بازدید 4441

آزادی رهبر مخالفان دولت اتیوپی

دولت اتیوپی پس از آزادی جمعی از زندانیان مخالف این کشور از جمله اسکندر نگا، رهبر مخالفان اعلام کرد که قصد دارد گفت‌وگوی ملی با مخالفان سیاسی این کشور آغاز کند.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 08 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از صدی البلد، مقامات امنیتی اتیوپی روز جمعه اسکندر نگا، رهبر برجسته اپوزیسیون و یکی از مخالفان اصلی دولت را که پس از اعتراضات خونین سال ۲۰۲۰ دستگیر شد، آزاد کردند.

آزادی رهبر مخالفان دولت اتیوپی/آمادگی ابی احمد برای گفتگوی ملی/گوترش استقبال کرد

خبر آزادی برجسته‌ترین مخالف اتیوپی پس از آن منتشر شد که ابی احمد، نخست وزیر این کشور به مناسبت کریسمس بیانیه‌ای صادر و بر ضرورت "آشتی ملی" پس از ۱۴ ماه درگیری داخلی در شمال این کشور تاکید کرد.

دولت اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد که "کلید وحدت همیشه گفتگو است" و تاکید کرد که مشکلات اتیوپی نیازمند یک گفتگوی جامع هستند.

اتیوپی تاکید کرد که به عنوان بخشی از این اقدام، دولت برخی از زندانیان را به هدف بهبود وضعیت سیاسی عفو کرده است.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه دولت اتیوپی زندانیان را به دلیل موفقیت در گفتگوی ملی عفو کرده، ابراز امیدواری کرد که این افراد بتوانند به کشور و مردم خود خدمت کنند.

حزب "دموکراسی واقعی" اتیوپی هم تایید کرد که مقامات اتیوپی، اسکندر نگا، رهبر این حزب را پس از یک سال و نیم از زندان آزاد کردند.

سپتامبر ۲۰۲۰، دادگاه عالی اتیوپی اسکندر را که این حزب را تأسیس کرد به «تروریسم» متهم کرد.

همزمان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از آزادی بازداشت شدگان اتیوپی، از جمله چهره‌های برجسته مخالف، استقبال کرد و خواستار "استفاده از این اقدام مهم اعتمادسازی" و توقف خصومت‌ها شد.

گوترش در یک بیانیه مطبوعاتی بر لزوم آغاز "آتش بس دائمی" و آغاز "مسیر گفتگوی ملی و آشتی جامع و معتبر" تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست