیوان محاسبات است باید بر خرج و دخل همه دستگاه‌ها نظارت داشته باشد، حسابرسی کند و گزارش آن را سالانه برای عموم منتشر کند. اما خیلی از دستگاه‌ها خود را از شمول این اصل مستثنی کردند. اصل حاکمیت قانون است و در واقع در خود قانون اساسی هم در اصل ۵۲ آمده که در مورد خرج و دخل‌های همه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه استفاده می‌کنند در بودجه مشخص شود و همه چیز بر اساس قانون باشد. به نظر می‌آید که بخش قابل توجهی از درآمد‌های کشور اساسا در لایحه بودجه دیده نمی‌شود و در مواردی هم که دیده می‌شود تخطی زیادی از قوانین صورت می‌گیرد. در مجلس هم که بودیم این‌ها را احصاء کردیم. بیش از صد دستگاه خود را از شمول مقررات عمومی در اساسنامه‌های‌شان مستثنی کردند و از این جهت فاقد شفافیت هستند.

به‌نظر می‌رسد یکی از کار‌هایی که باید انجام شود اصلاح چنین مسائلی است. شرکت‌های دولتی که حدود دوسوم بودجه به آن‌ها اختصاص دارد فاقد شفافیت هستند و تصدی‌گری دولت در آن‌ها در بسیاری از موارد فاقد توجیه است؛ لذا تا اینگونه مسائل حل نشود مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند. علاوه بر این در حوزه سیاست خارجی که بسیار بر روی اقتصاد کشورتاثیر‌گذار است این حالت نه جنگ و نه صلح و حالت تعلیق باعث شده تا آینده غیر قابل پیش بینی باشد و این خود تاثیر زیادی در اقتصاد گذاشته است. این موارد باید به نفع مردم اصلاح شوند و آسایش، آرامش و کرامت انسانی مردم اصل قرار گیرد. از طرفی باید یک اصلاح اساسی در نگاه‌ها صورت گیرد چرا که در قانون اساسی ملت حاکم هستند و بقیه قوا و دستگاه‌ها باید بر اساس اصل حاکمیت ملی اداره شوند. در حالی که اکنون بیشتر اراده حاکمیت بر مردم حکمفرماست. اراده، خواست و نیاز‌های مردم اساسا در نظر گرفته نمی‌شود. بودجه ۱۴۰۱ نیز از این منظر قابل بررسی است. اگرچه در مقوله ارز قیمت‌های دستوری اصولا صحیح نیست، اما به لحاظ پیشینه‌ای که این موضوع داشته دولت نمی‌تواند با ادعای اصلاح این روش فراتر از اندازه طاقت مردم به مردم فشار بیاورد. اخیرا رئیس‌جمهور اظهار داشته که ارز ۴۲۰۰ تومانی را با رعایت حال مردم اصلاح می‌کنیم که به نظر می‌رسد این ادعا چندان دقیق نیست. چرا که روشن و شفاف است که آزادسازی نرخ ارز آنچه که تحت تاثیر قرار می‌گیرد نرخ تورم و گرانی سرسام‌آوری است که در کالا‌های اساسی پیش‌بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۰
مسئول کشته های حوادث رانندگی تمام کسانی است که انحصار تولید خودرو را به خودروسازان داده اند. علاوه بر بی کیفیت بودن خودروها گرانی بیش از حد آنها تعجب آور است. این در حالی است که همین مجلس و دولت برای خودروهایی که در دنیا به عنوان خودروهای میان رده و معمولی محسوب می شوند با اخذ گمرگ و عوارض بالا در ایران بالای یک میلیارد تومان به فروش می رسند و به عنوان خودروهای لوکس محسوب شده و از آنها مالیات مضاعف دریافت می گردد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
ویتنام که با جنگهای خانمانسوز طو لانی با فرانسه و امریکا نابود شده بود

با تغییر روش اشتباه گذشته و اتخاذ عاقلانه تنش زدایی و آشتی با امریکا ظرف مدت تنها 25 سال از یک کشور عقب مانده و گرسته و ورشکسته

به یکی از قطب های اقتصادی شرق اسیا و رشد اقتصادی دو رقمی تبدیل شده است

و تنها ظرف 21 ماه توانسته بزرگترین خودرو سازی بسیار پیشرفته خودرو های تمام الکتریکی مدرن و قابل رقابت با بهترین های دنیا را به تولید و صادرات به امریکا و اروپا برساند

قابل توجه کسانیکه خود در آسایش و رفاه و سایه امن نشسته اند
و مردم را به مقاومت و ادامه تنش و جنگ و قهر و گرفتاری تشویق می کنند/ق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
احيانا خودرو ميلياردي كه نداريد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
ویتنام درون خوش را اصلاح کرد و نه این که فکر کنی با کدخدا رابطه برقرار کند اینطوری شود مانند افغانستان و عراق آرژانتین که دارند درجا می زنند با این که با آمریکا رابطه دارند
چرا مثال صنعت نظامی ایران را نمی زنی که چندین دهه تحریم هست ولی لبه تکنولوژی روز دنیا هست؟
لطفا منتشر بفرمایید
خون قربانیان کرونا بر گردن چه کسانی است؟
تو ايران كاملا برعكسه! هر چي سگمنت خودروها ارزانتر ميشود راننده ها متحورانه تر رانندگي ميكنند. لازم نيست به معادلات پيچيده را حل كنيد. كافي است در اتوبان ها حركت كنيد. خودروهاي با قابليتهاي مانور بالا قريب به اكثريت در مسير مستقيم حركت ميكنند و از انجام مانورهاي لايي كشي و تغيير خطوط دوري ميكنند. در صورتي كه صاحبان خودروهاي ارزان قيمت ( البته نه همگي) اغلب لايي كشي و مانور ميدهند. بدنه تبحر لازم سبقتهاي غير مجاز و خطوط گيريهاي غير مجاز ميشوند. به نظر من آموزش هاي غلط اجتماعي و نقدهاي غلط اجتماعي در حال تشديد موضوع ميباشد. خودروهاي ارزان قيمت در تمام دنيا براي رفت و آمدهاي عادي ساخته ميشوند در صورتي كه اغلب رانندگي هاي غير عادي در ايران متوجه اين خودروها ميباشد.
هر نقد و توبيخ و فحش چاره حل مشكلات اين چنيني نيست. چاره كار فقط آموز است فقط آموزش . جاي بسي تعجب نيست كه حتي قلم به دستان اين كشور نيز هنري جز نقد آنهم از مظنون نفر اول ندارند.چون دوستي خاله خرسه را در تاريخ و متوجه ديگران ميدانند.
فقط آموز چاره كار است.
موضوع و مشكل اينجاست چطور راننده خودرو لاكچري كه با خودروي با قابليتهاي بالاي مانور پذيري رانندگي ميكند بيشتر از بقيه احتياط ميكند!! ساده لوحانه ترين جواب اين است كه از خسارتهاي احتمالي ميهراسد.
به هر حال در زندگي آموختم آموزش و پرورش مهمترين ركن است و آنچه در جوامع اتفاق مي افتد ماحصل زحمات و اخلاق و فرهنگ عمومي است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
جناب خودرو ساز یا مدیر به اصطلاح خودرو سازس لایی بکشی یا نکشی نباید با یک تصادف کوچک اینقدر حادثه جانی بوجود بیاد می تونی جواب این همه خون را بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
حتي با بنز و پورش هم لايي نكش برادر.
من مهندسم سياستمدار نيستم.. بايد تصادف كوچك را يا شما يا ژرمنها يا سامورايي ها و يا وايكينگها برايم تعريف كنند. بطور كل موافق شما هستم. در تصادف كوچك جراحات منجر به فوت نبايد ايجاد گردد.پيشنهاد ميكنم در سايتهاي خارجي فيلمهاي مرتبط با ايربگ را دانلود و تماشا كنيد..
دولت و مجلس همیشه حامی اژدهای هفت سر خودروسازان بوده اند .
مردم همواره قربانی این همکاری و اتحاد بین خودروسازان ، دولتها و مجالس بوده اند
لیاقت این مردمی که کمپین نخریدن خودرو را زیر پا گذاشتند همین بنجولها و آهن قراضه هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
احسنت. به خاطر ۲۵ میلیون وام‌ تو‌صف خرید فرغون ایستادن
ناشناس
| France |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
ما تحریم کردیم. همکارمون رفت با 25 تومن وام برلیانس گرفت. الان ماشینش حداقل 300 میلیون هست.
لیاقت این مردم همین وضعیت است که می بینیم ولی چون مردم پر مدعایی هستیم اعتراض هم می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
منطق اشتباه است
دولت برای حق مردم باید اقدام کند و اشتباه تعدادی به دلیل تربیت اشتباه دلیلی برای از بین بردن حق همه مردم نیست.
واردات خودرو آزاد شود رقابت تولید کننده را مجبور می کند کار خود را اصلاح کند.
خیلی ببخشید، یعنی مهمه؟

وقتی راننده بلد نیست موقع تصادف، چه جوری شتاب و زاویه برخورد با خوردوی جلوی را تنظیم کند یا از جلوی راه ماشین عقبی جاخالی بده؟؟

و فقط بلده زیر صندوق ماشین جلویی، یا روی کاپوت ماشین عقبی بره؟؟؟

بیکاری به خدا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
در تصادف بهبهان 50 ماشین سوار هم شدن، حتی یک ایر بگ هم باز نشد
این یک رکورد تاریخی نیست وجداناً؟
نمایندگانی که خودرو دنا از خودروسازها گرفته اند چگونه میخواهند بر خودروسازی نظارت کنند؟
تابناک

سانسور نکن
سانسور توسط امثال شما باعث اعتماد بیش از پیش مردم به رسانه های خارجی شده.

از واقعیت ها نمیتوان فرار کرد
در ایران با توجه به کیفیت بالای خودرو ها کسی خونی ندارد که به گردن خدای ناکرد دولت یا مجلس باشد اگر در امریکا یا اروپا و کشورهای آسیایی بود اره خون داشتند و گردن دولت و مجلس شان بود
باید از این اختلاف تیم آمریکایی حداکثر استفاده رو کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
یادمان باشه سه تا ساندیس بیشتر از بقیه برات بزاریم
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
یادمون باشه مدال امریکایی بودن و غرب پرستی را بشما بدیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
این نظر سطح بالایی داد دو تا ساندیس هم اضافه تر بذار براش
جهت اطلاع شما آدرس دهندگان درست!!!
امریکا که خودرو به اصطلاح شما ارابه مرگ را ندارند سالانه تا 50 هزار نفر هم فوتی تصادفات دارند و شما تا 17 هزار نفر
ولی کشوری مانند آلمان زیر 2 هزار نفر حلا چرا آمار شما و امریکا بالا هست، دلیل اصلی فرهنگ رانندگی هست بعد وسیله نقلیه و جاده هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
ا‌‌‌ولاً تعداد تلفات در امریکا ۳۸۰۰۰ نفر است ثانیاً شما یادتون رفت جمعیت امریکا ۳۳۰ میلیون هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
اگر مبنا 330 میلیونی باشد نباید هم این 38هزار باشد بلکه باید زیر 10 هزار باشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
چین هم با بالای 1 میلیارد نفر60 هزار نفر در سال 2009 فوت کردن!
خون مردم بر گردن کسانی است که انحصار ایجاد کردند، برجام را آتش زدند، اجاز ه ندادند سرمایه گذاران خارجی وارد شوند .....
خون ما اصلا ارزشی دارد که جواب بدیم
یک راننده: خون قربانیان خودرو‌ها به گردن کیست؟ به گردن وزارت بهداشت آقای نمکی مرندی و رئیسی و عین الهی اونا بودند که رانندگان را مجبور به زدن واکسن گیج کننده کردند
درحالی که خودرو سازان بزرگ دنیا در حال اماده سازی زیر ساخت های خود برای توقف تولید خودرهای بنزینی و تولید انبوه خودروهای الکتریکی هستند شرکت های ایرانی حتی یک نمونه خودرو ی الکتریکی برای عرضه ندارند با این وضعیت و حمایت های مافیایی که وجود دارد ، ایرانیان سالیان سال علاوه بر خسارت های جانی در تصادفات باید آلودگی های وحشتناک شهرها را نیز تحمل کنند و کودکان این دیار با بیماریهای تنفسی بزرگ شوند تا از این صنعت ملی !!!حمایت کنند.
من از کارکنان قدیمی این صنعت هستم
خودرو سازی در کشور ایران یک صنعت کاملا" سیاسی است و حیاط خلوت تمامی برای رانت و استخدام آقازاده ها است و به هیچ صراطی هم مستقیم نیستند الان هم مدیرعاملهای جدید بدون کمترین برنامه ای را جایگزین کردند مدیرعاملهایی که با رای پرشیا خودرو و کروز و عظام تعیین میشوند و به فکر فروش قطعات خودروهای از رده خارج مثل پژو و پراید و غیره هستند وبه هیچ عنوان نمیگذارند سرمایه گذار خارجی حتی چینی ها وارد این عرصه شوند رویای سه میلیون خودرو فقط یک شعاری بیش نیست هر کسی وزیر میشود همین شعار را میدهد فقط بعد از هر دولت و مدیرعامل عده بیشتری استخدام میشوند و حقوقشان را از مردم بدخت با گرانفروشی و کم فروشی میگیرند در دفاتر خارجی ایرادخودرو و سایپا میلیونها یورو بابت حقوق بدون کارایی به افراد خاص پرداخت میشود خودروهایی که در این دو خودروساز تولید میشود و اخیرا" با نامهای جدید معرفی شدند با ترکیبی از تکنولوژیهای 40 سال تا 15 سال پیش تولید میشوند یعنی هیچگونه همخوانی با هم ندارند کیفیت قطعات هر روز بدتر از دیروز است ادعا میکنند COP (تست تطابق تولید) با تایید اداره استاندارد دارند که دروغ بزرگ است مردم عزیز اگر قطعه ای خراب میشود باید نه تنها از خودروساز بلکه باید از اداره استاندارد و وزیر صنعت هم شکایت کنند قوه قضائیه باید بخاطر حفظ جان و مال مردم پاسخ گو و مسئول آن باشد
خون قربانیان تصادفات خودروها به گردن کسی است که بر ساخت خودرو در داخل اصرار می ورزد. تنها راه حل تعطیلی خودروسازان داخلی، ورود خودروهای با کیفیت خارجی، تبدیل ساختمانها و به کار گیری نیروهای خودرروسازان داخلی در نمایندگی ها و خدمات پس از فروش خودروهای خارجی
منافع این پیشنهاد:
1 - حفظ جان هموطنان، کم شدن یتیم و معلول و از کار افتاده
2- جلوگیری از آلودگی (خصوصا با ورود خودروهای برقی با کیفیت)
3- جلوگیری از مصرف بی رویه بنزین
4- زیبایی خیابانها و ساختمانها به سبب زیبا شدن خودروها
لطفا آندسته از دوستانی هم که دلشان به حال ساخت داخل می سوزد و ما می توانم این حرفها را شعار میدهند هم خواهش می کنم از موضع خود کوتاه بیایند، به همان دلیلی که ما هواپیما نمی سازیم، موبایل نمی سازیم و هزاران وسیله دیگر خودرو هم نباید بسازیم.
به تعویق افتادن این اقدام یعنی از دست دادن جانهای بیشتر، آلودگی بیشتر، حرام شدن بنزین و بیت المال بیشتر
دلیل اصلی همه این گرفتاری ها گزینش های نادرست نیروی انسانی با اولویت های اشتباه در مناصب اجرایی کشور است.
خون قربانیان به گردن خودشونه که با زاویه نامناسب تصادف میکنند. ثانیا گردن مسئولین سایپا و ایران خود رو است که نحوه تصادف کردن را آموزش نمیدن و فرهنگ سازی نمیکنند.
تازه میگند اگر کسی تونست یک خودرو باکیفیت سوار بشه و جانش در امان باشد باید مالیات هم بده تا خرج خودرسازان داخلی کنند و ارابه مرگ بسازند واقعا جوکه
دستور عدم واردات واکسن که مسبب هزارن قربانی کرونا شدن ایا پاسخی شنیدند و خودرو هم با همان‌شیوه است اما بنام شعار دروغ حمایت از تولید داخل
برای خودرو دار شدن در ایران نگاه کنید-با ثبت نام و داشتن چقدر شرایط و می روی در قرعه کشی یک به صد و اگر برنده شدی و اگر بعدر از یک سال برندگی گیرت امد چند سالی مال خودت نیست و بنزین و تجهیزات یدکی ان را با چه قیمتی باید تهیه کنی و اینها همه از اقتدار و اقتصاد ۱۸ هم ایران است
شما به دنبال مقصر میگردی؟ شاید تو ایران زندگی نمی کنی
مثل روز روشن است تا مادامی که خودروسازان ایران از این قماشن هیچ وقت به دنبال اصلاح وضعیت خودرو نباش

خودرو وطنی را برای ما مردم میسازن خودشون که از آلمان و ژاپن استفاده میکنند و خبر ندارن از وضعیت خودروهای داخل.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل