بازدید 5702
۱

اثرات فاجعه بار تحریم ها بر اقتصاد خود آمریکا

گزارش های تحلیلی از دو وزارتخانه در آمریکا نشان می دهد واشنگتن می داند تحریم ها علیه روسیه بر اقتصاد خودش و جهان، تاثیرات فاجعه باری دارد.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 09 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، دولت آمریکا بارها اعتراف کرده است که هر دور جدیدی از تحریم ها علیه روسیه می تواند خسارات جدی هم برای اقتصاد جهان اقتصاد آمریکا به بار بیاورد اما آنها دلیل محکمی برای دست کشیدن از این اقدامات نمی داند.

چندین نفر از مقامات دولت بایدن به سی ان ان تاکید کرده اند حتی با وجود تاثیرات مخرب برای آمریکا و هم پیمانان غربی اش، تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال خواهد شد.

واشنگتن قبلا کرملین را به برنامه ریزی برای حمله به همسایه خود در ماه ژانویه متهم کرده بود و کرملین ضمن تکذیب، آن را یک «خبر جعلی» خواند.

گزارش ها حداقل به دو تحلیل انجام شده توسط وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا در هفته های اخیر اشاره دارد که نشان می دهند، تحریم ها علیه غول انرژی روسیه یعنی گازپروم و بانک مرکزی این کشور می تواند نه تنها برای روسیه (بلکه برای آمریکا و هم پیمانانش) فاجعه بار باشد.

اجرای این تحریم ها می تواند اقتصادها در سراسر جهان را فلج کند؛ زیرا احتمالا سبب افزایش قیمت گاز می شود یا به روابط تجاری اروپا با روسیه را در بدترین زمان ممکن برای این بلوک، آسیب می زند.

تاثیرات منفی این تحریم ها می تواند در دوره یک سال انتخاباتی به آمریکا باز گردد. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، نسبت به حملات سایبری احتمالی علیه آمریکا و زیرساخت های حیاتی اروپا ابراز نگرانی کرد.

واشنگتن قبلا روسیه را به دست داشتن در تعدادی از حملات سایبری علیه این کشور متهم کرده بود.

با این حال، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا معتقد است: «هر هزینه‌ای که بر ما متحمل خواهد شد، در مقایسه با تأثیری که ما بر اقتصاد و سیستم مالی روسیه ایجاد می‌کنیم، کمرنگ خواهد بود.»

آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش، روسیه را در صورت انجام اقدام نظامی در اوکراین، به تحریم بانک ها، بخش انرژی، مسدود کردن دسترسی به سوئیفت و بازار اوراق قرضه و تشدید اقدامات کنترل صادرات تهدید کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اعتياد به تحريم به هر قيمتي!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار