بازدید 4647

دستگیری اعضای یک گروه هکری بزرگ در روسیه

سازمان امنیت فدرال روسیه اعضای یک گروه هکری بزرگ که ده‌ها میلیون دلار در فضای مجازی از جمله از چند شرکت‌های آمریکایی باجگیری و سرقت کرده بودند را دستگیر و متلاشی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲ 15 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی روسی ار. ب. کا، روز شنبه در گزارشی اعلام کرد: سازمان امنیت فدرال روسیه همه اعضای ۱۴ نفره گروه هکری رویل REvil را دستگیر کرد.

بر اساس اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه، این گروه هکری طی سه سال اخیر به چند سایت شرکت‌های آمریکایی از جمله به شرکت آمریکایی جی. بی. اس JBS از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشت با هدف باجگیری حمله کرد.

شرکت جی. بی. اس مجبور شد به این گروه هکری مبلغ ۱۱ میلیون دلار به عنوان باج پرداخت کند.

شبکه ار. ب. کا اعلام کرد: سازمان امنیت فدرال روسیه به درخواست آمریکا، اعضای گروه هکری REvil را دستگیر کرد و در این ارتباط بطور همزمان عملیات تجسس نیز در شهر‌های مسکو، سن پترزبورگ و در استان لیپتزک روسیه اغاز شد.

از محل سکونت اعضای این گروه هکری در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون روبل (شش میلیون و ۷۵۰ هزار دلار)، ۶۰۰ هزار دلار آمریکا، ۵۰۰ هزار یورو و ۲۰ دستگاه خودرو لوکس بدست آمد.

بر اساس اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه، گروه هکری رویل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از محل باجگیری مجازی و سرقت از منابع بانکی درآمد کسب کرد.

این گروه که سه سال پیش آغاز بکار کرده بود بطور میانگین هر ماه ۱۵ حمله هکری داشت و چندین شرکت آمریکایی قربانی فعالیت این گروه شدند بطوری که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از روسیه خواسته بود تا با هکر‌هایی که به شرکت‌های آمریکایی حمله کرده بودند مقابله کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر