بازدید 4670

امدادرسانی به مسافران گرفتار در کرمانشاه و کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به آماده‌باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان، گفت: طی شب گذشته به ۴۳۲ مسافر گرفتار در برف جاده‌های استان امداد رسانی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 17 January 2022

به گزارش «تابناک»، فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف در استان کرمانشاه طی شب گذشته ۱۵ تیم عملیاتی با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه خودرو درحال امدادرسانی به مردم بوده‌اند.

وی افزود: طی شب گذشته در محورهای روانسر به پاوه و جوانرود، روانسر به کامیاران، جوانرود به ثلاث باباجانی، ثلاث باباجانی به سرپل ذهاب، دالاهو به سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب به کرمانشاه، گیلانغرب به کرمانشاه، بارش برف گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: ب‌ه علت بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی شب گذشته به ۱۶۶ دستگاه خودرو و ۴۳۲ نفر امداد رسانی شده و ۱۲ نفر نیز در پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه اسکان داده شده‌اند.

معتمدی بیان کرد: همچنین طی شب گذشته عملیات رها سازی یک دستگاه اتوبوس گرفتار در برف با ۳۲ نفر مسافر در محور گواور به اسلام ابادغرب انجام گرفته است.

وی ادامه داد: به علت گرفتار شدن یک دستگاه خودرو در برف در محور اسلام آبادغرب به کرمانشاه که حامل یک خانم باردار بوده نیروهای امدادی این مادر باردار را به مکان امن منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص کاهش دما، بارش برف و ادامه بارش‌ها در استان کرمانشاه نیروهای امدادی پایگاه‌های امداد و نجات استان کرمانشاه برای خدمات رسانی در جاده‌های استان در حالت آماده باش هستند.

معتمدی با اشاره به اینکه تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان هلال احمر استان کرمانشاه برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان آمادگی کامل دارند، گفت: هم اکنون پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

امداد رسانی به ۱۰۵۹ مسافر گرفتار در برف در جاده های کردستان

در همین حال، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز گفت: ۳۲ تیم عملیاتی جهت امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف اعزام شدند و تاکنون به هزار و ۵۹ مسافر خدمات امدادی ارائه کردند.

پیام جلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان کردستان، ۳۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان جهت امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک اعزام شدند.

وی افزود: این تیم‌های عملیاتی تاکنون به ۴۴۷ نفر از هموطنان در شهرستان‌های مختلف اسکان اضطراری داده‌اند و با ظرفیت ۱۶ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودروی کمک‌دار به ۲۶۴ خودرو و هزار و ۵۹ نفر امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: بارش‌های سنگین برف و کولاک شدید در جاده‌های مواصلاتی استان منجر به وقوع سه تصادف و مصدومیت چهار نفر شده است.

جلالی افزود: در پی بارش شدید برف و وضعیت به وجود آمده، تردد در اغلب جاده‌ها به سختی ممکن است و تمامی جاده‌های ارتباطی خصوصاً در شهرستان سقز به محورهای بانه، مریوان، بوکان و دیواندره مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران این جمعیت طی ۲۴ ساعت اخیر ۵۹۰ تخته پتو و ۴۵۰ بسته غذایی را در بین راه ماندگان توزیع کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم